Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

valokuvauskisoja joihin kannattaa osallistua, tai sitten ei.

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 29 Huhtikuu 2009.

Hypätääns tänne laittamaan infoa fotokisoista joita tuuppaa tohon mun e-mailiin tämän tästä, en kyllä tiedä miksi ihmeessä. En mä niihin ole osallistunut sitten kameralehden ja kuuskytäluvun. Kuiteski, jos joku saa fiiliksiä , siitä vaan. Kyllähän on vielä "vanhan liiton miehiä" jotka kantaa rintakehä kaarella kaikenlaisia, AFAP, FIAP, ATSHII ja SS lisukkeita nimensä perässä.

London International Creative Competition™ LICC

www.hahnemuehle.com  (siitä klikkaa se raami)

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: valokuvauskisoja joihin kannattaa osallistua, tai sitten ei.

Mä osallistun joihinkin isoihin kisoihin siksi, että saa hienon ja laadukkaan kuvakatalogin. Sitä on hyvä paskalla istuesssa selailla.
    Fiapin sivuiltahan löytyvät lähes kaikki valokuvakilpailut.Se sivu löytyy linkkinä sksl:n sivuilta.
    Nykyään osallistuminen on moneen tehty järkeväksi, kuvat toimitetaan cdeellä tai jopa spostilla.
    T Jukka

2. Vs: valokuvauskisoja joihin kannattaa osallistua, tai sitten ei.

onks se spost joku sopotin laulukisan alkukarsinta?

3. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Mulle ei ole koskaan selvinnyt noiden hienojen arvotitteleiden syvempi olemus.
    Saako niiden kanssa helpommin apurahoja näyttelyitä varten, asiakkaita vai mitä etua niillä saavuttaa?

Ts. onko mitään syytä maksaa ja yrittää hankkimista - muuta kuin präniköillä koreilu?

4. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    548
    113

Ei. Muotokuvaajat tykkää, kun saa laittaa hopeatussilla kuvan reunaan nimen perään nuo HÖRPsit. Voi sitten laskuttaa hieman enemmän, kun on "kuninkaallinen".

kapa

P.S.

Ennen kuin joku jo kaivaa historiaa, niin tunnustan, että olen muutamaan osallistunut:
    -Kamerahden Vuoden kuvaaja-kilpaan, kun halusin kolmannen palkinnon
      (diaprojektori). Voitin kuitenkin koko skaban ja sain Minoltan järjetelmän. Laitoin
      sen sitten käytämättömäna osamaksuksi kuuskutoskalustoon.
    - Fotofinlandiaan kolme kertaa. Kaksi kertaa finalistien joukossa. Ekakerralla
      kävin pokkaamassa palkinnon. Turha reissu, plusmiinusnolla. Junamatka
      edestakaisin, ruuat ja ryyppäämiset päälle. Tutun nurkissa piti yöpyäkin, eihän
      se raha hotelliin riittänyt.
    - Linhof-panorama-kisa. En voittanut sitä 6x12 runkoa optiikoineen. Tuli vain
      kunniamaininta ja lehden vuosikerta.

Etupäässä ahneuden saattelemana. Teininä joihinkin, mitä nyt huonolla menestyksellä, kuten Nikonin vuosittaiseen (?) kilpailun. Paikallisesta kameraseurasta sitten alpakkalusikoita  Nuoren voiman liiton Nuorten taidetapahtumista kaksi pronssia. Toinen oli kyllä leffasta.

Joo, että kilpailtu on.

kapa
    -

5. Vs: valokuvauskisoja joihin kannattaa osallistua, tai sitten ei.

Mä lopetin heti kun huomasin ettei niistä rahaa heru. parempi peitto tuli vaivan näölle, jos ilmaiseksi piti tehdä, kun kuvas kaikki alkupään Loverecodsin kannet. Niistä saa kehuja vieläkin. Viimeiseks viime viikolla joku osti käyttöoikeutta muutamiin kuviin, kun älysin heti startissa myydä vain kertakäyttäoikeuksia. kiitos muuten kapa lintupöntöstä, Sain aikaiseksi viimeinkin käppästä postiin hakemaan lootan.

6. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    548
    113

Olepa hyvä, veliseni. Ikivanhat voimapötkylät on sisällä, mutta kyllä niilläkin tuntui toimivan. Testattu on. Salaman valmiusvalo ei kylläkään hohtanut. Hauskoja hetkiä pöntön äärellä, toivotan.

kapa

P.s. Ettei nyt ihan arvoitukseksi mene, niin kyllä oli kyseessä valokuvantuotantopönttö.

7. Vs: valokuvauskisoja joihin kannattaa osallistua, tai sitten ei.

Ai niin, mä jo funtsasin että minne se fogeli ne munansa laittaa, polapakan paikalla olis hyvin tilaa...

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Joku vastaava kuin?

ponttokamera.net