Vs: Syyskuvia Se olisi liian tavanomainen tai jopa liian kliininen. Eikä tuo tausta ole huono vaan varsin sopiva kuitenkaan siellä ei ole mitään yksittäistä rikkovaa asiaa. Nämä on taas miten jokainen haluaa asian nähdä eli ei oikeaa juttua olekkaan.
Vs: Syyskuvia Ekassa kuvassa 1/1600 s (lumisade on oikeasti aurinkoisella säällä puusta tippuvaa lunta, tönäisin vahingossa oksaa), toisessa 1/160. Olisi varmaankin parempi joko kokonaan keskellä (tylsää) tai rohkeammin sivulla, tuo kompromissi ei oikein toimi
Vs: Syyskuvia En olisi millään halunnut luopua koivuista, koska niiden juurella on niin kaunis vihreä kukerrus
Vs: Syyskuvia Olen jo saanut enemmän hyviä neuvoja ja rehellisiä (toivottavasti) mielipiteitä kuin uskalsin odottaakaan. Kiitos siitä! Uskaltaisinko vielä kysyä yhtä asiaa? Mitä teen väärin terävöityksessä, kun kuvaan tulee tuollaista väreilyä kuin 1. kuvassa (näkyy parhaiten taustassa)?
Vs: Syyskuvia En oikein tiedä, voiko sitä tehdä ilman että tulee tollaista "väreilyä" taustalle. Tai siis itselläni on vähän sama juttu kun terävöitän kuvia... Mutta hyvältä se näyttää noinkin. Se on ihan hyvä, että tausta on noin epäterävä, että toi oksa ei huku sinne sekaan, kun toi tausta on vähän sellanen, että toi hukkuu sinne helposti..
Vs: Syyskuvia Ensimmäisessä mukava lumi, sopii hyvin tuohon. Kolmannessa mukava killto/loisto. Tuo toinen on vähän.. :-\
Vs: Syyskuvia Yleisesti ottaen on helpointa sanoa, mitä ihminen tekee väärin, jos hän kertoo, mitä on tehnyt... ja jos on verrokkina originaali, jolle ei ole tehty mitään.
Vs: Syyskuvia Aioin laittaa tähän pienennöksen alkuperäisestä sekä terävöitetyn, mutta nettialbumista huomasin, että käsittelemätön kuva muodostaa samanlaista kukkakaalimaista värinää kontrastikohtiin kuin terävöitetyssä on, joten se liittyy ilmeisesti kuvan pienentämiseen. Joillekin muillekin kuvilleni on käynyt samoin ja olen luullut sen johtuvan terävöittämisestä. En laita lisäkuvia, koska ne eivät taida antaa lisäinformaatiota. Ehkä saan tämän selvitettyä itse kokeilemallakin
Vs: Syyskuvia En minä ykköskuvassa muuta outoa näe, mutta jos suurennan sen 200%, niin jpg-pakkaus hyökkää silmille aika pahana (neliömäisiä röppökuvioita siis). (Eikä ihme kun kuvan koko on 75 kilotavua...)
Vs: Syyskuvia Siitä se varmaan sitten johtuukin. Samaa ei näköjään tapahdu Photobucketin pienentämässä kuvassa