Mihin viette filminne kehitettäväksi? Joku taisi tuossa aiemmin mainita, ettei uskalla viedä kehitetäväksi omaan kaupunkiin mihinkään, mutta miten on muiden kokemukset omalla paikkakunnalla. Itseäni kiinnostaa tietenkin Tampereen kehityspaikkojen kokemukset, mutta olisi myös kiva tietää onko paikkakunnissa kuinka paljon eroja.
Itse käytän negalle ihan paikallisia fotoliikkeitä. DIA:t lähetän kehitettäväksi JP Fotoprocess Oy:hyn, koska sieltä saa E-6 ja C-41 kehitykset, crossaukset, prässäykset, printit ja skannaukset. http://www.jpfoto.fi/
Tuota JP-fotoa olenkin jo miettinyt, kun siitä tuntuu olevan hyvia kokemuksia. Tuntuu vaan jotenkin hassulta lähetellä ja maksella postikuluja, mutta jos sillä saa laatua ja tosiaan noi prässäiilyt sun muut onnistuupi niin mikäs siinä. Hinnatkin suht ok. Ei näköjään saanu kannatusta tämä topikki, joten ei ilmeisesti negojen kohdilla pysty filmejä saamaan pilalle. Kiitoksia vaan.
Negat tule kehiteltyä Kuva Paijulassa (kaupunkina siis Turku). Samoin myös diat, mv-negat kehittelen itse wc:ssä. Värinegojen kanssa en kuitenkaan ole niin tarkka, sen vain tiedän että ifille en ole laittamassa mitään filmejäni enää koskaan.
Mites Ammattikuva Tampereella? Ainakin nimestä vois päätellä et sais laadukasta palvelua. En vaan taho ehtiä kiertään noita ku tuppaavat meneen kiinni. Vaikkakin vasta kuudelta, mut silti ei kerkee. Tuli joskus kokeiltua IFI:n filmiä ifillä kehitettynä. Taisi olla vielä APS filmillä. Aikamoista kuraa kieltämättä sai/sain aikaiseksi.
Omia kokemuksia on Valokuvia Tenhunen Lielahdessa ! Töissä kun otettiin valokuvia niin kuvahommat teki meille Tenhunen eikä mitään ongelmia tai hankaluuksia ollut, hyvä palvelu joka toimi hienosti. Sitten kävin sieltä itelle ostamassa D70, ja palvelu oli edelleen hyvää. Asiantuntevaa henkilökuntaa minun mielestä! Heillä on pelit sun pensselit siellä liikkeessä,eli saat vaikka odottaessa! Jukka Mäkinen Hallituskadulla taitaa myös olla koneet, Kallioniemestä Tuomiokirkonkadulla ei tietoa miten on. Muista Treen paikoista ei akuuttia tietoa!
Paperikuvat on kyllä ollut kuraa, mutta eniten vituttaa pari kertaa takaisin tulleet naarmutetut negat. Aluksi luulin, että kamerani olisi nuo naarmuttanut mutta sen jälkeen jouduin toteamaan, että olin useammalla eri rungolla nuo rullat kuvannut.
Foto Hertell tuomiokirkon kadulla on hyvä, lähettävät eirille kehitettäväksi. Ammattikuvakin on kaiketi hyvä. Kallioniemi en voi suositella sieltä joskus sain väärät kuvat takasin.
Foto-Hertellille ääni minulta. Siellä noin kaikkiaankin tiedetään valokuvauksesta jotain. Kallioniemen liikkeissä se "Ville" joka kameroista ja valokuvauksesta jotain tietää on aina syömässä, kahvilla , kokouksessa jne. Muut liikkeissä työskentelevät ovat ilmeisesti ikuisia kassaneitejä.
Ammattikuvassa laatu heittelee, ennen vähemmän nykyisin enenmmän, asiantuntemus ja palvelukin taitaa olla parasta tampereella. Jukka Mäkinen tekee parasta laatua, mutta on kallein ja natzi jota en viitsi tukea ,) Tenhunen ei tiedä digeistä tai konesita mitään. Teetti diat ennen Kuvatarhassa (joka meni nurin). Kallioniemi on kymppikauraporukalle jota ei häiritse vaikka mustavalkokuvat(kin) olisi vihreitä. Eirin postituspisteistä saa Eirilaatua. Labbiksissa kun on kuvat niin paljon tekijästä kiinni ja kun työvuoroja ei tiedä niin Eiriä olen alkanut suosia. keskiharmaat printit on parempi kuin 52 asteessa kehitetyt negat. Tampereella dian kehitys loppuu jouluna. Nyt diaa kehittää enää Ammattikuva. kyllä alkaa kusessa filkan kanssa olla. ps. Pirkkalasta Kuismalta olen parit hyvät hääkuvat hakenut. Omistajat on kyllä niin uuvatteja että aina hirvittää jättää kuvarulliaan sinne...
Ehkä ilman syytä. Mulla se menee niin että kerran saan huonoa palvelua niin suutun ikiajoiksi ja haukun kaikille. Eli ihan niinkuin pitääkin ,D
Niinhän se yleensä meillä muillakin. Yhdestä kerrasta en vielä kovin hermostu, mutta jos kaksi kertaa saa huonoa palvelua peräkkäin, ei se enää ole vahinko tai mene väärällä jalalla noustun aamun piikkiin. Tosin haukkuakin voi enemmän tai vähemmän provosoivasti.....
Kannatan enemmän. Muuten puhuttiinko nyt Yukka Mäkisestä? Jos puhuttiin niin kehuinhan mä sitä kaupungin laadukkaimpana kehitysmestana.
Mulla on nyt 2 kokemusta JP-Fotoprocessista ja voin sanoa, ettei vaikutelmat kaikkineen ole kovinkaan hyviä. 1. kerralla kehitytin Kodakin Portra VC:tä rullan ja jotenkin oli kuoin ois jollain räimitty tuota negaa. Ihme naarmuja ja viiltoja paljon. Sama perä ei ole tuottanut minkäänlaista virhettä sillä kuvaamiini mv-negoihin. Tämä toinen kerta sitten tuon NPS:n JP:ltä pinnakkaisineen. No pinnakkaiset oli miten sattui, eli ne ei ollut koko ruutu siinä 10-koon pinnakkaisessa, vaan sitä oli erilaisesti rajailtu sieltä täältä. Lisäksi negoissa oli tolkuton määrä sormenjälkiä. Pyysin nopeaa toimittamista ja sen sain, mutten kyllä odottanut sitä tällä tavalla tehtävän. .... eli edelleen on se vakiokehityspaikka hakusassa, missä sais 10-pinnakkaiset ja nuhteettomassa kunnossa 67:n negat/diat, mielellään vielä suhteellisen nopeasti ja tasaisen laadukkaasti. Hinta ei välttämättä ole se merkittävin kysymys.
Ei ole kokemusta eikä tietoa, mutta entäs fotoyks.fi » Etusivu ? Mainospuhe niiden sivuilta: "Fredrikinkadulta saat kaikki kuvapalvelut ammattilaisille ja näppäilijöille, nopeasti ja ammattitaidolla. C-41, E-6 sekä mustavalkofilminkehityksissä käytämme ammattilaisten arvostamia ns. nostavia kehityskoneita."