Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tähyslasi tee-se-itse

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana J.Vuokko, 30 Joulukuu 2010.

Vs: Tähyslasi tee-se-itse

Jep! Otitko huomioon että oisit voinu tilata netistä 100 dollarilla samat ja ne ois tullu ehkä viikon päästä postissa?

1. Vs: Tähyslasi tee-se-itse

Mattalasi

Kyselin tuolta 9x12cm lasia. Kahellakympillä hioisivat. Tadan laittaa tilaukseen.

2. Vs: Tähyslasi tee-se-itse

Jaa on tässä sitten vissiin kumminkin bisnes?
    Mä voin myydä kympillä hyppysellisen tuota hiomajauhetta.

3. c

c Well-Known Member

5 425
    111
    63

http://www.ebay.com/itm/XL-MAGNIFIER-FRESNEL-LENS-FULL-PAGE-MAGNIFYING-SHEET-/350415992645

tosta vielä halpis fresneli päälle tasottaa valoa, ni kyl kelpaa.. kait tääki on TSI kikka ku se pitää leikata sopivan kokoiseksi... nopeeseen tarkenteluun jos haluaa, ni laittaa viel sentin irti mattalasista niin samalla se suurentaa kuvaa

noita saa vaikka minkälaisia, et jos haluaa yli 3$ sijottaa.. niin voi ettiä jotain jäykästä muovista duunattua

4. Juha Koli

Juha Koli Well-Known Member

1 534
    89
    48

Kävihän tuo mielessä... haihtu samantien.  Kustansihan tuokin, kehys, hiomajauheet lasiveitsi.
    Määttäsen Hannu (Teknofokus) toimitti pulverit aikasen nopeasti postitse.  Kiitokset Jukalle hyvistä neuvoista ketjussa

5. Vs: Tähyslasi tee-se-itse

Tuommoisen hyvätasoisen fresnellaatan saa myös kotisuomesta Aviriksesta joka on näkövammaisten keskuksen Iiriksen apuvälinekauppa (myös verkossa). Siellä on myös luuppeja tarjolla. 

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Onneksi lasi ei maksa lasiliikkeessä juuri mitään. Pari euroa leikattuna kulmaviisteineen :)
    Ja kun pulverit on hankittuna niin on helpompi tehdä nopeasti tähyslasi sen edellisen tilalle kun se kuitenkin menee rikki (ainakin 8x10 -koossa lasia saa jo varoa) ;)