Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sigma 18-35/1.8 ?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Tuojuk, 24 Marraskuu 2018.

  1. Tuojuk

    Tuojuk Well-Known Member

    1 430
    1 459
    113
    Onkos kenelläkään kokemusta ko. linssistä?
    Kannattaako hankkia?
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Mielenkiintoinen, paino melkoinen 810g ja kehuvat arvostelut.
    dpreview:
    Good for
    Enthusiast APS-C users looking for the very best image quality available from a normal zoom, and willing to spend a bit of time setting up autofocus micro-adjustments or using live view focusing for the sharpest results.


    En hankkisi D750 runkoon kuitenkaan. Vaikka mielenkiintoinen ajatus sekin, että tulee rangefinder tyyliä etsimeen. Oliko tämä ajatus? 1,2X kroppi on siinä minusta paras.
     
    Viimeksi muokattu: 24 Marraskuu 2018
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Muistuupa mieleeni kertomus Laukussa 24-35 artin tarkennussäädöstä dockilla kun ei siitä tullut mitenkään täydellistä joka polttovälille.
     
  4. Tuojuk

    Tuojuk Well-Known Member

    1 430
    1 459
    113
    En minä itselleni, kummityttö on innokas kuvaaja ja hänellä on nikon 5300 runko
     
  5. AndyCapp

    AndyCapp Well-Known Member

    3 561
    159
    63
    Outo kysymys aloittajalta, joka Sigmaa moittinut useasti.
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Thom’s Recommended Lenses for DX Users | DSLRBodies | Thom Hogan

    DX-FX "kuvakulmasuhteutettu terävyysaluekerroin" lie jotakuinkin 1,2 aukkoa. Joten F1,8 18-35mm vastaisi suunnilleen F2,8 28-50mm kinokoossa. Siinä miettii löytääkö täyden aukon terävyysalueelle mielekästä käyttöä, vai olisiko sellaista varten 35/1,8.

    Melkoinen punnus verraten. 810g

    Sigma 24-70/2,8 Art 1040g Tamron 24-70/2,8 G2 904g



    Siellähän esiteltiin myös terävyyssäätö telakalla.
     
    Viimeksi muokattu: 25 Marraskuu 2018
  7. Jkauko

    Jkauko Member

    31
    2
    8
    En tiedä tämän ajankohtaisuudesta enää (oletko jo hankkinut tuon), mutta mielestäni tuo on pätevä objektiivi. Itsellä ollut Nikon D7200 nokalla tuo, ja se on nyt myynnissä täyskennoon siirtymisen takia.

    Havaintoja:
    +Todella terävä lasi, täydellä aukolla vaikuttaa olevan selvästi terävämpi kuin omistamani 35mm 1.8G DX.
    +Miellyttävä bokeh, miellyttävämpi kuin tuossa yllä mainitussa
    +Hyvä laatuvaikutelma, jämäkästi tehty
    +Nopea AF

    -Painava ja melko isokokoinen
    -Automaattitarkennus edellytti hienosäätöä sigman USB-dockilla, eikä silläkään saanut tarkennusta osumaan täydellisesti jokaisella polttovälillä.
     
  8. Itse kyseisellä zoomilla pari päivää kuvannut, eli maanantaina hankin. Nikonin bajonettiin ja D7100 kamerana. Olen kyllä tyytyväinen, jopa yllättynyt. Vaikuttaa oikein mainiolta tähän asti ja usein kyllä se ensivaikutelma on pitänyt kutinsa.
     
  9. Saattaapi tuo vastata 35mm kennolla F2.8, mutta tuolla F1.8 voidaan silti käyttää se 3 kertaa nopeampia suljinaikoja pienemmällä iso-luvulla eli toisinsanoen isommalla kennolla pitää nostaa reippaasti herkkyyttä, jos meinaa samoilla suljinajoilla pysäytellä liikettä
     
  10. rarehanu

    rarehanu Active Member

    510
    125
    43
    Kyllä tämä on ihan parhaita laseja mitä croppiin saa, ellei paras.
    Tämän laatua pitää verrata ff laseihin ja moni niistäkään ei pärjää tälle, hinnasta puhumattakaan.
     
    Viimeksi muokattu: 10 Syyskuu 2019
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
  12. Manual

    Manual Active Member

    908
    38
    28
    Mulla ei ole ollut tarkennusvaikeuksia, ei edes D5200 rungolla, jonka pienen etsimen vuoksi jäi käyttämättä.
    Nyt (v.2020) olen kokeillut tuota jonkin verran Nikon D800x rungossa. Pidän FF koon etsimestä rajauksella.
    Kuin mittaetsinkameran rajaus, näkee 'mitä' kuvasta jää ulos. Painonkin suhteen on tasapainossa.
    Suosittelen. Mun linssini on melko uusi vuodelta 2018. t. martti
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Toi DX tai 1,2X rajaus on aika mainio kasisatkuilla. (Taitaa D750 olla vastaava.) Tätä ei rungon käyttöohjeista helposti hoksaa, mutta kun tarkennuspisteiden valot on päällä rajaus näkyy ohuella punaisella viivalla mutta kun ottaa ne pois päältä, rajautuva osa saa "harmaasuotimen".

    Tää opiska varmaan kattaa kivasti 1,2X kropin. "22-42mm"
     
    Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu 2020