Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tältä Leican pitää näyttää

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 22 Elokuu 2009.

1. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Toi Jukan Kiev on kyllä aika äijää....

2. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

RR kieltäytyy tuhlaamasta rahaa tuollaiseen (euroja on kyllä riittävästi)...

Sen sijaan RR sijoittaa eurot mielellään puhtaaseen kultaan ja platinaan. On huomattavasti parempi sijoituskohde kuin mikään Leica.

RR

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

En leicaa sijoitusmielessä ostaisi vaan kuvaukseen...
    T Jukka

4. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Tiedän toki...

Kyse on arvomaailmasta - siis siitä mitä pitää tärkeänä ja mitä vähemmän tärkeänä.

Ilman Leicaa ja/tai puhdasta kultaa pärjää hienosti. Loistavia tai täysin epäonnistuneita valokuvia saa sekä Leicalla että Zenitillä. Ja Leica EI tee valokuvaajasta tai kuvista parempia - et voi onnistua saamaan parempia kuvia Leicalla.

Lisärahaa voi saada tekemällä kultasijoituksia (suht turvallinen sijoituskohde - suosittelen). Lisärahat voi sitten tuhlata ostamalla pari Leicaa yhden sijaan (jos ylipäätään innostuu). Tämä oli siis provovinkki siltä varalta jos jollain sattuu olemaan ylimääräsitä. Sijoittakaa/tuhlatkaa se puhtaaseen kultaan Leican sijaan.

Leica on kyllä 'hieno' kamera, mutta sen statusarvo on mielestäni ylimitoitettu.

RR

5. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

kaikki ovat oikeassa, tavallaan... tämä on mun totuus, ehkä käy selville ilman että sen enempää selvittää...

6. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

ja sitte vielä vähän unelmia, niitähän tarttee olla...

7. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Nikonin Digit kyllä heivaan kuuseen, ihan sambahelistimiä on zoomitkin, ihan pellekamaa.Diginä varmaan toi lumix ja hasselin CFV 39,
    siinä on Hegemoniaa... ( Jos joku luulee, että oon voittanu lotossa tai saanu perinnön, eips... sen voi liisata tai vuokrata, kun on suhteet kunnossa Göteborgin suuntaan) lisäys: Aika saatanan Hyvä toi canon 50mm 1,2 ostin sen 1968 tai 9... ihan täys timmissä vieläkin ei kökän kökkää misään linssin välissä. skarppi kun faan jo aukolla 2.. Digi zoomit menee ihan kamaliks jo parissa vuodessa, linssit helisee, skarppaa minne sattuu, himmentimet jumittuu ellei ole ED lasit, tartteeks kertoa lisää...

8. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Mutta jos on enemmän sellanen Zenbuddhamainen lähestymistapa, että matka on tärkeämpi, kuin päämäärä?
    Tai edes yhtä tärkeä.

9. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Riippuu, mihin on menossa.

"Elämä?  Se hassu juttu, joka sattui matkalla hautausmaalle...."

10. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Ehkä olen nähnyt oikein IRL Leicalla otettuja kuvia vedostettuna, ainakin olen tästä lähes 101% varma. Tosin en voi vannoa, sillä harvoin näyttelyissä kameroiden merkkiä, saati opiskoja mainitaan.

Myös Hasselilla otettuja kuvia olen nähnyt IRL. Kovin olivat rakeisia ja pehmeitä.

Vaan Zeissin nimeen vannotaan, joten jotakin taikaahan siinä täytyy olla.

Oisko jossain jotakin järkevästi tehtyä rinnakkaistestiä? Nettitestistä kun puhutaan niin testiä jossa ei ole käytetty mitään filmiskannereita vaan kaikki arvio on vedosten pohjalta ja sitten osasuurennokset vaikka vedoksista?

Vähän kuin tämä testi

Vaikka linssejä olen measurboinut tukun ja tiedän että nytkin mulla on keskikoossa ainakin yksi huonosti kontrasteja toistavan maineessa oleva linssi, silti en koskaan kuvista ole pystynyt sanomaan että tämä on otettu selvästi sillä ja sillä klasilla (no poikkeus vahvistaa säännön, yksi kinokoon sigma-tsuumi on josta näkee, samoin yksi ikivanha tsuum joka vastavalo-kuvissa paljastaa itsensä).
    Tietysti poikkeuksena selvästi optisesti huonot kyhäelmät, esim. jotkut kievin linssit paljastavat suttuisuutensa aika helposti. Mutta jos otetaan kuitenikin lähtötasoksi semmoinen normaali peruslinssi.

