Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Jakki, 28 Lokakuu 2007.

  1. Jakki

    Jakki Member

    115
    0
    16
    En tiedä onko aiheesta jo keskusteltu, jos on, niin pahoittelen.

    Elikkä minulle ei tarvitse ryhtyä luennoimaan siitä, etteivät megapikselit ole kaikki kaikessa, ja etteivät kamerapuhelimet tule vielä pitkään aikaan saavuttamaan samaa tasoa kuin "oikeat" kamerat, vaikka mainostajat näin antaisivatkin ymmärtää. Tiedän tämän useita vuosia järjestelmäkameralla kuvailleena erittäin hyvin.

    Tarkoituksena olisi kuitenkin hankkia ns. huolettomampaan näppäilyyn ja nopeasti ohikiitävien hetkien taltiointiin soveltuva kamerapuhelin, jolla kuitenkin pääsisi kohtuulliseen kuvanlaatuun jopa pienellä croppausvaralla. Olisi myös hyvä jos kamerassa olisi muutamia eri kuvausmoodeja hieman haastavampiin kuvausvaloihin kuten hämäriin iltoihin.

    Hintahaarukka n. 200-250 €. Eli suositelkaa vain jos kokemusta on.
     
  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Nokia 6300 on aika kökkö puhelin. Huono kuuluvuus. Kuvia on tullut jonkunverran otettua 2 mpix kameralla mutta aika onnettomia.

    Tähän asti oon karttanut Nokialaisia, ja tästä taas eteenpäinkin...
     
  3. Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Eipä tuossa oikein muuta vaihtoehtoa taida olla kuin katsella Sony-Ericssonin Cybershot-ominaisuudella varustettuja luureja. Eli esim. K-sarjaa. K550i voisi olla yksi hyvä vaihtoehto.
    Tuon valmistajan luureilla tuossa hintaluokassa parhaiten pärjää - oli käytön tarve melkein mikä tahansa :)

    Ja tosiaan, megapikseleistä ei varsinkaan kännyköissä kannata vetää juuri minkäänlaisia johtopäätöksiä...

    T. Kateellinen (pakosta) Nokialaisen käyttäjä.
     
  4. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Hintahaarukka ja tarpeet eivät kohtaa edes käytettyjen osalta...
     
  5. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Hei....mitenkä niin niillä pikseleillä ei ole merkitystä? Mua vaan nyt kiinostaa tää aihe. Kertokaa lisää.

    Eikö nokian N95 ole 5 megapikselin ja zeissin linssin kanssa lyömätön kamerakännykkä?
     
  6. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Kyllä toi ihan "ok" jälkeä tekee. Muutenkin suuntaisin katseeni N-sarjalaisiin jos Nokialaisista pitäisi valita. Ei vaan taida yksikään N-sarjan luuri osua tuohon hintahaarukkaan.

    Ja mitä noihin megapikseleihin tulee, niin aika usein kamerakännyllä otettuja kuvia katsellessa tulee väistämättä mieleen, että kuvia on interpoloitu suuremmiksi. Johtuu varmaankin aika pitkälti surkeista kennoista ja "optiikasta".
     
  7. Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Muistaakseni jossakin paikallisessa liikkeessä (gigantti, tekniset tai expert) myydään tällä hetkellä N73 nokiaa hintaan 299. Ainakin itse olen ollut suht tyytyväinen ajoittaista kaatuilua lukuun ottamatta. Kuvanlaatu on kohtalainen valoisassa, mutta hämärässä kuvatessa kuva on melkoista suttua kuten arvata saattaa. Niin ja paikkakunta on siis Pori, mutta eiköhän nuo ole kansallisia ketjuja, joten tarjoukset taitavat olla joka puolella suomea voimassa.
     
