Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tähtisadetta Hangossa 2

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana markku55, 28 Marraskuu 2013.

1. markku55

markku55 Active Member

En ole ihan varma JPu:n TODELLISISTA syistä lukita Tähtisadetta Hangossa aiheen, varmaan kuitenkin jonkun näköinen näpäytys aiemmista jutuista kun tein näinkin raskauttavan virheen kuvien postaamisen suhteen, en saanut mahdollisuutta korjata sitä vaikka kaikki kuvat on sellaisinaan edelleen tallessa.
    Tässä nyt tulee ensin ne ekat kuvat sellaisinaan ja toiseksi ne uudet kuvat.

Liitetyt tiedostot:

2. markku55

markku55 Active Member

Vs: Tähtisadetta Hangossa 2

Tässä nämä uudet uudestaan.

Ai niin ja vielä se viimeinen kuva "Sytytit sitten loputkin"

Liitetyt tiedostot:

3. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

No et voi olla tosissas??? Auttaisiko jos lukisit kuvan postaamisen säännöt. Sieltä löytyy mm. tämä lause; Jos julkaiset kuvan foorumissa, niin sen ottaminen pois arvioiden tai kritiikin jälkeen osoittaa huonoa makua ja pilaa foorumin keskusteluketjuja
        - Lyhyesti: ÄLÄ POSTAA, JOS ET KESTÄ KOMMENTTEJA TAI KUVASSA ESIINTYVÄ EI PIDÄ KOMMENTEISTA.

Kuvan muuttaminen, korjaaminen, vaihtaminen=poistaminen
    ...liian vaikeaako

4. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Hieno uusi aloitus. Tykkään kyllä näistä. Keskitytään nyt kuviin, jooko.

5. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Kolme alimmaista parhaita ja ehkä olisi riittänyt aiheesta. Tuossa varsin mainiossa vesitornisuihkussa vois ihan hieman avata varjoa, jotta tornia tulisi hieman enemmän esiin ja ehkä ottaa tuon ilmakaapelin pois.

6. markku55

markku55 Active Member

Jos luit viestini, niin olin pahoillani virheestäni ja olin juuri palauttamassa alkuperäiset kuvat muutettujen/vaihdettujen tilalle ja esittämässä uudet erikseen, mutta silloin samalla JPu juuri sulki saitin eikä antanut siis mahista korjata virhettä.
    Ihmettelin lähinnä sitä, että en voinut korjata virhettä ja palauttaa oikeat alkuperäiset kuvat. Sinulle on näköjään vaikeaa ymmärtää, että ihminen tekee joskus virheitäkin ja yleensä annetaan mahdollisuus ne korjata, mutta ei täällä, ei ainakaan minun osalta.

7. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

sniff

8. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

En tiijä, onko nämä nyt sitten laitetettu uudestaan kommenttien toivossa, vai ristiinnaulitsemisen pakosta. Joten kommentoin kuvia.

Olen pahoillani, mutta mun mielestä sarja on sekava ja uusintakorjaus ei ole korjannut sitä yhtään. Kaikki kuvat on eri formaatissa, on ylimääräistä tavaraa osassa kuvissa, joille ei oikein löydy funktiota, kun osa niistä vaikuttaa vielä epäteräviltä. Kompositiot on perin kummallisia. Kaikissa kuvissa (lukuunottamatta sinisulat), kuvan kokonaisuus on kaaoksen kaltainen. Eikä kokonaisuutta paranna se, että koko sarja vaikuttaa kaaokselta.

En ole koskaan ilotulituksia kuvannut, tosin. Vaikealta vaikuttaa, joten tuskin tulen kuvaamaankaan.

