Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Suuri kissakeskustelu

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Annuska, 11 Elokuu 2005.

    Olen täysin samaa mieltä. On se eläin sitten mikä tahansa.
     
  1. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    juu...tanskadoggin kokoinen kissa voisi olla hiukan hankala ;-)
     
  2. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Jospa se Ruokolahden "leijona" aikoinaan olikin Reinikaisen Ossin pitemmälle jalostettu Misse.
     
  3. Pahaa tekee tota yhtä täällä pyörivää angorakissaa kohtaan, joutui aamulla meidän pihalla tuon meidän oman kaheksankiloisen järkäleen kynsiin, erehtyi väärälle pihalle... Sen verran oli puskissa valkoista karvaa, että taisi saada aika hyvin turpaan... Nimim. en haluaisi tuon otuksen kynsiin kun se on vihainen....

    [​IMG]
     
  4. Mutta koirana paras!
     
  5. Emmä tiiä, semmonen vois olla aika hankala kyllä jo.. Kun nuo on muutenkin vähän semmosia vaativia.. :D
     
  6. aarre

    aarre

    228
    0
    0
    Huomasin tämän "mielenkiintoisen" jatkon vasta nyt. Tässä vastauksia kysymyksiin:

    Halusimme lemmikin, siksi ostin. En tiedä miksi kissoja ei ole rekisteröity, sillä ei ole minulle oikein mitään merkitystä.
    En ole perehtynyt kasvatuksen säännöstöihin, eikä oikeastaan juuri kiinnostakaan, itse emme todellakaan aio ikinä ryhtyä kasvattajiksi.
    Kutsutaan sitten kotikissaksi, ihan sama. Yhtä rakkaita niistä tulee kuitenkin.
    Täällä sitä kirjoitellaan mitä tahansa, mutta tulepa sanomaan sama asia meidän tontille. Meidän "tavoitteena" oli hankkia uudet lemmikit, koska olimme niin kiintyneet edesmenneeseen Knopfleriin ja tiesimme että itämaisilla luonne on saman tyyppinen.
    Kasvattaja oli tehnyt ensimmäiset rokotukset sekä tarkistukset ja madottanut kissat. Itse huolehdimme vahvisterokotuksesta.
    Ihan miten vaan, me olemme varsin tyytyväisiä Claptoniin ja Hendrixiin, ne ovat osoittautuneet jo nyt varsin mielenkiintoisiksi kavereiksi.
    Kasvattaja oli tämä:
    http://kotisivu.mtv3.fi/Miaunaun/

    Sinulle suosittelisin että kannattaa miettiä kahdesti ennenkuin heittää paskaa ventovieraiden niskaan ilman mitään perustetta.
     
  7. Yleensäkin toi rotukoira-/kissatouhu on semmosta pirun rodunjalostusta, mitä ei ihmisillä koskaan sais tehä... :D
     
  8. Sinulle suosittelisin ensin lukemaan koko keskustelun ennen kuin alat lapsellisesti uhoamaan ;) Olisin voinut aivan hyvin sanoa samat asiat ihan naamatusten, ei olisi ollut mikään ongelma, mutta tämä on kuitenkin helpompi väylä.

    Edit: On hyvä, että kissasi on hoidettu kasvattajan toimesta. Kuten olen kirjoittanut (jos siis edes olet koko keskustelua lukenut ja perustat näkemyksesi ainoastaan yhden tekstin pohjalle), niin en ole missään vaiheessa väittänyt, etteivät kissasi voisi olla kunnon kasvattajalta, jolle on vain käynyt ikävä vahinko. Olen vain esittänyt kysymyksiä, joihin vastasit aika tökeröllä ja hyökkäävällä sävyllä. Olet tahallaan ymmärtänyt asiat aivan väärin, mutta ihmiset ovat erehtyväisiä.
     
  9. Niinpä... En ole koskaan tajunnu sitä miten jostain koirasta / kissasta voi tulla parempi, rakkaampi ja muutenkin mukavampi lemmikki jos sillä on komeat sukupuut ja täydellinen rakenne.

    Kaikki koirat / kissat jotka on ollut itsellä / vanhemmilla ovat olleet ei niin kantakirja sidottuja ja viimeisin täysi sekaro mutta silti en yhdestäkään olisi ollut heidän vanhetessaan ollut valmis luopumaan...

    Ainoa missä hyvät sukupaperit ym. ajavat asiansa on nimenomaan tämä liikajalostaminen ja sen mukanaan tuomat ikävät perinnölliset sairaudet ja rakenneviat. Mutta ei ainakaan allekirjoittanut ole koskaan kiintynyt lemmikin / ihmisen perimään ja papereihin vaan itse eläimeen / ihmiseen.

    Toisaalta onhan ihmisiäkin jotka kaipaavat puolisoltaan tiettyä "alkuperää", koulutustasoa ja mahdollisimman hyvää sukutaustaa jolloin tavallinen Matti / Maija Meikäläinen tippuu kuvioista pois jo esittelyvaiheessa...