  8. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Mistä ne Nokian insinörtit keksii noita nimiä N-jokunumero  ;D
     
  9. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Niillä on ilmeisesti joku ohjelma joka suoltaa niitä napin painalluksella :D
     
  10. Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    N niinkuin niinkuin? :D
     
  11. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    nOPELLUS, nOPPARI, nIUKU, nÄTTI, nUUKA, nOHKU, nIUHO, nJORMA...
     
  12. AndyCapp

    AndyCapp Well-Known Member

    3 561
    159
    63
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Täällä löytyy foorumi puhelimista.

    Just another Network Sites site

    ehkä apu kamerakännykän etsintään löytyisi tuolta?
     
  13. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Nythä mä hokasin että tossa nokian N95 puhelimessa on TV-liitäntä.
    Eikä mulla oo ees teevee lupaa.
    Tulee kalliksi jos pitää puhelimen takia hommata TV-lupa.
     
  14. Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Ei kai ihan vielä sentään tarvitse tv-lupaa hankkia puhelimen takia. Mutta tulevaisuudessa varmasti kyllä! Itseä ainakin huvittaa ajatuksena tv-lupatarkastajan duunien tulevaisuus, kun nykyään digiboksitkin mahtuvat tv:n taakse ja tietokoneisiin saa USB-väylään pikkusormen kokoisia digivastaanottimia. Mahtaako tarkastaja kontata jatkossa tunnin / asunto etsiessään luvattomia vastaanottimia.
     
  15. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Eikö niillä oo skannerit jolla ne näkee mitä dataa ilmassa liikkuu?......kerpele meille ei ainakaan tulla sisään vaikka ois mikkä laitteet.
     
  16. Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Edes kohtalaisia puhelinkameroita ovat ne, joista löytyy automaattitarkennus. Eli Nokialaisista ainakin N95 ja N73. N95 on käytössä todella huteran tuntuinen, eli itse ostaisin ehkä mieluummin N73:sen (kun sitä saa aika mukavaan hintaankin jo nykyään).

    Ei ole. Se on video out, josta toki voi tökätä kaapelin vaikka televisioon jos mielii. Mutta TV-lähetyksiä ei tuon puhelimen avulla voi seurata.

    N-sarjan 'N' tulee muuten sanasta 'new'.
     
  17. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Noi "skannerit" on tosi hyödyllisiä kun puhutaan vastaanottimista, jotka nimensä mukaisesti vastaanottavat, eivätkä lähetä signaalia. 
     
  18. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Itse hommaisin mielummin jonkun halvan pienen pokkarin, ovat paljon
    parempia kuin ylihintaiset bugiset kännykät.
     
  19. Jakki

    Jakki Member

    115
    0
    16
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Kiitokset vastanneille ja suositelleille.

    Näyttäisi kuitenkin siltä, että hinta nousee vähän turhan korkeaksi jos haluaa saada mainittavasti parempaa jälkeä kuin mitä tuo minun tämänhetkinen Nokia 3220 kykenee tekemeään (hyvin surkeaa). Ja kun rahatilanne on nyt se, ettei halua heittää satoja euroja siihen, että sää vain hieman parempia kännykuvia kun kännykuvaus on ylipäätään vain "tositoiminnan" ohella tapahtuvaa leikittelyä.
     
  20. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: Suosittele "hyvää" kamerapuhelinta

    Luurilla kuvaamiseen liittyen: Onko kuinka yleinen "ongelma" että kuvia tietokoneelle siirrettäessä alkuperäiset kuvauspäivämäärä ja -aikatiedot eivät välity? Kamerapuhelin olisi ihan kiva muistiinpanoväline, mutta ainakin itselläni kuvatiedostojen päivämääriksi tulee siirtopäivä, ei kuvauspäivä. Mitään exif-tietojakaan ei noista kuvatiedostoista tunnu löytyvän. Vähän turhauttavaa kun suoraan puhelimesta kuvia katsellessa niissä kuitenkin on oikeat ajankohdat merkittynä.

    Minulla on Samsungin puhelin ja siirtoon käytän bluetoothia ja Samsungin omaa PC Studio 3 -ohjelmaa.