9. markku55

markku55 Active Member

Aikoinaan moitittiin sitä, että laitoin huonoja turistikuvia yksitellen esille ja suositeltiin laittamaan ne samaan aiheeseen, ettei teidän tarvitse turhaan availla yksittäisiä aiheita.
    Mikään sarja tämä siis ei ole, vaan yksittäisiä kuvia jotka on postattu samaan aiheeseen jotta en vaivaisi useaan kertaan kuten on neuvottu ;)
    Mitään kuvien muotoja, kokoa jne en ole yrittänyt yhdistellä, täysin turhaa, koska se ei vaan onnistuisi.
    Nuo uudistetut kuvat olen muokannut aiempien vihjeiden perusteella, joten niitä on muokattu eri henkilöiden ehdotusten mukaan joka ei voi johtaa yhtenäisen sarjan syntymiseen.
    Toisaalta en halunnut vähentää kuvien määrääkään, vaan toivoin kuulevani paraniko joku kuva vai ei sittenkään.
    Ydin juttu on se, ettei näiden ole tarkoituskaan olla loistavia näyttelykelpoisia kuvia vaan ensikertalaisen harjoitussessio ilotulituksen maailmaan.
    Paljon olen oppinut, ensimmäinen on itse kuvauspaikan valinta ajoissa ja miettien mitä "rekvisiittaa" haluaa kuvaan mukaan ja mitä ei koska kovin voimakkaaseen jälkikäsittelyyn en ole halukas. Mm nuo ilmakaapelit on vältettävä jo kuvatessa, samoin kuin kattojen rajaukset jne.
    Tuulen merkitys on myös huomioitava ja objektiiviksi valittava sellainen, että korkeimmatkin raketit saa kuvaan ilman kameran jatkuvaa uudelleen suuntausta, tarkoittaa siis myös, että sekä objektiivin laatu, että pikselit riittää kuvan voimakkaaseenkin rajaamiseen pienempien "suihkujen" esille saamiseen.
    Herkkyyttä ei kameralta vaadita, joka on sinänsä hyvä juttu, ihan viimeisintä kennoteknologiaa ilotulituksen kuvaaminen ei siis edellytä, ei myöskään isoja aukkoja, joten objektiivin parhaat kuvausaukot saa olla muutakin kuin F1,4 -2,8, useimmille parhaiten piirtävä alue onkin se sopivin, eli F5,6-F8, pienikennoisetkin kamerat siis käy ilman pahempaa difraktiota.
    Sitten vielä se helpottava juttu, on kiva jos saan neuvoja ja negatiivisista mielipiteistä voi oppia niistäkin, kiitos mielipiteensä antajille!

AndyCap, onkos sinulle tulossa flunssa, sitä on liikkeellä ;)

10. Vs: Tähtisadetta Hangossa 2

Ihan hyviä nuo Markun kuvat ovat ja Markku on hyvä harrastaja. Ei nyt turhaan viittitä kyseistä herraa lynkata.

11. markku55

markku55 Active Member

Älä välitä Miia, ei tässä mistään lynkkauksesta ole kyse, pojat kuvittelee minun luulleen postanneeni tänne huippu kuvia ja minä kun kyselen vain neuvoja ilotulituksen kuvaamiseen ;)
    Mites ne opiskelut sujuu, lupasit hieman kertoilla?

12. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Edelleen pidän eniten alkuperäisestä tornikuvasta (Sytytit sitten loputkin.jpg).  Se on hassunhauska, varmaan osin ilotulitustaiteilijan idean takia, mutta myös mukava kompositio ja näkemys juuri sitä kuvaamaan.

13. Vs: Tähtisadetta Hangossa 2

Valitettavasti opinnot keskeytyi rahanpuutteen takia eli en mistään saanut rahaa,koitin saada kelaalta ei,koitin töihin kolmeen valokuvaamoon ei,koska olen eläkkeellä niin koitin saada lääkärinlausunnon et puoltaisi opiskelua olis ollu kuulemma liian byrokraattista et olisin saanu lisää rahaa. Se maksaa se opiskelu satasen viikossa ja mulle olis jäänu 100€ kuussa elämiseen joten keskeytin. Ainakin yritin et sitä ei voi sanoa ja sain pari kaveriakin opistolta silti.

Olen ollu aika masentunu mut nyt kun hieman olen piristyny niin perustan firmani uudelleen uudella nimellä ja ilmeellä.

Yks kuvaaja kaveri olis muuten ottanu hommiin mut sillä ei olis ollu varaa maksaa palkkaa ja on sairastellut.

Vois koittaa hakea jotakin opeiskelupaikkaa missä ei olis noin hirveitä maksuja,toisaalta tiesin kaikki ne asiat mitä siellä opetettiin a muutenkin se tuntus hieman löyhältä se opetus paitsi Ullan kohdalla mikä on pätevä.

Kerroin tämän nyt Markkun pyynnöstä.

14. markku55

markku55 Active Member

En tiedä onko siitä mitään hyötyä sinulle, mutta voisit ehkä liittyä Kameratorin ilmaiseen kuvauskurssiin, tuskin siitä haittaakaan olisi:
    http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/board,51.0.html

15. Vs: Tähtisadetta Hangossa 2

Kiitos. Kattosin nuo youtuben kautta.