    Sekavasti aiheesta avautuen

    -B-
     
  10. Itse en hankkinut rotukissaa siksi että sillä olisi parempi sukupuu, hyvä rakenne tms. Menetettyäni minulle erittäin rakkaan ja hyvin sosiaalisen maatiaisen halusin luonteeltaan samantyyppisen kissan. Siksi valitsin tämän rodun minkä valitsin. Halusin myös, että kissallani tulisi olemaan mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään, jonka takia valitsin rotukissan ja joka oli hyvältä kasvattajalta. Maatiainen kun on tosiaan eräänlainen villi kortti. Koskaan ei tiedä mitä saa. Samoin tausta on aivan liian usein mitä on :( Minulle kissani eivät ole mikään brassailun aihe, vaan ne ovat minulle aivan yhtä lemmikkejä kuin maatiainenkin olisi ollut.
     
  11. aarre

    aarre

    228
    0
    0
    Luin koko keskustelun, mutta en edelleenkään ymmärrä sinun suhtautumistasi. Kerropa miten minun olisi pitänyt toimia kissojen suhteen, miten ne häiritsevät sinun elämääsi ja millä tapaa olen uhonnut sinulle?

    Ensin olimme lähdössä hakemaan rekisteröityjä punatabbynaamio-siamilaisia, mutta pidimme enemmän kuitenkin tästä itämaiskaksikosta. Mikä olisi ollut oikea osoite noille rekisteröimättömille kissoille?
     
  12. Miten tämä nyt sitten pitäisi ymmärtää?

    Kirjoitin myös tällaista, mutta ehdit postittamaan jo oman viestisi.

    On se ihmeellistä, että pitäisi nyt alkaa toiseen kertaan samoja asioita kertomaan. Saat vastaukset kysymyksiisi lukemalla keskustelun. En ala niitä toiseen kertaan kirjoittamaan.

    En jaksa aloittaa mitään kissa-hiiri -leikkiä, jos sinulla ei ole rakentavampaa kommentointia.

    Edit: Ja lopullisena tarkoituksenanihan oli antaa tietoa kissoista, etenkin rotukissoista.
     
  13. aarre

    aarre

    228
    0
    0
    Sinä siis kirjoitit asiallisesti ja perustit näkemyksesi ennakkotietoon, mutta minä vastasin tökerösti ja hyökkäävällä sävyllä, ja olen tahallaan ymmärtänyt asiat aivan väärin?
     
  14. aarre

    aarre

    228
    0
    0
    Ymmärrä siten, että turha lähteä kyseenalaistamaan toisten toimia kun ei kuitenkaan asiasta loppujenlopuksi mitään tiedä. Tervetuloa katsomaan miten kissat meillä voivat ja mikä niiden funktio on meidän perheessä, sitten voit kirjoitella näkemyksiäsi mihin tahansa.
     
  15. itse hyväksyn rodunjalostuksen jos se palvelee käyttötarkoitusta. ihmiset tarvitsevat koiraa metsästykseen, palveluskoiriksi, virkakoiriksi, ja nämä kaikki työkoirat tarvitsevat tiettyjä ominaisuuksia ollakseen toimivia. ulkonäköjalostus on taas asia erikseen. mutta ulkonäköjalostuskaan ei ole huono asia, jos huomiota kiinnitetään nimenomaan terveyteen ja sopusuhtaisuuteen, eikä koiran elämää mahdollisesti haittaaviin erikoispiirteisiin.

    kissoista en sitten taas tiedä tältä alueelta mitään.. paitsi voisin olettaa, että rotukissojenkin toivotaan olevan rodunomaisia, aivan kuin koirissakin.
     
  16. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    äääähhh... minä olen viime päivinä toivonut ettei rodunomaisuus olisi niin silmiinpistävää meidän Ressussamme... se paimentaa herkeämättä pikku kissiä (jolla ei ole vielä nimeä) esittäen komeimpia loikkiaan yli sohvan ja isäntänsä TV-pöydälle nostettujen jalkojen. Kissi pitää touhua hauskana leikkinä, ja yrittää kiivetä piiloon isännän yöhousujen puntista - sisäpuolelta. Ystävällistähän ne esittävät, mutta jos meno vielä yltyy, rakennan kummallekkin häkin.
     
  17. Mutta eikö ne silti ole aivan ihania ja kyllä ne ajanmittaan rauhoittuvat,anna lasten leikkiä;)
    Unohda häkit,ne saavat estoja ja ovat katkeria sinulle.
     
  18. no rotua valitessanne toivottavasti tiesitte paimennusvietistä ;)

    meillä on vaan noutaja joka ei nouda.. :p
     
  19. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Juu, kyllä siitä oli puhetta. Aikanaan Ressun isä paimensi meille näytteeksi marsua, joka oli lampaiden puutteessa sille hankittu. Näin jälkikäteen ajateltuna marsu ei oikeastaan tainnutkaan edustaa vaikeimpia paimennettavia; sen kun söi heinää paikoillaan. Kissi taas pinkoo pitkin taloa milloin mitäkin seinää pitkin, ja siinähän sitä on haastetta paremmallekkin paimenkoiralle.