Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Variaatioita

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana juhaa, 19 Syyskuu 2012.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    yllätys, yllätys.....

2. Vs: Variaatioita

Eka ihan toimiva otanta ja se ykönen.. Minun mielestäni kuvissa aavistus liikaa jälkiterävöintiä?(etenkin vika haukkasee sitä ihteensä)
    Kakkoskuvakin jees..

3. aaki

aaki Active Member

3 685
    2
    38
    Vs: Variaatioita

Kaunista jälkee ...

4. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Kiitos kaunis palautteesta. Kuten varmasti huomasittekin niin samaa kivikkoa tässä on kierretty. Variaatiota -otsikkoon (joo, huono) päädyin kutakuinkin mm. tuosta syystä. Polttovälejä oli käytössä kaksi 40mm (eka ja toka) ja 80mm (kolmas ja neljäs). Tohtorinkin mainitsemasta kuvasta kaksi pidin itse eniten, mutta en saanut vedostettua sitä niin "valolliseksi" kun miltä se kuvaustilanteessa näytti. Trixin kehitys hakusessa vielä pitkän tauon jälkeen: tulee tasaharmaata. Lisää harjoittelua vaan, ei siinä muu auta.

5. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Kerropas nyt kun tässä kerran esimerkkikin on että mistä näät mikä kuva on jälkeenpäin terävöitetty, mistä kohdasta sen huomaa ja mitä häiritsevää se tuo kuvaan?  Onko se samanlainen efekti filmi ja digikuvassa?

Edit: Ja ja tähän lisään ystävällisyysmerkin - vaikka =) - kun täällä usein ymmärretään nämä väärin.... ihan vaan aloittelijana haluaisin osata nähdä.

6. Vs: Variaatioita

Toden totta, kakkonen on kiehtovasti sommiteltu mutta harmahtava. Miten sä sen Trixin kehitit?

7. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Kehitin sen väärin :)
    Rodinalilla. Tumma pää oli ok eli aika on suht haarukassa, mutta agitointia vissiin on liikaa. Keskisävyt ja vaaleat nousee negassa tiheiksi.

8. Vs: Variaatioita

Aivan ;)

Mulla oli aikanaan pakkomielle saada trix-rodinalcombo toimimaan mutta sain täällä niin paljon pyyhkeitä että päädyin d-76 -vaihtoehtoon. Kyllä trix ja rotsku komealta näyttää, esim Gibsonin kuvissa, mutta mä olin silloin nuorempi ja vaikutuksille alttiimpi...

9. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 652
    579
    113

Eikä ihme - hienoa jälkeä ;)
    http://www.ralphgibson.com/1961-2005-infanta.html

10. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Jotain on nyt prosessissa pahasti pielessä, kun kuvia vertaa noihin Gibsonin luontokuviin. Mulla näkyy vaan taivasta, kiviä ja vettä. Olisko kehitysaika liian lyhyt, mistä johtuen latentti kuva ei tule kunnolla näkyviin-pitää testata.

Tämä on Trixiä Rodinalissa. Samaa sävymaailmaa on hakusessa. Tosin filkka oli jotakin 70-luvun versiota ja Rodinal tuoretta 80-luvun alussa.