Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tärähtäneen kuvan korjaus

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana juha-83, 28 Huhtikuu 2007.

Osaisiko kukaan auttaa tärähtäneen kuvan korjauksessa? Onnistuuko se ylipäätään?
    Olen Photoshopilla koittanut saada korjattua kuvaa/kuvia, jonka olen ottanut illalla/yöllä ja se on tärähtänyt huonon tuennan takia + koska kamerassa ei ole kuvanvakainta.

1. Vs: Tärähtäneen kuvan korjaus

Kennon kohinaa voi korjata. Siihen hommaan on tehty ohjelmia n+1 kpl, mutta tärähtäneen kuvan korjaaminen onnistuu vain elokuvissa ja varmaan CSI:ssä, mutta sitä jaksoa ei ole vielä esitetty suomessa. Yhtä tai kahta ohjelmaa olen tässä vuosien saatossa kokeillut, mutta tulokset on olleet niin kehnoja, että ne on yhtä tyhjän kanssa. Jos liike-epäterävyys on ollut vain yhteen suuntaan eli kamera on tärähtänyt ja kaikki kohteet kuvassa on likimain yhtä etäällä kamerasta kuva hiukan paranee, mutta vain hiukan. Menetettyjä yksityiskohtia ei saa takaisin vaikka mitä tekisi. Googleta anti-blur ja katso mitä on tarjolla.
    Ainoa lääke mielestäni on ennaltaehkäisy. Katumuspillereitä ei ole.

2. Vs: Tärähtäneen kuvan korjaus

OK, kiitos.

3. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Vs: Tärähtäneen kuvan korjaus

Tähän taisin joskus törmätä: Focus Magic

Odotettua lopputulosta en aikaan saanut, mutta ehkä joissakin tapauksissa saattaa riittää.

anti-blur -haun lisäksi voi kokeilla esimerkiksi shake removing.

4. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: Tärähtäneen kuvan korjaus

Pikkutärähtäneissä toimii hyvinkin. Tosin ei voita ennaltaehkäisyä, siihen on jalusta esimerkiksi hyvä keksintö.

5. Vs: Tärähtäneen kuvan korjaus

Ota uusi kuva.