Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Selkeästi valokuvamuistin omaavaa sorttia Aikamoinen nokitteluketju täällä, googlella löytää osoitteet josta naapurin ystävät noutavat tavarat kätevästi yön pimeydessä...
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Tätä mä jännitän joka ilta nukkumaan mennessä, jos aamulla ei olekkaan aivoja.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Mää vähän luulen ettei sitä sitten itse huomaa, ja saattahan olla ettei kukaan muukaan?
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Se on totta. Voi olla että aamukahvi on sylissä kuten aina muutenkin oli aivot tai ei.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Vanhemman mallin 5Dee ja vanhemman mallin 50mm 1.8 lasi. 50mm, kaikki mitä kinarissa tulee tarvimaan. Toivottavasti joskus vielä 50mm 1.2 tai jopa 1.0....
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Kaks Sinaria: F1 (4x5") ja C (8x10") Rolleiflex-MX Kodak Retina 1b
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Canon Ef-S18-55 IS Canon Ef-S 60mm macro Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF 24-105L Canon EF 70-200 2.8 IS L Carl Zeiss 20mm f2.8 M42 Pentacon 29mm f2.8 M42 Carl Zeiss Flektogon 35mm f 2.4 M42 2kpl Yashinon 50mm f.17 M42 Industar 22 (55mm) M39 Helios 44-2 M42 Carl Zeiss Jena Sonnar 180mm/f2.8 M42 Canon EOS 450D Canon 5D NEX-5 + 18-55mm OSS Nokia 5230 (kamerapuhelin) lisäksi vanha NIKON coolpix 5megapiks..pokkari. Creative HD 5megapiks webbi kamera
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Pitääkähän päivittää, kun niin harvoin voi: Canon 20D & kahva Canon 30D & kahva Canon 5D & kahva Canon 5D Mk2 & kahva Canon G7 EF 35/2 EF 50/1,4 EF 85/1.8 Sigma 12-24/4.5-5.6 EX Tamron 17-50/2.8 EF 24-105/4 L IS EF 70-200/2.8 L IS 2X 580 EX Nikon SB28 Metz 45-4 CL 10xElinchrome salamoita Skyport 2 läh & 8 vastaanotinta Kuuppia ja tasovaloja Minolta Flashmeter IV mittari Minolta Spotmeter F pistemittari PowerStar invertteri Nikon F90x & kahva Nikon F 401 S Nikkor 28-105/3.5-4.5 Sigma 28-105/2.8-4 Fujica STX-1N kinojärkkäri X-Fujinon 50/1.9 Yaschica T5 Canon Prima filmipokkari Olumpus Myy filmipokkari Olumpus Trip filmipokkari Kodak Taskukamera Canon digipokkari Pentona kinofilmikamera Mamiya RB 67 ProSD Prismaetsin, kuiluetsin, polaperä & 2x120-perä 50 & 65 & 127 & 180 Secor C optiikat Cambo Passport passikuvakamera Muuta rojua aikapaljon.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Edelleen... muutama runko ja lajittelematon määrä oheissälää. Rouvan mielestä liikaa, mut silti sanoo sen hiljaa, toistaiseksi.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Meillä on tavaraa myyty pois niin paljon, että rouva on alkanut jo toppuuttelemaan, "älä nyt sitä sentään hyvä mies myy!". En ole häntä totellut. Kaappi on nyt aika tyhjä kamoista mutta aina välillä jotain kuvaa kuitenkin syntyy. Hyvää tai huonoa, no.. enimmäkseen toki huonoa mutta sen yhden hyvän odotuksessa kai tätä jaksaa tehdä.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Sama täällä, kamaa menee myyntiin kun totean että en ehdi tai halua käyttää niin isoa arsenaalia. kaikki Nikon ja Fuji Digit meni myyntiin (pilkkahinnalla) Digeistä pidän Leica M8 ja sitten tuon hasseli CFV perän jos vaikka joskus vielä rahasta kuvia tekisin, siihen tuo Hasseli kyllä tekee tyrmäävää jälkeä, teknisesti, en sitten tedä mitä muuta tykkäävät mun tyylistä, ei oikein menny himaan silloin, eikä oikein vieläkään. Nikoneita on jäljellä vanha Äffä ja F5 ja siihen noi primet, leica kamaa tulee ostettua uutta kun kohdalle sattuu, M3, M4-2, M6 ja M8 on jatkuvassa käytössä ja niihin obiskat, 15mm.21mm-2kpl 35 millistä, 50mm, visoon 180 ja 400mm jazzkonsertti obiskat. hasseleita on sitten aika liuta, tarttee katsoa kuinka paljon niitä oikeesti tarttee. enempi satsaan nyt labbikseen ja printtauskuvioihin, Flextight ja iso MV epson printteri, märkäpuolelle ostelen 50X60 paprulaatikoita, vittu että ne maksaa: Oriental Seagull 50X60 50 lehden loota on yli parisataa. Neljä lootaa on Leican hinta ja ne menee hujauksessa kun alkaa touhuamaan. Yhden portofiloon printti satsiin menee kevyesti tuo neljä lootaa...
