Vs: Suosittele jalustaa On käyttäjä kohtainen asia. Itse en niistä pyöritettäväistä lukoista jalustan jaloissa pidä. Kuten yli 60v kanssa autoilijoiden nopeus mittaritkin... ;D On niitä tarkkoja kalavaakoja olemassa. Ennen otettiin valokuva todisteeksi, nykyään se ei enää kelpaa, koska fotarilla tulee tosi isoja kaloja, silakkakin voi kasvaa yli 1,5m pituuteen ;D
Vs: Suosittele jalustaa On kyllä. Erinomaiset ovat olleet lyhyen totuttelun jälkeen. Tuo henkilövaakani on vertaillen tarkistettu ja oikein se on näyttänyt ihmispainon. Vain lukematarkkuus on näin kevyeen heikko eli sen saa jäämään eri kohtiin. 3000-3200g oli se tulos. Tietenkin olin itse myös vaa'alla. Ai niin, muistin että minulla on vanha puntari, jonka sain äidiltäni hiljattain. Sillä on hänet punnittu heti synnyttyään vuonna 1929. Se näyttää Gitzolle 2950g. Tähän kyllä luottaisin, koska se on sepän tekemä eikä siinä ole jousia.
Vs: Suosittele jalustaa Hei! Kattelin justiin tota pakettia verkkiksessä, osaatko jo kommentoida jotenkin? Kannattaako? Kuulosti meinaan hyvältä mutta aloin kyllä vähän ihmettelemään sen edullisuutta. Olen aikasemmin käyttänyt erinäisiä Manfrottoja, Velbonista ei mitään kokemusta.
Vs: Suosittele jalustaa Itsellä Gitzo G1325 + RRS BH-55, kun on tarvis jalustalle joka ei tuulessa tutise ja GT1541T + RRS BH-25, kun pitää kantaa muutakin mukana kuin omia syntejä. G1325 on mallia ennen G-lockia, mutta jos sitä jaksaa raahata, niin ehtii kyllä ruuvailla jalkoja vaikka ne pyörii... Travellerissa on G-lock ja on se kyllä aika näppärä käyttää, mutta on se muutenkin aika siinä. Mahtuu lentokoneeseenkin hattuhyllylle repunjatkeena... Pikalukoista en ole ikinä tykänny, johtuneeko siitä, että isä on aina ollut "Gitsofreenikko". Gitzon Gilux Reporter 60-luvulta pelittää edelleenkin...