Vs: Päivän krusifiksi Tuolla oli pakko kokeilla. Ei -taaskaan- sävyjä. En mä osaa tätä selittää. Johtuuko vain vaaleasta kuvapohjastavai mistä (en usko). Tummassa taustassa on originaalissa selvästi ristin varjo - täällä se tuskin näkyy, isonnettaessakaan, yhtään. Tuo ongelma on aika harmillinen tummien kuvien ystävälle - ei tee mieli oikein lähettää niitä kun kukaan ei näe mitä on yrittänyt saada aikaan. Mulla kyllä erottuu sävyjä enemmän, jos lataan kuvan omalle koneelleni täältä ja sitten katson viimeksi Picasan kuvakatseluohjelmalla. Kuvat muuttuvat aivan ratkaisevasti sävyrikaimmiksi. Mutta se ei liene tarkoitus (että kuvia ladataan omille koneille katsottavaksi ?). Tätä mä olen yrittänyt selittää jo iät ynnä ajat - mutta jotkut väittää että se on mahdotonta ? En hiffaa - kaikissa tummissa kuvissa on sama. Vois kokeilla ladata toiselta sivulta (kuten jotkut tekeekin) mutta en oikein handlannut kun yritin. En ole kovin nörtti ... - Eero
Vs: Päivän krusifiksi Toiselta kuvasivustolta linkkaaminen tänne ei auta kyllä yhtään kuvan laadun kannalta. Pikemminkin päinvastoin.
Vs: Päivän krusifiksi Joskus olen niin tehnyt (sivulla millä se oli aikoinaan ainoa mahdollisuus) mutta en edes muista kuinka homma meni ... eikä viitsisi ruveta söhläämään sitä vanhaa skeidaa taas ... Mä en oikein jaksa näitä tietokonerunkkaamisia. Mutta oikeasti harmittaa, ettei sellaisia kuvia kannata nyt esittää - jotka olisivat itselle läheisimmät ja tärkeimmät. Kun niistä ei sitten kukaan katsoja näe mitä ne oikeasti ovat ... Olisi mukavaa näyttää niitä vaikka ei niistäkään kommentteja tippuisikaan kun ei jaksa kaveerata ja olla "kiva". Silti joskus pistäisin esille. Ehkä joku hiljainen katsoja saisi joistakin niistä jotain iloa. Eihän tässä kommenteilla -onneksi- elossa pysytä ? Hölmöä -jotenkin- tehdä kuvia vain itsensä nähtäväksi ... Mutta heippis sitten... - E
Vs: Päivän krusifiksi Minä en erota varjoa millään. Tausta on vain musta. Jos tuon krusifiksille lankeavan valon tihrustin oikein, niin valo tulee alhaalta ja varjo lankeaa isompana krusifiksin yläpuolella. Kuvan idea on todella hyvä ja olisi mielenkiintoista nähdä sellainen versio, joka toimii sävyjen puolesta myös netissä!
Vs: Päivän krusifiksi Latasin sen myös eräälle toiselle sivustolle, jossa kuvien maksimikoko on vain 150. Se näkyy aivan korrektisti (varjoineen päivineen) vaikka informaatiota on pitänyt pienentää yli kolme neljäsosaa mitä kuvassa on täällä. Kaikki samat säädöt muuten. Ja sielläkin kuva näytetään vaaleaa taustaa vasten. Tuossa kuvassa se varjo on _juuri ja nimenomaan_ se "juttu". Ilman sitä se on täysin mykkä ja turha kuva. Sama pätee myös öisin ja iltasumuissa jms. ottamiinini kuviin - eli lähes tärkeimpiin kuvallisiin aihepiireihin - mitkä itseäni kiehtovat - niistä tuppaavat hienovaraisimmat ja tärkeimmät pointit järjestään katoamaan pois. Oikeasti harmittaa - Ei tämmösellä kotikuvailijalla ole juurikaan mahdollisuuksia näyttää kuviaan kuin tämä netti. Ja tämmöinen kömpelys kun joutuu näkemään aika lailla vaivaa vääntäessään noita esitettävään kuosiin ... - Eero
Vs: Päivän krusifiksi Mäkin oon huomannut, että vaikka miten yrittää ennakoida varjot ja värit ennakkoon (siis miten ne tulevat muuttumaan), niin silti tänne laitettaessa kuva on jotenkin hemmetin erilainen verrattuna omalla koneella olevaan tai jopa toisella saitilla.T T Hukka
Vs: Päivän krusifiksi Tässä ei nyt ilmeisesti puhuta tuosta kuvan yläosassa selvästi näkyvästä ristin varjosta, vaan tuosta tummemasta osasta joka alkaa heti ristin jälkeen?
