Laukussa Canon EOS 20D ja EF-S 17-85 IS ja EF 70-300 DO IS -putket ja taskussa usein Pentax Optio 43WR. Lisäksi kaapit pursuaa kaikenlaista filmikalustoa noin kolmenkymmenen vuoden ajalta, josta ei raaski luopua, vaikka käyttö on jäänyt vähälle.
-Canon 350D -Canon EF-S 17-85 IS USM -Peleng -Tamron AF28-200 Super f3.8-5.6 LD Aspherical (reilu kymmenen vuotta vanha) -Sigma EF-500 DG Super salama -Slik 503QF jalusta -Slik monopod -X-Drive I -LowePro CompuTrekker AW Kaapinpohjalta löytyy vuosimallia '92 oleva EOS 1000 Fn runko ja siinä ollut kittiputki EF 35-80... Kellarissa Wanha Wenäläinen valotusmasiina mustavalkokuville - millonkahan sitä taas innostuisi? edit: update
Tässäpä näitä minun romppeita: Nikon FM Nikkor 2/50 AI Nikkor 1,4/50 AI Nikkor 35-70 AI Nikon SB-28 salama Panasonic LC-1 digi Sony P-50 pikkudigi Uusimpana hankintana Leica M-6 ja Summicron 2,0/50 Velbon hiilikuitujalusta, monopod, loittorengasta ym. pientavaraa Stereokuvausadpteri ja katselulaite Pentax Nikon-sovitteella.
Canon EOS 350d kit, 50/1.8, 35/2 ja salama 430EX Mamiya RB67 ProS ja sekköör sii 140 makro valotusmittari, heijastin ja jalusta...eiköhän ne siinä.
Siinä on yksi pimeydessä pakanallisten riittien varjossa vaeltanut eksynyt lammas löytänyt oikean uskon.
Nikon D2H Nikon D70 Nikkor 50/1.8 Nikkor 18-70/3.5-4.5G Nikkor 300/4 Sigma 70-200/2,8 Sigma 500/4.5 Sigma 1,4x ja 2,0 telejatkeet Lowepro laukku, johon mahtuvat kaikki muut , paitsi tuo 500 millinen Kolme jalustaa.
Mun laukusta, (ja novoflexin nahkakassista) löytyy tällähetkellä: Nikon F5 Nikon F90X (vararunkona) Nikkor af 28/2.8 Nikkor af 50/1.4 Nikkor af 80-200/2.8 Nikon SB 80 DX Novoflex 400/5.6 Novoflex 600/8 Novoflex 2x telejatke Manfrotto 190+ 488RC0 +filtterit, ja yks loitto
Tänään hain tullista hetken mielijohteesta Ebaysta ostamani 4x5" Anniversary Speed Graphicin. Ostin tänään myös työkaverilta hyväkuntoisen Metz 45 CT-1 -perunanuijasalaman. Tulollaan on ameriikasta myös Lindahl Pro Double Bellows -paljevastavalosuoja. Eipä ihme, jos tuntuu ettei rahat riitä mihinkään prkl.
rahvaalle kun digillä kuvaa niin eipä siinä ole enää ideologioilla niin nokonuukaa. eivät ne mestariteoksista kuitenkaan mitään ymmärrä saatika että osaisiavat olla elämälleen kiitollisia kohtaamastaan onnen potkusta, siis siitä että minä höitä kuvailen ja omaa aikaani sillälailla tuhlaan.
Nikon D70 Sigma 18-50mm f/3.5-5.6 DC Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC Nikkor 50mm f/1.8 ja päälle pari muistikorttia. Lisää kalustoa tulossa kunhan opintotuesta saa tarpeeksi säästettyä.