Jos laitan isoon kameraan Fujinonin niin katoaako kaikki Schneider-Kreuznachin tuoma maagisuus kuvista?

Ehkä pitäisi kokeilla samalle filkalle kinossa vaikka AI-nikkoria ja AF-nikkoria samassa polttovälissä ja yrittää löytää eroja.. Muihin kameroihin mulla ei olekaan rinnakkaislinssejä.

ps. mä oon niitä joilta kyllä sitten takki kääntyy vinhasti aina jos faktaa™ löytyy.

11. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Onks sulla jukka vanha osoite vantaalle vai oksä turuus... jos muuttunu laita yskä (anteeks yksärillä) uusi.

12. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Sitten on parasta kävellä ja tallentaa mieleensä.

13. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 965
    45
    48

Aika verbaalinen kielenkäyttö Jukalla; luen mä muidenkin viestejä. Taas rebesin tosta kielikuvasta sambahelistimiä... muutenkin mä kallistun tässä viestissä mainittuun muuhunkin

14. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Kun aikanani kaiken keskari, field ja palkkikaman ( Sinar,pentax 6x7 j 6x 4,5 , Fuji 680 studio säkökamera)vaihtoon heivasin, ja otin (silloin) kaikkein uusinta hasselioptiikkaa 4kpl + pari runkoa ja muutaman kasetin, hiukka nikottelin kun sain vielä vähän rahaa ladata tiskiin. Kuiteski olin sisäistänyt Göteborgin kavereiden ja zeissin messagen: Kuvien täytyy "tuntua" samanlaisilta, niin terävyyden,väritoiston ja yleisfiiliksen kannalta -riippumatta lasista, polttovälistä ja kuvaustilanteesta. samaan ei käsittääkseni kukaan muu ole yltänyt. myös että käsiteltävyys on ihan samaa, on sitten 60 millin laajis tai 180 millin tele näpeissä ja nimenomaan käsivaralta.
    Nämä on hiustenhalkomista, mutta parinkymenen vuoden ajalta aika olennaista. näyttä siltä että hasseli on pääsemässä samaan H sarjan kanssa sillä lisäpointilla että itse kamerassa ei juuri ominaisuuksia niin kauheesti ole, ne on netissä-päivitysversioina ja lisukkeina, jotka on kalliita ostaa, mutta ihan just sopivia päivityksinä. Fotari tavallaan uitetaan tuohon talutushihnaan, kun on siinä kiinni, on olo aika auvoista, sen olen viimeaikoina tullut toteamaan...
    Törkeätä yhden merkin ylistystä, mutta kuitenkin omakohtaista ja faktaa...

Jos OIKEIN pohjaan asti mennään, olen kyllä tullut siihen tulokseen että kun TYÖKALUISTA puhutaan, kandee kuiteski olla niitten hemmojen kanssa tekemisissä jotka on tossa lähellä ja voi naamatusten mennä jutteleen mitä mieltä on ja mitä tarpeita on. Jos vähänkään on mistä niille on hyötyä esim markkinoinnissa, ne kyllä kuuntelee ja aika pitkälle taipuu vastaan. Tästä syystä löytyy työkaluosastolta hasbulaattoria ja profoto välkkypäitä. ei ole tarttenut katua, eikä joutua pulaan missään vaiheessa. Sit on nää lelut erikseen ja sinne toi leica setti, ihme kyllä, kuuluu...

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

... Ja niin on taas yksi ketju täynnä vatasomakehupaskaa.

- Aivan saatanan tylsää -paitsi ehkä vannoituneimmille "faneille" ?

Blaaahhh...
    - Erska

16. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

erska se vaan haluaa kaivaa verta nenästään... Modet: Tästä aiheesta kaikki olennainen on sanottu, vaikka ei ole mun aloittama, pyydän että panette pakettiin tämänkin. nyt alkaa mullakin huumorintajussa tilttaamaan...

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Olen pahoillani, jos "alkaa tilttaamaan" jo.

Annan sinulle rauhan - jatka vain omahyväisiä pullisteluitasi, pikku kantelukerttu parka.

Voi voi pientä... nyyh nyyh ja nyyh...
    Akka.
    - E

18. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Noni Erska, alkaa riittämään. Jos sulla on jotain sanottavaa Jukalle, niin laita mailia tai yksäriä. Ei tarvitse jokaisessa ketjussa itkeä vaikka vituttaiskin.

19. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Olet oikeassa... Unelmia pitää olla ja niitä pitää toteuttaa

RR

20. Vs: Tältä Leican pitää näyttää

Pelkkää hymyä :D

Vannotaan ja ylistetään monen muunkin nimen perään. Valitettavasti.

RR