Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Dian kehitys ilman leikkausta

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Drinkkeri, 29 Syyskuu 2012.

1. Drinkkeri

Drinkkeri Active Member

479
    34
    28
    Haltuuni päätyi hienokuntoinen Leitz Prado -projektori, joskin ilman kehystettyjen diojen pidintä. Makeeksi sisustuselementiksi tuota kaavailen ja pitäis saada tuohon koko rainan pitimeen muutama rulla diaa. Onnistuuko kenenkään laukkulaisen tai jonkun labran kautta esim. Velvia 50:n kehitys niin, ettei rainaa katkottaisi?

edit: ja kinodiasta puhutaan

2. Vs: Dian kehitys ilman leikkausta

No miksei onnistuisi minkä tahansa E-6 labran kautta?

Tuo ei leikata -toive lienee aika tavallinen lisätoive, jonka pitäisi onnistua ilman sen suurempia kommerverkkejä niin minilabbiksilta kuin isoilta kehittämöiltäkin Color Kolmiot sun muut mukaanlukien. Varmimmin tietysti paikoista, joissa filmi kehitetään paikan päällä, ja välikäsiä (ja siten virhemahdollisuuksia) on vähemmän.

Eli viet kinodian ihan normaalisti kehitykseen valitsemaasi paikkaan, ja pyydät laittamaan siihen kehityspussiin kohtaan lisätietoja maininnan EI LEIKATA kissankokoisin kirjaimin. Joissakin paikoissa on vielä erilliset varoitustarrat tuota leikkuukieltoa varten sekä kehituspussiin että itse filmiin.

Sitten se rulla tulee takaisin kirjaimelliseti rullana, eli suht tiukalle kerälle kovettuneeksi rullaksi, jota sitten saat itse oikoa parhaaksi katsomallasi tavalla. :)

3. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Vs: Dian kehitys ilman leikkausta

Whos next lab, varmasti onnistuu ilman leikkelyä

4. Vs: Dian kehitys ilman leikkausta

syy miksi ne normaalisti leikataan, jos ei leikattaisi, kehitetty filmi rullatan tiukalle rullalle ja filmipurkissa. mutta kuka tuolloin takaa että filmissä ei ole yhtään naarmua. ei kukaan.

5. Vs: Dian kehitys ilman leikkausta

Kyllä minä ainakin olen aina pyytänyt ettei leikata, ja on nuo totelleet. Usein ne kysyykin että leikataanko. En sitten tiedä, kun taitavat lähettää johonkin Eirille nuo normilabrat, ottaako ne siellä tarkempia ohjeita vai ei...?

6. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Vs: Dian kehitys ilman leikkausta

Pyydä, että jättävät löysälle koilille. Tietyt filminpohjat muistavat kuosinsa aika hyvin, joten tiukka rullaus filmipurkkiin ei ole välttämättä hyvä juttu.