Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Ne mitä allekirjoituksessakin on eli: Rungot: - Asahi Pentax K2 - Asahi Pentax MX Objektiivit: - SMC Pentax 55/1.8 - SMC Pentax-M 200/4 - Tamron SP 500/8 (peilitele)
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Yashicat FR I (+viritinperä), FR II, FX-3, FX D-se quartz, FX 103program, 108 MP, 230AF ja Contaxit 137 quartz, 139 quartz ja Aria Yashica ML 24/2,8 Yashica ML 28/2,8 Yashica ML 35/2,8 Yashica DSB 50/1,9 Yashica ML 50/2 Yashicat ML ja DSB 135/2,8 Yashica Reflex 500/8 Zeiss Distagon 35/2,8 Zeiss Planar 50/1,7 Yashica ML 35-105/3,5-4,5 Yashica AF 35-105/3,5-4,5 Yashica ML 42-75/3,5-4,5 (2 kpl) Tamron 28-70/3,5-4,5 Tamron 35-135/3,5-4,5 Vivitar 70-210/4,5 Hanimex 80-200/4,5 C/Y loitot, Tamron 2x TC Salamat: Contax TLA30 ja TLA20, Soligor 2 kpl, ym. C/Y tai Adaptall-2 optiikoita ym. noihin järjestelmiin sopivaa tilpehööriä saa tarjota. T3-D (35/2,8), myyII (35/2,8), Coolpix3200 Nikon D80 Nikkor 18-70/3,5-4.5 Nikkor 55-200/4-5,6 VR Sigma 17-70/2,8-4,5 Nikkor 50/1,8 Micro-Nikkor 85/3,5 VR Kenko loitot
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Mulla vaihtuu kalusto vissiin kuukauden välein ku ei o rahaa ostaa kerralla semmosta peliä mikä ajais mun molemmat tarpeet hahaha tässä digi historiaa nikond70-->nikond80--->canon5d--->canon1dmark2--->canon40d-->canon1ds-->canon50d "ainamukana"canong10-->panagf1<---oli ja meni hehehehehehehe optiikoissa sama juttu on käyty läpi 10mm-->200mm ja taas myyty ja ostettu jotain keskareina ollu 645mamiya,rb67mamiya,zenzabronica jne skannerit tulee ja menee valasukalustolla sama juttu välillä studio strobot ja välillä tuikut ja nyt tuikut hehe joten sanotaanko nyt että tän kesän on käytössä(pakko) 50d joka vaihtuu sit talveks 1ds3 tai 5dmark2 hehe nii ja kino kameroita en ees jaksa luetella ku keräsin niit hyllyt täytee muutama vuos takaperin enää ei o ku olympus trip jonka löysin auton hanskalokerosta ku unohin pistää kiertoon.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Minua taas rasittaa kamerakaluston kanssa vehtaaminen. Pokkarina on Pana LX3, ja se saa riittää toistaiseksi. Järkkärinä Nikon D700, eikä siinäkään ole mitään valittamista. Filmirojuja käytän niin vähän, että turha niitä on tähän luetella ;-) Objektiivivalikoimaa pitäisi yksinkertaistaa. Nyt on vakiosettinä ollut Nikkorit 2.8/20mm, 1.4/50mm ja 180mm. Sitten hyllyn päältä löytyy AF-S 24-85mm, Sigma 1.8/24mm, Tokina 2.8/100mm ja 70-300mm VR. Eihän tuossa mitään, mutta vehtaaminen mitä ottaa mukaan, ei ole kivaa. Varsinkin 24-85 millisen käyttö on jäänyt liian vähälle mm. valovoiman takia. Pitäisi myydä pois.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? "Kamerana" toimii Fujifilm Finepix S5800, eli pokkari. Järkkäriä ei ole vielä ollut, mutta aikeissa olisi ostaa
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Pitää muistaa että järkkäri ei ole mikään taika-kalu. Se on ihan sama mikä kamera, kunhan on oikea kamera kuvaan. Eli pitää ymmärtää mitä kameralla voi tehdä ja mitä ei. Kun ymmärrät kamerat, objektiivit, valon ja niiden muuttujat niin tiedät minkä setin tarvitset seuraavaan kuvaan.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Tiedetään. Järkkärissä on aika monta semmoista ominaisuutta, mitä pokkareissa ei ole.. Sillä minä vaan, ei nuilla pokkareilla yksinkertaisesti pysty kuvaamaan sellaisia kuvia , mitä haluaisi.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Enkä minä pysty ainakaan toteuttamaan visioitani järkkärilläkään, kun linssi vaan yksinkertaisesti liikkuu ainoastaan eteen sekä taakse... Ei se silti tee järjestelmäkamerasta huonoa tahi pokkarista. Yleisimmin kuvan ottamattomuus johtuu siitä ettei osaa käyttää sitä kalustoa mitä on. Mainitse kolme ominaisuutta mitä järjestelmäkamerassa on mutta nykypäivän pokkarissa ei. Vastaukseksi eivät käy manuaalisäädöt, koska monista nykypäivän pokkareista ne löytyvät...
