Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Syksyä mv otos

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Dr.FeelGood, 19 Syyskuu 2010.

Cosina+cosinon f2,8/135mm+ilford

1. Vs: Cosina räpsy

Heti olis parempi jos pistäisit että Hasselilla. Sävyjä löytyy, oikeastaan oikein hyvä.

2. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Cosina räpsy

Tämä puulajike "Cosina" näyttää varsin valokuvaukselliselta. Tässä kuvassa niitä on sullottu vähän liikaa kuvan yläosaan. Horisontti keskellä kuvaa on tunnetusti epäoptimaalinen ratkaisu, varsinkin, jos sen alla on aavaa hiekkarantaa.

Oikeastaan sellaisesta kuvasta, joka jo luokitellaan kuvaa lähtökohtaisesti alentavasti "räpsyksi" ei kannattaisi sanoa mitään, paitsi että olisi kai samalla vaivalla voinut ottaa ei-räpsynkin, kun kerran noita "Cosinoita" on mennyt kuvaamaan.

3. Vs: Cosina räpsy

No muutin otsaketta.

4. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113
    Vs: Syksyä mv otos

Ei saa parempaa. Tuo on ainoa kameramerkki, minkä objektiivit hylkivät kaikkia muita paitsi huonoja vastavalosuojia. Olisit ostanut edes Pentaxin - sillä ei ole tuota ikävää, vuonna 1234, ilkeän noitan nimeltä Qwertyu.:n langettamaa kirousta, kuten on justiinsa noilla Cosinoilla...

Tsorge ...

5. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Mutta rakenna siihen itse kompendi - mä oon tehnyt niin muutaman kerran. Hyvin skulaa !
    T Erska

6. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113
    Vs: Cosina räpsy

Toi on -valitettavasti- totta. Jos kuvaan olisi liitetty että se on otettu Hasselilla tai edes jollain Zenzaprönikällä, olisi täällä nyt menossa ylistävä kilvanlaulanta.

Sillä kukaan eikä mikään ole niin merkkiuskovaismaterialisti kuin tyypillinen valokuvauksen harrastaja on ...

Valitettavasti.

Olit liian rehellinen - kuinkakohan moni täälläkin valehtelee kamerakseen vaikka Leican, saadakseen alle kymmenen ruplan rupukamerallaan ottamilleen kuville kivoja palautteita ?

Kuva on ihan kiva. Mutta, kuten jo todettu on, kompositioltaan tylsähkö.

TErska

7. Vs: Syksyä mv otos

Dämm.. Kiitti!
    Ei varmaan paljon lohduta ostin just halvalla Canon ei osaa sanoa 1000F(5€)
    Pitää sitäkin kokeilla, saakohan sillä hyviä kuvia otettua, tai voihan ne vaikka valehdella mamiaksi otetuilla, mutta hiukka taiteelliseksi!

8. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Valehtele !

Moni on menestynyt (maailmalla) valehtelemalla !

Itse en valehtele - mutta en halua myöskään menestyä !

Edit : Oli typo, sanassa valehtelemalla.