Ekaa kertaa kehitin Microphenillä, filmi Kodak T-Max 3200. En mitenkään erityisen huolimaton mielestäni ollut, mutta voi tietysti olla että kopautukset ei ollu riittävän napakoita tms. Eli ilmakuplistakohan noi johtuu? Eli tarkoitan noita tummia täpliä mitä näkyy tuolin selkänojassa vasemmalla, lämpöpatterissa jne.
Vs: Täpliä filmillä? Hirmusen paha noin pienestä kuvasta on mitään sanoa, mutta voihan ne olla ilmakupliakin. Joskus olen HP5+:lle saanut sellaisia..
Vs: Täpliä filmillä? Tuossa isompana. Toisessa kuvassa ei näy tuota ympyröityä tummentumaa ja noita siis on jonkun verran siellä täällä kuvassa.
Vs: Täpliä filmillä? Oliko kunnolla sekoitettu kehite ennen tankkiin kaatoa, viittaisi vähän siihen, että siellä täällä on ollut vähän tujumpia kokkareita?
Vs: Täpliä filmillä? En erikseen sekoitellut ennen kehitystä... Jauhot ja vedet sekoittelin edellisenä iltana, ohjeiden mukaan ja mielestäni kohtuullisen hyvin - tai en ainakaan erityisen huolimattomasti.
Vs: Täpliä filmillä? Mun ilmakuplat olivat paljon selkeämpiä ja tummempia.. paha noista nyt on sanoa, itse ihan vainoharhaisuuttani aina ravistelen kehitepullon ennen käyttöä "jos se kuitenkin jotenkin kokkaroituu" tms.
Vs: Täpliä filmillä? Oon välttäny ravistelua kun pelkään että kehite hapettuu. En tosin tiedä onko sillä käytännön väliä jos pullossa on vain vähän ilmaa (ravistelu on vaikeaa jos on ihan täynnä).
Vs: Täpliä filmillä? Ilmakuplia jotka sitten ovat irronneet. pari kertaa purkki ympäri ja pari terävää napautusta pöytään. senjälkeen likuttelu vuorotellen kääntämällä ja vuoroin pyörittämällä pöytää vasten. On paljon parempi kuin Jobon pyöritys ja irroittaa kuplat y.m. varmemmin kuin pelkkä kääntely (luitko tämän, J. Vuokko ??)
Vs: Täpliä filmillä? Joo, voi olla että en tällä kertaa kopautellut tarpeeksi huolellisesti kertaa kun ottaa huomioon että rullia oli tankissa kaksi toisin kuin yleensä. Lähinnä kopauttelussa on se ongelma että alakerran naapuri ei välttämättä tykkää siitä hiveästi kun menen yleensä olohuoneeseen tankin kanssa katseleman töllöä.