Vs: Nimetön Näissä sun Brasilia -kuvissasi (kai tämäkin on sieltä ?) on jotain lähes raamatullisen ylevää. Majesteetillista. Prostituoidun kuva oli kaunis ja niin on tämäkin. Hienoa kuvaa. Mukava nähdä, mitä kaikkea vielä tulee. Komea valokuva. Kovasti pidän. - Eero
Vs: Nimetön Pidän myös näistä kuvista. Arkea kuvaajan tyylitajun ja tilannetajun läpi katsottuna. Minun makuuni vaan liikaa epäterävää maskia. Tekee rumat ääriviivahalot, jotka vievät kuvien arkihetkestä juuri sen kontaktin todellisuuteen. Ehkä se sitten heijastaa tyylitajua ja on siten tavoitteenakin? Ja minä en ole oikein ikinä ymmärtänyt sitä epäterävän maskin voimakasta käyttöä, muuten kuin mainosmaailmassa, joka mielestäni saakin olla irti todellisuudesta.
Vs: Nimetön On todella komea otos. "Epäterävä maski" taitaa tarkoittaa kuvankäsittelytermiä "Unsharp mask". Digikuvissa se vähentää digisuttua ja lisää terävyysvaikutelmaa mutta sitä näkee usein käytettävän liikaa ja kuvista tulee epäluonnollisen mukateräviä.
Vs: Nimetön Hieno kuva josta on vaikea sanoa miltä vuosikymmeneltä se on. Klassinen. Vähän tuo terävyys häiritsee (kuten prostituoidun kuvassakin) mutta silti kaunis.
Vs: Nimetön Kuva on tosiaan ylevä, kuten Est edellä kirjoitti. Käsittely ei häitse minua. Asetelma on maalauksellinen ja klassinen.
Vs: Nimetön Kuvallinen ilmaisuus ja kyky nähdä erittäin hyvä. Luulenpa, että halo johtuu enemmänkin fill -light tai D-lightning -käsittelystä, joka tekee tuon halon tahallaan (?) tummaksi vedettyyn kuvaan. Omalla ruudullani molemmat kuvat suttua. Miksi?
Vs: Nimetön Ahaa, ok! Olen vaan itse kuvia käsitellessäni huomannut myös unsharp mask -komennon tekevän samaa, siitä kommenttini. Joka tapauksessa en pidä tätä (suht uutta) tapaa nähdä valokuva (ja sen käsittely) kovin kestävänä ilmiönä. Omana rintamanani toivon olevani oikeassa. One man silent battle.
Vs: Nimetön Kiitos kaikille kommenteista - Kiitos ja kumarrus. Tuo liikaterävyys ongelma on myös paljon näytöstä kiinni ja varsinkin kun nämä nettikuvat teen ja lähetän läppärillä. Kaikki kuvat ovat jo valmiiksi tehtyinä mutta eri koneella ja tässä läppärillä pienennän sitten ja teen vielä tarvittavia säätöjä. Mutta läppärin näyttö on lievästi ongelmallinen kun ei tiedä miltä kuva näytää ruudun sillä puolen. Lopulta kuitenkin kun ei kyseessä ole mikään näyttely tai kilpailu niin annettakoon nämä terävyys, pienet sävy ym ongelmat anteeksi kaikille täällä kuviaan näyttäville. Nautitaan kuvista kuvina ja kuvien sanomasta - mikäli sanomaa on... Niin paljon on kiinni mistä kuvia katsellaan, kuin myös missä niitä käsitelläänkin. Toisinsanoen kaikki vaikuttaa kaikkeen. Olen kuitenkin enemmän kuin hämmentynyt vastaanotosta... "siis ihan semisti hämilläni" positiivisesti. Kuva on Brasilian Manauksen satamasta 2004