No listataas sitten tämän hetken laitteisto: Kameralaukut: Tamrac 5612 Pro 12 Tamrac 5749 Velocity Pro Lowepro Stealth Reporter 650 AW Kuvapankki: VOSONIC X'S-DRIVE II VP2060 Kamera: Canon EOS 20D BG-E2 pystykyvauskahva. 5x akkuja. SanDisk 1GB CF Ultra II SanDisk 2GB CF Ultra II Salma/valot: Sigma EF 500 DG Super Hensel Contra E kit 500Ws Lisukkeena tarvittaessa Lastoliten läpiampuvat varjot. Gossen Starlite valotusmittari. Optiikka: Lainassa kaverilta EF 300 4L USM omat: Canon EF 70-200 2.8L IS USM Canon EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM Canon EF 1.4X TC II Sigma 17-35mm f2.8-4 EX ASPHERICAL HSM Jalustat: Manfrotto 681B Professional monopod ja siinä Manfrotto MA 234 RC Monopod Tilt Head Manfrotto ART 290 kolmijalka ja siinä #168 kuulapää. (näihin en äkkiseltään linkkejä löytänyt, sillä on sen verran vanhempia kapistuksia) No tulipahan tääkin listaus tehtyä.. lisäksi löytyy suotimia, puhdistusvälineitä, sormiparistoja, kyniä, paperia, riekonjalka, tapettiveitsi, taskulamppu, korvatulppia jne jne... Laukku nro 2: Lowepro Phototrekker Calssic Mamiya RZ Pro Mamiya-Sekor Z 50mm f4.5 W Mamiya-Sekor Z 110mm f2.8 W Mamiya-Sekor Z 180mm W-N L-Grip RZ Winder II RB Prisma-etsin Kompendi G-2 Jalusta RZ:lle: Manfrotto 028 3-jalka, jossa 229 Pro pää Sitten on noita kirjahyllykameroita, 2 paljepokkaria ja Rolleiflex Automat +Yashica C. 1 Pentaxin ME winderillä ja kolmella putkella on hanskalokerokamerana.
Lowepro SlingShot 200AW:ssa seuraavat vermeet: Olympus E-1 + HLD-2 +akut Zuiko 14-45 f3,5-5,6 Zuiko 50-200 f2,8-3,5 FL-36 salama Manfrotto 322 RC2 (tykkään) Manfrootto 190DB seuraa muuten matkassa (vaihtaisin jämäkämpään mutta kun tuo on tukevin mitä viittii kantaa mukana) Laukusta on pullahtanut 40-150 f3,5-4,5 (myynnissä,uusi) 14-45:kin odottaa seuraajaa Tuohon kun saa vielä jatkeen,loiton ja laajiksen niin paketti on valmis. Eikä paina paljon,eka kalustoni jota viitsii kanniskella pidemmällekkin! Kuljetus kalustoksi tulossa vielä enskuun puolivälissä Polaris FST Turbo Touring -06 ja TANKKILAUKKU!
Mulla kalustomäärä on kutistunut kutistumistaan. luulen päätyväni yhteen manuaaliseen kinorunkoon ja yhteen keskikoon kameraan. Kinorunkoon pari-kolme obiskaa, keskikoon kameraan 1-2. Niillä pärjään taatusti.
Aina voisi kysyä mikä on naivia, sekö että esitellään kamerakalustoa vaiko se että kommentoi kuvaustyyliään? Minun oma mielipide on, että kamerakaluston esittely on vähän sama kun se kuuluisa "sen" pituudella kerskuminen. Esitelkää kuvia, älkää välineitä
Niin. Tai sitten voisi todeta, ottä esitekää kuvia älkääkä mielipiteitä. Tai ehkä vieläkin enemmän: Kuvatkaa, älkääkä esitelkö kuvia. Mutta näissä tämä keskustelupalstan idea vähän kaatuisi...
Mjooh, eiköhän "pikkuteemu" == "Photographer Juha Kokko" Joten tässä oli lähinnä kyse kommentista siihen mitä on joskus tullut 100 vuotta sitten itse kirjoitettua, tyyliin "tajusin että mua on siperia opettanut" Eiköhän jokainen ole joskus kirjoittanut nettiin asioita tai mielipiteitä jotka myöhemmin vaikuttavat naiiveilta...