Tästä on tulossa tällainen "Leica" pinhole. -Leitz Wetzlar kinoperä mikroskooppiin -polttoväliksi 22,5mm -reikä 0,2mm -f-stop 112 -sulkimeksi Ibsor D.R.B. (B, T, 1sek.-1/100) Tuollainen suljin ihan sen takia, että kameralla voisi laukoa ISO1600 aurinkoisella päivällä.
Vs: "Leica" pinhole Juu, kunhan suljin saapuu, niin pääsen pähkäilemään tuota reiän asennusta ja saa nähdä, et mahtuuko se suljin tuohon. On mulla sit yks Kodakin Ball bearing suljin, jos tuo Ibsor on liian iso. Olen pohtinut, et saisko jostain vanhasta sulkimesta iiriksen, niin pieneksi, et se toimis neulanreikänä? Tuskin, mut ainahan voi pohtia jos sais jotenkin modattua. EDIT. Lisäys. Just stemmailin tuota vanhaa Kodakin suljinta tuohon ja se just ja just mahtuu, ni eihän sitä Ibsoria saa tuohon mitenkään kiinni. Eli Kodak huomenna lautaan kiinni ja katsotaan sit miltä näyttää.
Vs: "Leica" pinhole Neulanreiän teippasin sähkärinteipillä oluttölkistä leikkaamaani palaseen ja kiinnitin sen tuollaisen kehyksen alle, joka tuossa perässä on kiinni. Teen uuden etulaudan vanerista, kunhan pääsen, toivottavasti keskiviikkona, käymään työpaikalla ja sirkkelin ääressä. Ei nimittäin mennyt tuo sulkimen reikä ihan kohdilleen. Ja tripodikiinnitys pitää vielä tehdä myös. Täytyy kokeilla ja opetella itse tekemään noita reikiä, vaikka Teknofokuksesta niitä halvalla saakin, mutta tämäkin olisi helpompi tehdä jos oluttölkin palaseen tekisi sen reiän. Ei tartteis teippailla.