Vs: Portraiture mp1 Kiva tämä on minustakin, mutta jotenkin häiritsee kun seinässä menee linja lähes silmälinjaa pitkin kasvojen poikki.
Vs: Portraiture mp1 Hyvä on, ei voi muuta sanoa. Miten jos nostais linjaa niin, että linja seinässä olis silmien kohdalla ja silmien kohdalle maalais mustan viivan??? No tämä nyt vaan tuli mun villistä mielikuvituksesta......
Vs: Portraiture mp1 kyllä kyllä, joskin vähän joku sellainen luonnottomuus (ilmeisesti jälkikäsittelyvaiheessa mukaan tullut) minua tässä häiritse, erityisesti tuossa silmien alueella. Vaikea sanoa...
Vs: Portraiture mp1 Paljon hyvääkin. Jonkinlaisen elottomuuden aave kuitenkin jäi vaivaamaan nuoresta ihmisestä ottamaasi potrettia. Oletan sen liittyvän siihen _hyvin paljon_ puhuttuun "kuvankäsittelyyn", mistä en itse ymmärrä yhtään mitään. Mutta visuaalinen jälkimaku silti ihan jeps. - EIJ
Vs: Portraiture mp1 En tiedä osaanko, mutta yritän: - yläluomien yläpuoliset "vaot" (siis silmämunan ja otsan välissä - ööh?) ovat kovasti tummat, vähän kuin tussilla vedetyt. - silmän sinistä ympäröi musta rengas (valkuaisen ja sinisen välissä) - ehkä yhdistettynä ihon voimakkaaseen softaukseen silmistä tulee väkisinkin vähän tuollaiset piirretyn oloiset että sopivat yleisilmeeseen (ts. subjektiivinen tykkäilyni suuntautuu "johonkin vähän toisenlaiseen tyyliin", yleisemmin) Toivottavasti vähän avautui, minäkään en tykkää ilmaan roikkumaan jäävistä kommenteista.
Vs: Portraiture mp1 Eiköhän se epäluonnollinen vaikutelma koostu softauksesta, yliterävöityksestä ja sävyjen vähentämisestä - pienennys nettikokoon vielä jollain terävöittävällä algoritmilla (bicubic sharper tms.), ehkä. Kuva on niin pieni, että juuri silmiin kertyy mustia raitoja ym. yhdistelmällä. Umpimustan (tytön paita taimikäsenytonkaan) ja puhkivalkoisen yhdistelmä ei yleensä ole kivan muotokuvan lähtökohta, ei ainakaan myyntikelpoisen.
Vs: Portraiture mp1 On se vaan jännää, miten kuva maut voivat olla erilaisia...Hulluks tulis jos tälle porukalle tarttis kuvia rahasta tehdä...
Vs: Portraiture mp1 Saken ja kb:n nootit pitivät kyllä suuremmalti osin paikkaansa. Nuo asiat oli kyllä semmoisia jotka eivät kauheasti itseäni häirinneet. Softaus ehkä pikkasen. Ehkä tuo on siis makuasia. MUTTA vaatii myös minulta kyllä paljon lisää harjoittelua jälkikäsittelyn osalta ja itse kuvauksen kanssa. Kiitos kaikille kommenteista!
Vs: Portraiture mp1 Eiköhän kaikki nää ole aina makuasioita... Kantsii luottaa omaan makuun. Ja ehkä viisaiden. Muiden makumielipiteet voi "ottaa huomioon". Tai jotain.
Vs: Portraiture mp1 Kukapa ei harjoitusta tarvitsisi..... Itsekin olen törmännyt monesti ilmiöön, että ihan käypäinen A4 300 dpi hajoaa kummallisesti pienennettäessä nettikokoon. Bicubic softimpi ja vanha 66,66% konsti tepsivät joskus. Se bicubic sharper, jota joku fotariversio suosittelee pienennykseen, sisältää rajua terävöitystä, joka tekee haloraitoja.
Vs: Portraiture mp1 Tunnen tyypin, jonka sähköpostissa on vakiovastauksena: "Palautteenne on vastaanotettu, kiitoksia." That's it.