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Järkkärinä kuva-ahti ja muihin hämärähommiin d700 + nikkor af-d sarja: 20/2.8, 28/2.8, 50/1.8, 85/1.8 ja 105/2.8. Varsinainen kuvauskamera on nykyisin canon s90 digipokkari, on niin näppärän kokoinen ja asa 800 vielä täysin käyttökelpoinen 30*45 cm kuviin. T Jukka
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Ihana kamera.Muuten, aukon esivalinta- asennossa pienin aukko minulla 8. Taidan olla jotakin kämminyt. Jaa, olisiko aika manuaalia katsoa? Higg
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? 1. Riittävä kenno kunnolliseen syväterävyyden hallintaan 2. Ulkoisen salaman liipaisu 3. T/S optiikka 4. Makrokuvausloitot
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? 5. Kuvanlaatu korkeilla ISO-arvoilla. 6. Optisen etsimen laatu ja ylipäätään olemassaolo. 7. Manuaalitarkennuksen helppous verrattuna pokkareihin. 8. Ergonomia. 9. Akun kesto, etenkin pystykuvauskahvan kanssa. 10. Kameran käynnistysviiveen lyhyys. 11. Laukaisuviiveen lyhyys.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? 12. Laajakulmaobjektiivit (sorry jos meni päällekkäin, en tajunnut mitä on "3. T/S optiikka") Muutoin tärkeimpänä pidän kunnollista etsintä (toisaalta tottumus, toisaalta ikänäön vaatimat lukulasit kameran takaseinän tähystämiseen) ja tuosta seuraava manuaalitarkennuksen mahdollisuus, etenkin kun terävyysaluetta voi itse säädellä. Digipokkari vei kuvausinnon, digijärkkäri toi sen takaisin! Tähän saattaa vaikuttaa myös tilpehööri- eli tekniikkaorientoitunut sukupuoleni
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Noooo ... Näin eläkeläisharrastajana pärjää hieman vähemmälläkin kalustolla, mutta onhan sitä kummasti taas päässyt kertymään. Liekö tuolla perimiehisellä nippelivammalla osuutta asiaan? Kaksi m43-runkoa (Pen EP-1 ja Lumix G1) ynnä joukko sovitteita, sekä kirjava joukko (viitisentoista) erimerkkisiä uusia ja vanhempia objektiiveja. Joukossa muun muassa Leica-M ja -R -laseja, OM-laseja, Pentax-laseja sekä pari vanhaa neuvosto-optiikkaa. Mukaan mahtuu myös pari Lumix-objektiivia. Tikkis
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Taas vaihtu ku ei ton croppi kennon kanssa pelleilystä tu yhtään mitään.. ei vaa osaa elää croppauksen ja vajavaisen syväterävyyden kanssa. nyt on 5d(Classic)+canon ef 24-105mm f/4 is L+canon ef 50mm f/1.4+valoja yms... piti ihan sanoo kameralle suoraa et kiitti et tulit takas ku vanha sano ittesä tos vuos sit ittesä irti
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Mistä lie kysymys: kennon koosta, prisman rakenteesta, tähyslasista vai mistä, mutta eilen olin lentää perseelleni kun Nikon D40x:llä kuvailun jälkeen nostin Contaxin (139) silmälle. Olipa ISO ja KIRKAS näkymä Contaxin läpi verrattuna Nikoniin! Aiemmin en ole kait kuvannut yhtäaikaa digille ja filmille koska olen pitänyt Nikonin tähysnäkymää ihan kohtuullisena, ja saanut 50/1,8 lasillakin suunnilleen oikein (manuaalisesti)tarkennettuja kuvia. Eilen linsseinä olivat Nikkor 35/1,8 ja Planar 50/1,7, joten kuvakulmat ja valovoimat piti olla suunnilleen samat ja pilvipoutaista merenrantamaisemaa noiden läpi katselin päiväsaikaan. Ero näkymissä oli kuitenkin huima.
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Niinpä. Kysymys kuuluukin miksei tuollaisia enää tehdä muuta kuin >3000 eur hintaluokassa, jos siinäkään?
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Digi-canonin (5d mark 2) etsin häviää filmi-canonin (AE-1P) etsimelle, jälkimmäisessä etsin on suurempi ja kirkkaampi - vaikka siinä on leikkolasi samalla kun digicanonissa perustähyslasi eikä sitä mattaa joka helpottaa käsin tarkentamista. Vielä on parantamisen digipuolella. Olen pari vuotta takaperin kuvannut Nikonin D3:lla mutten kyllä muista olisiko sen etsin sitten ollut vielä parempi. Tällä hetkellä: Canon 5d mark2 -runko, ei vielä optiikkaa Canon AE-1P + FD 50 mm f/1.8 & FD 20 mm f/2.8 Canonet QL17 40 millisellä optiikalla muistaakseni
Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne? Olen onnellinen mies, sillä löysin kirpputorilta 80 eurolla Minolta SRT100b, 70(?)-150 zoomi törkeän hyvällä makrolla ja 3.5 valovoimalla, 26mm laajakulma á la 2.8 sekä 55mm/1.7. Lisäksi vielä paras ikinä näkemäni kameralaukku. Runko oli tajuttoman käyttämättömän näköisessä kunnossa,ja.. valotusmittari toimi. Muuta sähköistä siinä ei tietty olekkaan. ps. tuo päästää 1.kamerani, SRT101:n, hieman vaurioituneen (sisuksien siimat sekaisin,ainakin), eläkkeelle ja kilpailee erittäin vankasti tähänastisen pääkameran,Canon AE-1P:n kanssa