Vs: Päivän krusifiksi Varmaan puhutaan juuri siitä. Mutta minulla ei näy taustassa mitään sävyeroja. Krusifiksi huippuvaloja lukuunottamatta tausta on musta. Tietysti erot johtuvat siitä, että näytöt, kalibroinnit, selaimet jne. vaihtelevat. Itse olen koittanut kalibroida näytön parhaan kykyni mukaan (mäkin sisäisellä näytönkalibroijalla), mutta tässä lopputulos...
Vs: Päivän krusifiksi Kyllä siellä häämöttää ristin varjo sinisävyisellä (violetti) seinällä. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,48986.msg369035.html#new
Vs: Päivän krusifiksi ^ Oliko hyvä vitsi? Eero varmaan kertoo jos haluaa poistaa. Anteeksi jos koit tämän kovin vääräksi. (Ei meillä nääs turhaan anteeks pyyrellä!) Mutta tosissaan, huomasin minäkin että se tummeni tänne tultuaan. Photarissa säädin kuin Estin kuva näkyi minulla (värisävyero poikkeuksena). Laitoin save for web toiminnolla ja rasti oli ruudussa ICC profile. Tuo on nyt astetta tummempi alkuperäistä, mutta vieläkin siellä vähän sävyä ylhäällä näen. Toinen juttu on sitten se, että mulla nyt näkyy pääsääntöisesti kaikkien kuvat vähän platkuina, että toivoisi rohkeampaa kontrastin käyttöä... http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,48986.msg369050.html#new
Vs: Päivän krusifiksi Ja tämän perjantaisen aamumme risti. Tämän kuvasin sillalla eilen (nyt sain vasta kuvan tehtyä, varhain tänä aamuna, valmiiksi). Hyvää perjantaita kaikille ! - E
Vs: Päivän krusifiksi Toimii hienosti ja sävyt toistuvat herkästi jopa minun ruttunäytölläni. Ehkäpä on lupa odottaa krusifiksiaiheista kuvasarjaa?
Vs: Päivän krusifiksi Kiitos, niin olen ajatellut tekeväni. Monta kuvaa on jo "otettu" - mutta työstämättä valmiiksi esittämistä varten. Toivottavasti täällä on vielä tilaa kuvillekin - ei vain kummallisille kaunaisille vihoitteluille. Kelmiin ja kälmiin ympäristöön en halua mieleni lapsia marsittaa. - Eero
Vs: Päivän krusifiksi Odotamme innolla. 'Olen komea mies' sarja on edelleenkin yksi hienoimmsta ja mieleenpainuvimmista teoksista, mihin olen törmännyt. p.s. uskon, että ajattelemattomasta ja töykeästä kirjoittelusta tipahtaisi iso siivu pois, jos ihmisten olisi pakko esittäytyä täällä omalla etu- ja sukunimellä
Vs: Päivän krusifiksi Krusifiksista voi olla vaikea tehdä edes senkään vertaa dynaamista jatkumoa kuin naamastaan (näin yksinkertaistettuna). Mutta joitakin ristinkuvia kait vielä tulee. Montakin kuvasarjaa olen valmistanut mitä en ole sitten tänne laittanut - suurimpana syynä ehkäpä yleinen palautteen saannin niukkuus. Sellainen ei motivoi. En tiedä onko se nimellään esiintyminenkään aina tae - itsekin olen nimeni useampaan otteeseen ilmaissut ja siltikään en pysy hyvän maun rajoissa - mitä käytökseen tulee ... välillä ... Se on ongelma, yhteisön ongelma. Ja minun ... Ja tämä syyllisyys on raskas - risti ... Kiitos. - Eero PS. jollain tavalla tämä kaikki on opettavaistakin - kummallinen epäympäristö, jossa voi saada yllättäen vastaansa vaikka minkälaista murkkuhyökkäystä ja angstikatkeraa "hengentuotetta". Samaan aikaan tympeää mutta silti magneetisen kiehtovaa. Mysteeri - huippuunsa viritetyn tylsänäkin ... jostain IHMEEN syystä ...