Ihan uuret. Ei noita yleensä pinnoiteta, kummit kuivaa ja halkeilee, kudokset pettää ynnämuuta. Jos rengas muuten kestää, niin voi käyttää kuluneena paripyörinä toisten rinnalla. jotakin palapintaa voidaan pinnoittaa renkaalle, mutta se ei sovi peltohommihin.
^ Selvä. Muistan vaan, kun olin opiskelijana kesätöissä maanrakennusliikkeessä esim. erilaisia kuorma-autoja ajamassa, niin siellä oli käytäntö, että kaikki takarenkaat ostetaan pinnoitettuina, mutta eturenkaat uusina, ettei täristä ohjaukseen. Laitatko itse renkaat vanteelle, vai käytkö alan liikkeessä?
Kuorma-autohommat on vähän erilaisia, renkaat kuluu tiellä. Toki saattaa joku tiellä ajava traktoriurakoitsija pinnoittaa renkaita, maatalouskäyttö on tosiaan vähän eri juttu. Ostin ja laitatin nuo renkahat tutun kaverin pajalla, on tuossa 3 km päässä niin on helppo hoidella homma siellä.
Tänään lähti romukeräykseen Volvo-Solett kompressori. Oma kasaama, ihan hyvin kompuran aukon täytti, aikansa. Moottori on jyysitty toiseen vekottimeen.
Periaatteessa oli, ei kuitenkaan mun systeemin olleet vesitiiviitä. Ihmeen hyvin kompura kesti pyörittää. Alunperin painevoidellut laakerit laitettiin vaan öljykylpyyn.
Isoonkyröön maatalousmuseolla on tänään ja huomenna Sirpistä Puimuriin veteraanikonetapahtuma. Eileen kierrettihin kylää osalla näytillä olevia traktoreita, vesisateessa.
Juu, ei mahtunut vanhimman likan muuttokuormaan. Piti ottaa omaan käyttöön, onhan siinä mukava istuskella.
Todella kivaa istua tuolissa mikä on mukava, todentotta & tosiaankin ... Näyttää samanlaiselta jonka oma skloddi kerran osti ja ihan miellyttävää siinäkin oli jne...