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Meillä ei kameravehkeitä myydä, eikä paljon ostetakkaan kuin tarpeeseen. Filmikamat ovat ihan käyttämättä, mutta saapahan naureskella niille ohimennen, hyllynkoristeena kun ovat Filmipokkarit ovat sattumoisin kotiutuneet tänne, kun tyttäret ovat lakanneet niitä käyttämästä, T5 on jossain kateessa. Oikeastansa digipokkaritkin on turhia, edes G7 ei ole kuin joskus tooosi harvoin käytössä.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Jos jätetään neulanreikäviritykset ja muut filmikummajaiset, niin: D700, Micro-Nikkor 55/2,8, 80-200/2,8 Nikkor, 24-70/2,8 Nikkor, 35/2,8 PC-Nikkor, Photex 80/2,8 Tilt/Shift, 300/4,5 Nikkor Panasonic GF1: 20/1,7 , 7-14/4, sovite+ Nikkor E 100/2,8 Etsin oheiseenn runkoon.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Onhan näitä valokuvausvälineitä jo kertynyt. Hyvin tarkkaan harkittuja hankintoja, en ole juuri mitään ostanut ja myynyt eteenpäin. Kaikki kamerat käytössä, vitriiniä en omista enkä sellaista tule ikinä hankkimaan. Canon 5D Mk II on ja pysyy duunissa, näillä vehkeillä harrastetaan ja nautitaan vapaa-aikana. Leica M6 TTL Summicron-M 35/2 ASPH Hasselblad XPan Hasselblad 45/4 ja 90/4 Leicaflex SL2 Telyt-R 560/5.6 (lahjoitin kaikki muut Leicaflex-objektiivit tyttärelleni. Summicron tai ehkä Summilux 50 mm hankitalistalla). Rolleiflex 2.8F Zeiss Planar 80/2.8 Rolleinar-1, Rolleinar-2, suotimet Gelb-Hell, Gelb-Mittel, Orange, Rot, IR Hasselblad 503CX Pyhä Kolminaisuus: Distagon CF 50 mm, Planar CF 80 mm ja Sonnar CF 150 mm Prisma HC-3/70, A12-filmiperä, kolme 70 mm:n filmiperää sekä polaroidfilmiperä Zeiss Super Ikonta IV Holga 120 GFN Polaroid SX-70 Alpha 1 Model 2 Polaroid Big Shot Polaroid 600SE Mamiya 75/5.6, Mamiya 127/4.7 Polaroid Land Camera 350 Automatic Polaroid Pathfinder Land Camera Model 150 (converted for packfilm) Wollensak 127/4.5 Szabad 4x5 Xenar 135/4.7, Symmar-S 210/5.6MC, Super-Angulon 90/8MC Filmikasetteja ja Polaroidperät 545, 545i, 550, 405 Valotusmittari Gossen Variosix F Pimiö Leitz Focomat IIC + Ilford Multigrade 500 -järjestelmä (kino ja keskikoko) De Vere 504 + Ilford Multigrade 500 -järjestelmä (4x5) Kostiner 50x60 arkistopesuri Sprint 50x60 baryyttipaperien rumpukuivaaja Eiri filmikuivauskaappi, iso valopöytä, Patersonin kehitealtaita, 6 kpl erikokoisia metallisia filmikehityspurkkeja (myös 70 mm filmille) etc etc
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Juupa juu... Muistan, muutama vuosi sitten tutustuin laukussa cruisailevaan nuoreen (?) fotariin jolla oli samantapainen kalusto ja kuvamaku kuin minulla: leica M, Hasseli ja Rollei, taisi olla vielä X pan mitä en vieläkään omista. Kommentti oli: Saatuani tämän 70mm kasetin ja kehityskamat, en tarvitse enää mitään muuta... Niinpä, sen jälkeen tuli lahjoituksena leicaflexit, iski Zabad ja polaroid innostus. Näköjään sinne putkahti myös mamiya polaroid versiona, Holgan seuraava askel, luulen minä on "Pinhole/Wide" holga, siitä ei sitten olekaan pitkä matka 4X5" pinhole kuvaukseen Kun ison laakan makuun on kerran päässyt tulee vuorenvarmasti 4X5 laaka zabadiin, 4X5 laaka taas vaatii omat kehityszydeemit jne... Sitten en tarvitse, enkä osta mitäänn uutta...kunnes---
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? No, joo olen ainoastaan itselleni tilitysvelvollinen... Mutta totta puhuen perinteisellä filmipuolella en ole ostanut itselleni juuri mitään uutta vuosikausiin, eikä ole nytkään mitään suunnitelmissa. Leica M:lle en halua mitään muuta objektiivia, isoon Hasseliin on jo Holy Trinity, eli 50-80-150. XPanin 30 millisestä joskus olen haaveillut, mutta ehkä sittenkin mielummin joskus Hasselblad SWC. Polaroid kolahti kovaa muutama vuosi sitten ja vei mukanaan, sitä en osanut odottaa. Tuntui siltä että polaroidkorttia on katsottava kunnolla kun se vielä on mahdollista. Ja olen hyvin iloinen että näin päätin tehdä. Pinhole-genressä kiinnostaa lähinnä 4x5 polaroid, sitä olen miettinyt jo jonkin aikaa. Ei ole vaan sopivaa kameraa löytynyt, enkä ole jaksanut alkaa rakentaa. Zabadilla tulen takuulla kuvaamaan myös mv-laakaa, eli 4x5 kehityssysteemit pitää hankkia. Olisi suorastaan rikos olla kuvaamatta myös filmiä tällä hienolla kameralla. Eli puuhastelua riittää hyvin loppuelämäksi ja sehän on oikeastaan koko harrastuksen tarkoitus ja idea...
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Onhan sulla aikaa, moninverroin enemmän kuin mulla, mun on pakko alkaa priorisoimaan...