Olisko teillä laittaa linkkejä tämänhetkisistä hyvistä muotokuvaajista, pääasiassa melko perinteistä linjaa edustavista? Itse olen koittanut etsiskellä netistä, mutta pääasiassa tulee sensorttista huttua että ei oikein jaksa kiinnostaa.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Onko tämä liian karkkia/Amerikkalaista/ei vaan muuten kelpaa? https://500px.com/lisaholloway
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Mikä noissa on hyvää, mikä on se juttu josta tulee mieleen että "onpas hyviä"?
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Valitettavasti sieltä ei löydy mitään uutta. Kaikki ehdotukset on tervetulleita. Tutkitaan asiaa. Karkkia ja haaleaa väärän väristä, ihan sama mulle. Tosi hyvä kuva pitäis pystyä tekemään ilman kumpaakaan kikkailua, myös mustavalkoisena.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Hienoja kuvia, ei tietenkään yhtä hyviä kuin äärikurjuutta esittelevä mv-kuva
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? ????? Mustavalkoisen muotokuvan kulttuuriin ei ole koskaan kuulunut äärikurjuuden esitteleminen.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? OT: Tylsä että tuo 500px näyttää noi kuvat neliöinä, joten ne ovat esittelyssä paljon paremman tuntuisia ja mielenkiintoisemman rajatumpia kuin sitten klikkaa sitten itse kuvan auki.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Käsite "muotokuva" tarkoittaa usein tilattua kuvaa, tai muutoin kuvattavan aloitteesta tehtyä kuvaa. Miksei kuvaajankin henkinen tila saata olla lähtökohtana, mutta useimmiten "muotokuvan kulttuurissa" esitetään kohde myönteisesti ja arvostavasti. Äärikurjuus on sitten enemmänkin dokumentaarisen kuvauksen heiniä. Takavuosina joku valokuvauksen harrastaja olikin kotimaista tarjontaa katseltuaan päätynyt päätelmään, että dokumentaarinen kuvaus tarkoitti dokujen kuvaamista.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Hyvin tehdyt värikuvat tuntuvat kovin usein olevan karkkia ja yököttäviä, mustavalkoiset taas jo lähtökohtaisesti "taidetta" etenkin kun kuvataan vähäosaisia tai muuten elämän murjomia. Tämähän on vain mun mielipide, en väitä sen olevan mikään universaali totuus.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Mun mielestä nuo em. Hollowayn kuvat ovat pitkälti sorttia, joissa on keskitytty hyvin pitkälti siihen miltä kuva kuvana näyttää eikä siihen mitä kuvassa on. Nuohan on ihan tyhjää täynnä... ja uskon etteivät ole tarkoituksella niin melankolisia/kuolleita. Edustavat genreä jossa olennaisinta on hyvä tekniikka ja kuvankäsittelytaito. Eivät mun mielestä ole alkuunkaa sitä mitä RB hakee, joihon oletan jonkin sortin mallin ohjauksen sisältyvän siten että se "taitona" näkyy siinä mitä siinä kuvassa on. Edit: Ja Ara, juuri tuo... miltä se kuva näyttää vs. mitä kuvassa on.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Ilmeisesti juuri tästä syystä tälle foorumille on muodostunut tuollainen taiteellinen Oikea Tyyli(tm), josta poikkeaminen saa lähes poikkeuksetta tyrmäyksen. Mielestäni Hallowayn kuvat ovat nimenomaan tekniikaltaan, miljööltään ja käsittelyltään mielenkiintoisia muotokuvia. Mutta mennään eteenpäin. Seuraava kuvaaja?
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Oikeastansa kirjoitit hyvin mun puolesta, vaikka kaikki tämän hetken muotokuvasuunnat onkin tähän ketjuun tervetulleita. Omalla kohdalla on suunnitelmissa kuvausprojekti jossa henkilö on suhteellisen läheltä kuvattu hänen persoonastaan kertovassa miljöössä. Tarpeeksi hyvään lopputulokseen on tällä kertaa todennäköisesti käytettävä lisävaloa, sekä henkilöön että kertovaan taustaan. Mustavalkoisissa kuvissa tulee olemaan nuorempia ja vanhempia äijiä. Niinja...pitäis jatkaa harjoituksia muotokuvata pelkällä vallitsevalla valolla ilman valoja ja heijastimia. Pitäis saada vallollisen näköisiä kuvia vaikka ei ole valoakaan.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? JLN veti pisteet kotiin hyvästä selityksestä. Minäkin odotan sellasia kuvaajia esille. Ja jos olis vielä filmille kuvattuna olis aina vaan parempi. Taitaa ne kuvaajat olla jo poissa.
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Täälä http://www.erikalmas.com/#portraits oli jokunen ihan kiva kuva. Hyvä kun niitä mun suunnittelemia kuvia ei vielä kukaan ole ottanut Vähän koirakuvaa http://timflach.com/work/dog-gods/ jos semmosesta tykkää. Lisää: http://www.joeyl.com/overview/category/quick-portfolio#
Vs: Tämänhetkisiä mestarimuotokuvaajia? Kalervo Puskala on pysynyt pitkään filmille uskollisena. Tiukan mustavalkoisen linjan kuvaaja.