Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Skannaajille erinomainen plug-in

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana keegan, 18 Kesäkuu 2019.

  1. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 118
    1 176
    113
    Pari päivää sitten tutustuin tällaiseen: Negative Lab Pro
    Se on Lightroomiin tarkoitettu plug-in joka on tarkoitettu värinegatiivien skannaukseen joko skannerilla tai digikameralla. Se muuntaa negatiivin positiiviksi ja tarjoaa säätömahdollisuuksia siihen, miten muunnos tehdään. Itse käytän sitä Vuescanin kanssa siten, että Vuescanilla skannaan sen (siis Vuescanin) DNG-muotoon ja muunnan sen sitten Negative Lab Prolla.
    NLP tekee jo oletusarvoilla (saati jos viitsii vähän kokeilla sen säätömahdollisuuksia) erittäin hyvää jälkeä, merkittävästi parempaa kuin mitä olen aiemmin saanut aikaiseksi suorilla skannauksilla.
    Se maksaa noin satasen, pidän hintaa kohtuullisena laatua ajatellen ja tästä lähtien teen kaiken C-41-skannauksen sen kautta.
     
    Mirrored tykkää tästä.
  2. Windr

    Windr

    7
    9
    3
    Ektar NLP.jpg

    Tervehdys. Tässä olisi minun väkerrys NLP:lla. Filminä Ektar 100. Monella eri asetuksella yritin ja tämä ehkä eniten miellytti silmää, olematta silti vielä ihan sitä mitä hain. Päihittää ainakin Epsonin skannerisoftan mennen ja tullen. Kuvan värejä ja laatua saa toki kommentoida.
     
    niffe tykkää tästä.