Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tämänhetkinen kamerakalustonne?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana spege, 25 Maaliskuu 2005.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne?

Kunnioitettava lista!

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joo, varsinkin tuo nikkor 10-20 on hieno,
    sellaista ei varmaan oo kellään muulla :)
    T Jukka

3. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36

En osaa enää suoralta kädeltä luetella kaikkia kamoja, mutta eniten käytetyt vehkeet on nykyään Mamiya 7, Bronica S2A, Leica M6 (jos tulisi joskus prkl takaisin huollosta, sen sijaisena Bessa R2A), ja satunnaisesti sitten vaikka sun mitä. Uusimpina tulokkaina on M-bajonettiin vajoava 90/4 Elmar (upean fallistinen kromi-ihme) ja ZM Planar 50/2.

Ois varmaan todella fiksua harventaa kalustoa ja paljon, koska jo tuossa on varmasti liikaa laitteita (kun laskee kaikki linssit ja nippelit mitä kuhunkin liittyy..) Ehkä sen teenkin jos joskus tulee vaikka asunnonvaihto tai työttömyys eteen, niin on sitten rahalle akuuttia tarvetta.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kannattaa ennakoida, olla kerrankin viisas ennen kuin vahinko sattuu ja myydä mulle tuo leica m6, tai vaihtaa vaikka sopivalla välirahalla mun rolleiflex 2.8.
    T Jukka

5. Tomsku

Tomsku Member

259
    7
    18

EOS 300D + BG-E1 kahva (kiitos tästä JRabbitille) + 2 akkua + 4GB CF
    EOS 600
    EF 50mm f/1.8 II + Dörr CPL + Phottix UV
    EF 28-70mm f/3.5-4.5 II + vastavalosuoja EW68

Zorki-4 Mir
    Jupiter-8 50mm f/2.0

Koneella Lightroom ja Photoshop.

Hyvin tuntuu pärjäävän yhä :) Ehkä uutta lasia kumpaankin päähän...

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Muutama venäläinen, saksalainen, Ameriikan yhdysvaltalainen ja parikymmentä japanilaista - siinä ne kai on ... öbäyt tän otuksen valokuvauskalustot, kameroiden osalta.

Mutta mitä helvetin väliä sillä on ?
    - Erska

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Laita valokuva valokuvakoneistasi niin sitten sanotaan sulle mitä väliä sillä on.

8. Juha Koli

Juha Koli Well-Known Member

1 532
    87
    48

Ehottomasti kuvat ainakin venäläisistä, saksalaisista ja siitä ämöriikkalaisesta

9. Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne?

Päevitys.
    Joitakin ryssänraatoja, Minolta dynax 4 ja Olympus digi

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Nikon D300 + halpisobjektiivi

Käytössä lisäksi:
    Canon 1Ds Mark II + muutama objektiivi, ehjiä, rikkinäisiä, äLliä, sun muita ja mä käytän niitä kaikkia
    Hasselblad XPan II + objektiivit
    Mamiya RB67 + objektiivit
    Sinar P2 + objektiivit

11. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Nikon d700 kahvalla
    af-d objektiivit 20/2.8, 28/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 105/2.8
    KonicaHexar af
    T Jukka

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Helvetin tärkeä kalustonpäivitysreportaashi :

Yksi kamera muljahti Suomenlahden mustaan, hyytävään syleilyyn.
    Itse meinasin mennä perässä, mutta paskaakos se ketään kiinnostaa ... kalustohan se on se, mikä jotain meinaa ... nettikameraharrastelijoiden nettipalstalla, vai mitä ?

Jos jotain kinnostaa sukellella nikonin perään, niin sinne vain laivaväylälle ja hyppäys jäämurskan sekaan, aika lähelle Suokkia. Luulis löytyvän helposti ja varmaan toimii ... kamera ...

Objekdiivailemisiin !
    - Erska

(aivan ihania nämä kamerat :D)

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Ehdottomasti! Kalustotyydytys rules!
    Mut kivaa silti, ettet pudonnu ite!

14. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Mites sulla noin pääsi käymään, että uimaan meinasit kesken reissun? Ota ne naskalit ainakin mukaan ens kerralla - yeah? Sieltä avannosta on h--tin vaikeaa päästä ylös. Liukasta jäätä...

15. Vs: Tämänhetkinen kamerakalustonne?

Erska hyvä, älä sano noin... ketä me sitten katsottaisiin ylöspäin, jos olisitkin pohjassa kameran kaverina??
    Hyvä, että pysyit itse pinnalla. Kameroita saa rahalla, Erskoja syntyy vain kerran vuosisadassa

16. pb76

pb76

777
    0
    0

Eikös sulla ollut niitä hyllymetreittäin joten ei kai yks sinne tänne merkkaa mitään ???

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

haista paska

18. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Tuolta se jostain pitäis löytyä, ihan hyvä kamera. Jos haluat, tule tänään (sunnuntaina 31.1.2010) tasan kaksitoista (keskipäivällä siis) mukaani tonne jäälle niin mä voin hieman jelppiä sua sukeltamaan sen kameran hakemaan. Jos olet - vaikkapa - kirjahyllyn koristeita vailla. Saat sen sitten ihan ilmaiseksi omaan hyllyysi. Voin noutaa sut jostain rannalta, muista ottaa uimalasit ja pyyhe mukaan !

Pitäähän sitä kusipäitä jotenkin vaivoistaan palkita, vai mitä "pb76" ?

Ota aikaisin aamulla yhteyttä (mä lähden tuonne taas kello kuuden jälkeen tänä aamuna), niin sovitaan missä tavataan ja haetaan sulle kiva järkkäri, siinä on kiva obiskakin kiinni ja rulla filkkaakin sisällä.

Lähettele yksäriä ja yhteystietojasi, olisi muutenkin nastaa saada sun henkilötiedot, niin voitaisiin hieman tutustua... livenä, jooko ?
    Tarjoan vaikka kupin teetä sitten sen sun sukelluksesi jälkeen - jos saat sen kaadettua enää alas kitusiisi. Muutama päivä sitten oli ainakin voda aika galsaa ja pari kilsan dallaus ei ollut uinnin jälkeen ihan kaikkein hauskinta.

Nähdään :D
    - Erska

Edit: Rohkeasti vain yksäriä, niin sitten tavataan ja reippaillaan hieman. Pääset oikein ramman invan kanssa harrastelemaan harrastekuvailuja samalla reissulla, jos mielesi halajaa. Mä olen sellainen vaaraton ja harmiton läski ukko ...

19. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Et taida sitten jaksaa lähteä tänään sukeltelemaan, kun ei ole viestejä tullut, helevetin "pb76" ? Puolen tunnin kuluttua painun ovesta pihalle ja vielä n. 20 minuuttia odotan sun mahdollista viestiä, vitun pelle.

Rohkeutta, kusipää - ainutlaatuinen tilaisuus päästä mukaan katselemaan kivoja aukkoja jäässä tänään ja hieman pulahtelemaan.

Tulisit nyt ... Mutta taitaa lässyttäjä vedellä vielä sikeitä puolen päivänkin aikaan. No, jos joku toinen päivä sitten ?

20. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ja jos joku ihmettelee, miksi kirjoitan niin rumia sanoja viesteissäni tolle, johtuu se yksinomaan siitä ettei tuo kyseinen "pb76" ole -oman käytöksensä vuoksi- ansainnut kauniimpaa tekstiä. Itse asiassa ei olisi minkään viestinnän arvoinen; Siitä asti kun "se" tänne on tunkenut "kirjoittelemaan" on kaikille AINA PELKÄSTÄÄN vittuilut. Jos tästä seuraa mulle banaanifudut - niin tulkoot. Tuollaiset raukat ne pitäisi oikeasti heivata helvettiin. Ei edes yhtään kuvia lähettele, pelkkiä vittuiluja vain, aina.

Viettäkää hauska päivä, kameroidenne parissa.
    Olkaa reiluja, älkääkä paskiaisia.

Heippa!
    - Erska