Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Syksyn satoa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Oppija, 26 Elokuu 2010.

1. Oppija

Oppija

22
    0
    0
    Olisi mukava saada kokeneempien kuvaajien kommentteja kuvistani. Itse pidän kovasti niistä molemmista. Kuvia on editoitu Photoshopilla ja olen kuvannut ne RAWilla

Myös kriittinen kommentointi on tervetullutta, jotta oppisin enemmän.

Kiitos

2. kb

kb

2 235
    0
    0
    Vs: Syksyn satoa

Moi,

Tuohon ekaan kuvaan on tavallaan vaikea suhtautua muuten kuin kuvankäsittelyharjoitelmana. Sen verran "efektiltä" tuo ruohon mustavalkoistaminen minusta tuntuu.

Jälkimmäisessä on potentiaalia vaikka sen idea on ehkä yksinkertaisemmasta päästä. Tarvittaisiin kuitenkin hiukan viimeistellympää kokonaisuutta jotta kuva lähtisi toimimaan kunnolla. Esimerkiksi tunnelmallisempi valaistus voisi olla paikallaan, ja alhaalla näkyvä "puupalikka" tuntuisi sitovan kuvan turhaan arkeen kun se näyttää siltä että se voisi olla osa jotain Ikeasta ostettua mööpeliä :).

Näiden kuvien äärellä tekee mieli antaa se ohje minkä olisin antanut itselleni kun olin nykyistä kokemattomampi: pyri kuvaamaan ihmisiä ja ihmisten toimintaa. Se on harjoitteluna antoisampaa ja tarjoaa enemmän mahdollisuuksia kuin omasta kodista ja pihamaalta löydettyjen esineiden kuvaaminen, noin nyrkkisääntönä.

3. Oppija

Oppija

22
    0
    0
    Vs: Syksyn satoa

Kiitos vinkeistä..

Ehkä tämä vielä tästä lähtee, kunhan pääsen kunnolla kuvailemaan. Kamera ollut minulla vasta kaksi päivää, joten kodin ympäristö on tullut kuvattua pariin kertaan näin alkuun. :)