Vs: Flickrin uudet leiskat Samalla taisi tulla 1TB säilytystilaa kuville myös jos en ihan väärin ymmärtänyt. Mistään ei vielä selvinnyt, että onko vielä latausrajat käyttäjille, jotka eivät lystistä maksa.
Vs: Flickrin uudet leiskat Hyvä jos palvelua parantavat ilmaiskäyttäjille, mutta ulkoasun muutoksesta en ole innoissani.
Vs: Flickrin uudet leiskat Kerrankin olen johonkin uudistukseen tyytyväinen. Ainakin tuo uusi etusivu on pirun hieno! Kuvat ovat paljon paremmin esillä isolta näytöltä katsottaessa, mitä aiemmassa aneemisessa ulkoasussa. Käytettävyydestä en osaa sanoa vielä mitään. Onko kokoruudun kuvankatseluihin tullut muutoksia?
Vs: Flickrin uudet leiskat Joo itsekin tyytyväinen. Heti sai tehtyä paremmin "hommia" tuolla. Eli mun käsittääkseni nyt voi ladata kuinka suuria kuvia tahansa? No ainakin eilen meni vaikken uudistuksesta tiennyt vähän isompia kuin 50mp kuvia tuonne kun en muistanut pienentää tarpeeksi, ennen valittanut herkemmin. Ja mä en tiiä tosiaan tuosta terasta kun tähänkin mennessä maksavilla asiakkailla on ollut rajoittamaton tila. Mutta kuvien halpamyyntihän se kannattaa - mitä enemmän orpoja kuvia sinne tulee, niin sitä enemmän ne saa niitä myytyä. Onhan niillö jo algometrit explored -toiminnossakin ollut jo monta vuotta ja niitä hioneet löytääkseen eri kriteereillä kuva, että kyllä ne löytää sieltä ne myytävät kuvat. Että tiiä sitten tästäkin. Just oikein päivitin sivut toimimaan kunnolla filickerin kautta, niin...
Vs: Flickrin uudet leiskat Onhan se ulkoasu nyt enemmän 500pix henkinen.... "Cover fotoa" asettelin, eikä tuo näytä millään asettuvan sille kohdalle mihin haluaisin. Hyppää helposti vähän ylös tai alas. Koska D800 on minulla yhäkin hankkimatta, niin kuvien koon rajoite ei ole koskaan tullut vastaan. Ei edes panoraamoissa. En itseasiassa edes muistanut, että tuommoista rajoitetta on olemassa Mutta muutosvastarintaisuus ei ole nykyaikaista, joten rupeanpa minäkin tästä tykkäämään.
Vs: Flickrin uudet leiskat Joo, mut mä nyt skannailen ja nautin vähän liikaa pikseleistä kun niitä kerrankin on tarpeeksi
Vs: Flickrin uudet leiskat Ihan jees päivitys. Ainahan jotain muuttuu, enkä nyt välttämättä ollut niin ihastunut edelliseen näkymään. Parempaan suuntaan mentiin ainakin näin lyhyellä testauksella.
Vs: Flickrin uudet leiskat Jep, nyt on hoidettu sujuvemmin tuo pikkukuvasta kuvankatseluun siirtyminen. Paitsi... Millä tuo viimeinen fullscreen katselu on toteutettu? Minulla pyörii chromessa ja mozillassa molemmissa pallurat.
Vs: Flickrin uudet leiskat Pidän kyllä tuosta miten kuvat ovat valmiiksi tummaa taustaa vasten, ainakin juuri isolla näytöllä hyvä lisäys. Muutenkin kivasti viilattu. Eihän tämmöinen muutos koskaan ole kivuton, oli se sitten parempaan päin tai ei: aina joillekuille aiheutuu päänvaivaa ja uutta versiota on päivitettävä vielä pitemmän aikaa. Vanha layout on kuitenkin ollut viilattuna jo vuosikaudet, ei uudelta layoutilta pitäisi odottaakaan yhtä hyvää toiminnallisuutta ensimmäisestä päivästä lähtien.
