Heip! Minä olen uusi täällä, ja aloittelen kuvausharrastusta Varmaan nuorimmasta päästä täällä (?) Nimittäin 13 vuotta. Isän kameralla napsin kuvia, omalla kameralla saa hädin tuskin kohteen näkyviin. Joku järjestelmä kamera se isän kamera on, muuta en tiedä Mutta, tänään otin kuvia, kun olikin yhtäkkiä niin lämmintä että lumi alkoi sulamaan. Tässä kuvassa oon yhdistäny Adobe Photoshop 4.0:lla kaksi eri kuvaa, väriä tai mitään muuta en ole muuttanut. Toisen kuvan laitoin vain peilikuvaksi, niin passasi paremmin. Linkkinä, koska on niin suuri; http://picasaweb.google.fi/varivirheet/261206 Ja sieltä viimeinen kuva. Kommenttia? Tämä on kaikista oma ottamistani kuvista ehdottomasti paras.
Vs: Loiskaus Hei ja tervetuloa. Olet kuvannut ihan mielenkiintoisen yksityiskohdan. Se, että kiinnostuit siitä, on jo lupaavaa sinänsä. Kahden kuvan yhdistämisen suhteen olen kahta mieltä. Lopputulos on sinäsnä kivan näköinen, mutta se on nyt kuvamanipulointi, joka vääristää todellisuutta. Silloin siltä on mielestäni lupa odottaa syvempää sisältöä, sanomaa, ei vain vekkulia visuaalisuutta. PhotoShop on kiva renki, mutta petollinen isäntä, sen kanssa kannattaa alkuun olla hyvin varovainen. Olisit voinut tehdä myös kahden kuvan "sarjan" asettamalla kuvat vierekkäin, sellaisinaan, vaikkapa ajatuksella tyyntä/myrskyä. Minusta se olisi ollut mielenkiintoisempi. Teknisesti kuvat kärsivät hieman liian lyhyestä syvyysterävyysalueesta. Noin yleisesti antaisin aloittelevalle kuvaajalle ensimmäisenä ohjeena: opiskele valokuvauksen perusasiat, niin periaatteelliset kuin teknisetkin, varsinkin, jos haluat myöhemmin niitä rikkoa. Sen jälkeen opettele käyttämään kuvausvälinettäsi, saadaksesi sen toteuttamaan tahtosi. Ja sitten mieti mitä tahdot. Siitä se lähtee. Tie voi olla pitkä, mutta olet ajoissa liikenteessä. Niin ja se vielä, että suhtaudu kriittisesti kritiikkiin, omaasikin, mutta etenkin muiden. Älä etsi täältä hyväksyntää, älä tuo tänne elämääsi, näytä vain kuviasi, kun kaipaat niistä mielipiteitä. Toivotan sinulle antoisaa Uutta Vuotta ja tulevia myös.
Vs: Loiskaus Kiitoksia paljon tiedosta ja opastuksesta!! Tuosta linkistä näkee myös ne yksittäiset kuvat, joita ei ole muokattu. Koitanpa kaivaa meidän valokuvaus kirjan jostain tuolta kaapista
Vs: Loiskaus Ei mitään ressiä. Tärkeintä on että mielekkyys säilyy. Kuvaillaan vaan, kohta alkaa kevät aurinkokin paistaa.