Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Tänään siirryin täyskennoaikaan: D700 + akkukahva Nikkor 28 mm f/1.8 Nikkor 50 mm f/1.4 Nikkor 70-200 mm f/2.8 SB-700 77 mm pyöröpola
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Kiitti! Saa nähdä miten kiinteillä linsseillä lähtee kuvaus käyntiin
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Paljon on tullu muutoksia... Digit myyty, paitsi Canon PowerShot G10 jäi digikameraksi.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Noooo, ainakin omastamielestä aimo harppaus eteenpäin. Paluuta takaisin "digihapatukseen" tänään hankitun Nikon D80 muodossa
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? 2/2013 Leica m6 + 35 Biogon Om1n+ 28, 35, 50, 85, 100 ja 200 Zuikot Mamiya 6 + 50, 75, 150 Nikon D700 + 24-120, 35, 50, 105 Nikkorit Coolscan 4000 skannneri Elincrome salamoita
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Hyvät 6x9 ja 9x12-koon kamerani olen harmittavasti myynyt pois, mutta jäljellä on vielä: Canon FTQL + FL-objektiivit 28/3,5, 85/1,8 ja 200/4,5. Canon T70 + FD 35-105/3,5 Canon EOS300 + EF 28-90/4-5,6 Olympus AF-1 Super Norita 66 + Noritar 40/4, 80/2 ja 160/4 + kuilu, prisma ja loittosarja Lunasix 3 + salama-, jalusta-, pimiö- ym kalustoa Lisäksi jotain digileluja, mutta kuka niistä viitsii lukua pitää.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Moi Tässä minun. Vaihdoin juuri merkkiä ja kuvassa uusi systeemi.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Nikon D5100 Nikon FG Sigma 10 - 20mm f/4-5.6 Nikon 18 - 55mm f/3.5-5.6 VR Nikon 35mm f/1.8 DX Nikon 50mm f/1.8 (E-series, vain MF) Nikon 100mm f/2.8 (E-series, vain MF) Nikon 70 - 300 f/4.5-5.6 VR Hyvin tunnearvokkaan FG:n rinnalle hankin kesällä digirungon ja linssejä, seuraavaksi harkitsen päivitystä joko D600 tai D300s-korvaajalla (D7100?). Pieni kämmi oli ostaa runko ilman AF-moottoria ja AI-tukea, noilla 80-luvun linsseillä ois ihan kiva kuvailla välillä edes aukon esivalinnalla. Varsinkin tuo 100mm tuottaa upeaa jälkeä. Runkopäivityksessä tärkein juttu on parempi AF (lintujen lentokuviin), AI-tuki ja isompi etsin. Ammattiluokan uuuta DX-runkoja ei näytä enää olevan tulossa, joten lienee fiksuinta ostaa tuo D600. FX-päivityksen myötä kaikki DX-lasit + runko lähtee myyntiin, tilalle kenties 20mm AF-D / Voigtländer laajakulmaksi ja loppurahoilla pätevä yleislasi AF-tuella. Saa ehdottaa fiksumpia ratkaisuja
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Kauheat listat jokaisella täällä itse olen vasta harrastajakuvaaja, ja objektiiveja on pari rungon lisäksi. Runkona toimii siis Nikon D5100, jonkun aikaa sitten vaihdoin D3100:sen pois. 55-300mm kuvanvakaajalla ja 40mm micro. Kesäksi ajattelin etsiä itselleni Samyangin fisheye objektiivin, joko hyväkuntoisena käytettynä tai sitten uutena. Saa laittaa muuten suositteluja, rahaa olis kesällä käytössä sadasta noin viiteensataan euroon. www.tiia-valokuvaa.blogspot.com
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Mainittakoon vain diggit: Canon 5d MKII * 70-200mm f2.8L * 24-70mm f2.8L Olympus EP-2 * panasonic 20mm f1.7 +Canon Powershot S100 Mielenvikaisuuden vallitessa tekisi mieli laittaa kaikki lihoiksi ja vaihtaa setti OMD:hen ja muutamaan kivaan optiikkaan. Houkutteena pieni koko sekä varmasti riittävä kuvanlaatu, eikä täten olisi tarvetta kakkoskameroille. Toteuttaminen pelottaa, kinokennosta luopuminen on todella vaikeaa ajatuksen tasolla, käytännöstä en tiedä. Onko muita "leirinvaihtajia"?
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Oon tuota samaa om-d vaihtamista miettinyt nikonin täyskennoisen kohdalla, mutta kun pitää sitä liikkuvaa kohdetta kuvata joskus ja studiossa ei om-d 200 asa riitä. Kun pitää vielä himmentää pienemmällä kennolla, niin tulee liikaa syväterävyyttä. Luonnonvalossa toimisi erinomaisesti, kun suljinaika voi olla niin nopea. Pidän täyskennoisen ja odottelen fuji x100s ensiarvioita... T Jukka
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Nää on kyllä vaikeita juttuja. Enemmän tunteen kuin järjen asioita. Alkuun koukutuin paperinohuesta kinokoon kennon syväterävyysmahdollisuuksista, mutta aika taitaa olla ajamassa ohi. Oma kuvaamiseni tällä hetkellä painottuu snapshotteihin sekä elämän reportaasiin, myös maisemia. M4/3 oli kirosana itselleni aluksi, mutta ei koskaan pidä sanoa ei koskaan.......
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Sitten kyllä kannattaa vaihtaa. Saat noista canoneista juuri sen verran, että saat om-d esim. 17/1.8 ja 45/7 sekä parilla lisäakulla. Jos ei ole studio- tai liikkuvan kohteen kuvaustarvetta, niin itse kyllä vaihtaisin. T Jukka
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Totta kyllä, aika huono valovoima vain tuossa 45mm Itseasiassa juuri noita objektiiveja nokalle ajattelinkin. Täytyy ottaa neuvoa antavaa ja kirkastaa ajatuksia. Jos vaihto tapahtuu niin katumapäälle tultaessa kaupasta saa kanuunan takaisin.. tai mikä parasta, kameralaukun ostetaan/myydään osastolta.