Vs: Flickrin uudet leiskat Tuo viimeinen fullscreen on tehty kaiketi html5:lla, mutta se on saatu rikottua jotenkin. Toimiiko tuo millään selaimella? Tuo kuvankatselusta takaisinpäin siirtyminen on toteutettu typerästi. Ensin oikeasta yläkulmasta kokoruutu kiinni ja sen jälkeen vasemmalta ylhäältä pitää klikata you nappia. Isona plussana nyt tosiaan pääsee yhdellä klikillä katsomaan kuvaa mustalta pohjalta. Tuo kokoruutuun meno näyttää muuten toimivan f11 napista. Keskeltä klikkaaminen ei toimi.
Vs: Flickrin uudet leiskat Flickr kertoo, että heillä on tällä hetkellä 8 tuhatta miljoonaa (ts. 8 miljardia) valokuvaa. Tuntuu aika isolta luvulta mutta toisaalta vuoden aikana valoherkille kennoille tallennetaan satakertainen määrä uusia valokuvia. Käyttöliittymän perusparannus olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten. Aiempi oli varmaankin jo kymmenen vuoden ikäinen eikä mikään helppokäyttöisyyden ihme. Täytyy käyttää uutta vähän aikaa ennen kuin osaa arvioida mihin suuntaan on menty.
Vs: Flickrin uudet leiskat Kysytäänpä tähän väliin, että onnistuuko lightroomin avulla mitenkään siirtää kuvia salattuun ja salaamattomaan settiin, niin että oikeudet menevät suoraan oikein setin mukaan. Aika ärsyttävää, jos aina pitää käydä selaimen kautta muuttamassa oikeudet. Edit: Taitaa onnistua luomalla toinen flickr service samalla tunnarilla lightroomiin. Täytyy nyt katsoa sekoileeko nuo keskenään.
Vs: Flickrin uudet leiskat Miten valokuvien suorituskyky voi huonontua? Kaikki toimii ainakin minulla viiveettä. Edit: Vai tarkoitatko, että nettiliittymäsi hidastelee? Minusta on vain hyvä, että siirrytään pikkuhiljaa nykyaikaan eikä sivuja tehdä pelkästään 600px leveiksi ja varmisteta toimintaa 1m yhteydelle.
Vs: Flickrin uudet leiskat Flickr on kyllä siinä mielessä mennyt harmilliseen suuntaan. Kyllähän se niin on ettei kaikilla ole aina käytössään täysin nykyaikaisia tietokoneita, eikä sillä ole nettiyhteyden kanssa mitään tekemistä (vaikka olen flikkerin kuullut olevan syöppö myös siinäkin suhteessa). Itselläni on nytkin näppien alla suhteellisen vanha läppäri, jota käytän pääosin selailuun jne. pikkupuuhaan, mutta ei tällä viitsi flikkerissä käydä kun on niin tukkoinen palvelu. Uuteen kannettavaan en varmana pistä montaa sataa euroa vain sen takia että voisin selailla yhtä nettisivua paremmin. Minä voin toki hypätä pöytäkoneelle selailemaan valokuvia, mutta kaikilla ei välttämättä ole sitä vaihtoehtoa, eikä mielestäni heiltäkään voi odottaa uuteen laitteeseen päivittämistä jonkin niinkin triviaalin palvelun takia kuin Flickr. On hyvä että sivustoja kaunistetaan, mutta sen voi tehdä hyvällä maulla ilman että käytetään turhanpäiväisen raskaita toteutustapoja. Vaikka sitten jättäisivät tarjolle "hitaille tietokoneille" näkymän tai jotain. Ja pikkuvinkkinä, itse olen huomannut että jos vaihtaa Flickrin "justified" pikkukuvake-selausnäkymän vaikka "mediumiin", suorituskyky paranee huomattavasti.