Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Syyskuussa Mäntsälään!

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana Ossi Asikainen, 17 Elokuu 2007.

1. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36
    Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Meikä yrittää jättää rahat kotiin, vaikka väkisin.

2. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

ICH KOMME!

3. Lotari

Lotari Member

310
    0
    16

Jaahas, näyttää pahasti siltä että tulee viimeisetkin päivärahat käytettyä kameraroinaan.. Mäntsälässä tavataan siis.

Jaa'a, muista en tiedä, mutta itselle on aikaisemmin tainnut riittää alle satasen panos useampaan muovikassilliseen tavaraa. Tietysti jos jotain erityistä metsästää, voi rahaa mennä enemmänkin..

4. Mahe

Mahe Member

454
    3
    18

Tuli itsekin käytyä mutta oli vähän kiire joten en ehtinyt jäämään katselemaan josko se laukkujen kokoontumisajokin olis tapahtunut. Perustetaanpa romunhaalijoiden vertaisryhmä sitten eli kertokaapa teittekö löytöjä.

Itselle tarttui Kievin turret-etsin mielestäni kohtuulliseen 50 euron hintaan. Valitettavasti etsimessä oli kiinni Kiev-4AM ja 50-millinen + 35-millinen objektiivi, joten nyt mulla on sitten noita kameroita kaksinkappalein =D

5. Lotari

Lotari Member

310
    0
    16

Hehheh, teinpäs perinteiset, olin merkannut tapahtuman päivämäärän väärin ylös joten jäi tämän vuoden osallistuminen väliin.. Noh, säästyipähän edes hieman rahaa.

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Minä selvisin halvalla. Pari opiskaa ostin. Niihin ei montaa kymppiä mennyt.
    Jonkun mukaan lähti toimiva Leningrad normaalilla erittäin edullisesti. Olisi pitänyt ostaa se heti pois, mutta nyt tuli säästöä. Yhdeltä tiskiltä oli ehditty myydä M39 kierteellä 28mm opiska, lisää säästöä. Säästin myös jättämällä ostamatta Sputnik 6x6 stereokameran, joka vaikutti toimivalta ja Robot Juniorin, joka on söpö moottorikamera kuvaukseen ja räplättäväksi. Minulla reissu oli siis kun olisi pistänyt rahaa pankkiin :)
    Kaupan oli Horizon 202 panoraamakamerakin järkihintaan. En tiedä löysikö uuden kodin. Yksi myyjä oli keksinyt hauskan myyntitaktiikan: Keräilykameran kaupan päälle sai saman kameran venäläisen jäljitelmän: Leica 1 ja Zorki oli toinen pari ja toinen Super Ikonta ja Moskova. Ison koon kameroihin opiskoja en nähnyt yhtään. Muutama kiva mittaetsinpokkari olisi ollut. Niiden hintoja en kysellyt. Ei tullut hukkareissua kuitenkaan.

7. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Lomo LCA lähti tosi halvalla, tosin olin hieman kade kun "Pete" osti 7 eurolla Olympus XA:n :) Ostin myös elämäni ensimmäisen digikameran, joku pokkari, en edes muista tältä istumalta merkkiä, mutta toimi, 20e.

Hieman kiinnosti Fujin 645 mittaetsin, mutta oli vähän muovinen, joten odotellaan sitä Mamiyaa. Oli sielä jotain muutakin pientä kivaa.

Tarjoudun ostamaan tuon toisen, johonkin naurettavaan pilkkahintaan ;-)

Eipä tullut törmättyä tai tunnistettua ihan kaikkia 'laukkulaisia..

8. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Ha haa, eipä tullut ostettua mitään! Ulkoilutin paria kameraa mukana huoltoarviossa, ja sain kassillisen objektiiveja, tosin omiani ;-)
    Eniten kiinnosti tiesminkä iso objektiivi, josta olisi voinut tehdä hyvän suuren luupin, tai camera obscuran makkariin. Ehkä sitä alkaa vieraantua kameroista, tai koin vain dejavuut, mutta olo oli kuin olisi nuo kaikki jo nähnyt.
    Lähtöön kannusti huono ilma mille ei ollut muutakaan käyttöä, mutta tääläpä olikin paistanut aurinko koko päivän...

9. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Joo olihan tuola aika samannäköistä tavaraa ja porukkaa kuin Balderilla keväämmällä. Itselle ehkä vähän turhan "antiikkista", keräilykamaa. Toki oli joukossa kuvaamiseenkin sopivia ja osa noista klassikoistakin sopii kuvaukseen, ei sillä, mutta ehkä jos esim. EP Kamerakin olisi ollut, olisi "ostettavia" artikkeleita ollut selvästi enempi.

10. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Juhaa... prkl, unohdin ilmoittaa, että olin myös paikalla, ois ollu se M4 mukana... Tosin en olis nyt sitä suoraan edes suostunut myymään, sillä se meni Kamerasepon haltuun, se fiksaa sen filmin takaisinkelausjutun mistä joskus mainitsin. Tulen tässä syksyn mittaan käymään useastikin Helsingissä perjantaisin, joten nappaan sen mukaan joku kerta...jos kamera sua vielä kiinnostaa.

Mukaan Mäntsälästä tarttui "Henri Cartier-Bresson, Photographer" kovakantinen iso kirja, Olympus XA 3 + salama  ja pari Musta Taide lehteä. Kokonaissumma 36 e.

11. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Mä en kyselly sen hintaa, kun mulla on jo sellainen. Olisit ostanut pois kuleksimasta, jos hinta oli sopiva. On nimittäin objektiivinsa suhteen yks parhaista keskikoon mittaetsimistä, vaikka onkin vähän muovinen ja parista paikasta hajoamisherkkä - oma on käynyt pari kertaa täysremontissa ja nytkin etsimen etusuojalasi on teippivirityksellä kiinni... ...mutta se kuvanlaatu :)

12. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Nooh, 250e siitä pyydettiin. Ei raaskinu ostaa tässä vaiheessa, kyllä se 6x6 formaatin Mamiya sen verta kiehtoo enempi.

13. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

hmm joo 50/1.2 nikkori tuli mukaan ja jotain pienta sekalaista. aika vahan oli kamaa esilla, mut eipa se niin vakavaa, tosin missattiin parhaat setit ku ehittiin vasta yhdekstoista paikalle..

14. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

No ei siellä avaamisaikaankaan paljon ihmeellisempää ollut. Ja siks toiseks, mun mielestä 1,2-Nikkori ei tosiaankaan ole mikään jämälasi  ;D

15. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Niin joo, mä en tehnyt mitään suuria löytöjä, ennemminkin pieniä masokistille sopivia ongelmalaitteita, mutta yksi kaveri osti aika hyvän keskarisysteemin kolmella objektiivilla 1/3-1/5 -hinnalla (riippuu vähän mistä laskee) - ja se systeemi ei ollut entisestä itäblokista.

16. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Jep. Parikin Mamiyan 645 järjestelmää oli 80/1.9 lasilla... Hintakin kuulosti kivalta.

17. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Suuri valokuvauskirja, Rollei XF35, 49mm uv, om-m42-sovite (ei tarkenna äärettömään) ja siihen mukaan 300/5.6

18. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Niin joo, yks kohokohdista: MÄ NÄIN KELMERIN! :)

19. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Juu, Mameja ne oli.

20. Vs: Syyskuussa Mäntsälään!

Niin joo, ja Kelmerin lisäks ainakin pmu:n.

Mun feivöritit oli paikalla :D