Vs: Scent of a Woman Jände. Naiset kuin rusakot ja ukko kuin kontio. Hyvät asennot ilmaisevat - yhtä paljon kuin kasvojen ilmeet tässä. Eri lailla. Kuva kuvassa toimii nyt, oikeasti. Kuka maalasi kuvan - tiedäthän ? Diggaan. Yksinkertainen kuvakieleltään ja coolia tyyliä luontevasti. - E
Vs: Scent of a Woman ...toi limasennäkönen äijä on maalaus tuolla Kiasman peruskokoelmassa... hitsi en muista nimee, mut vuosia se siellä on ollu... välillä tosiaan siinä edessä roikkuu tollasia himokkaita naaraita kuolaamassa ...joten nää neidot joutui tällä kertaa uhreiksi taiteen alttarille!!! ...kuva on sarjasta tollasia lonkan tasalta otettuja salakuvia...
Vs: Scent of a Woman Pääasia ei tarvitse olla se, mitä tekijä on ajatellut vaan mitä itse kokee. Se on kyllä usein tosi. Mutta usein myös kiinnostavaa tietää - monestakin syystä. Hyvä ettet ole leikannut pois tyhjää tilaa (oikealta) - sopii tähän hyvin. - E
Vs: Scent of a Woman Al Pacino tais olla katkeroitunut sokeudestaan kyseisessä leffassa? Onkohan taulun yläosan kiilto maalattu vai ihan oikeeta kiiltoa? Erittäin ehyet linjat kuvassa...
Vs: Scent of a Woman en oo varma tekniikasta, mutta näyttäs siltä kun tohon tauluun ois vedetty sentinpaksuinen lakkakerros päälle!! ja se näyttää livenä oikeesti ihan märältä... ja tosiaan tarkoitinkin sillä limasennäkösellä äijällä just tota kiiltoa...
Vs: Scent of a Woman Schnabelin leffa Teemalta tänään, muistaakseni 21.53 (Ihmeen tarkka ilmoitettu esitysajan alku ja ihmeen tarkka muisti mulla - jos pitää kutinsa) Sori ootee - E
Vs: Scent of a Woman Oon kattonu tätä noin 10 kertaa. Ensin totesin, pidän tästä. Sitten mietin miksi? Tämä on graafinen kuva. Nuo pääkohteiden asennot ja mittasuhteet toisiinsa tekevät tästä mielenkiintoisen. Ja sitten tuo oikealle jätetty tila (kuten Est totesi) erottavat tämän massasta. Sinne tuo reuna kapenee, mikä lisää 'tyhjään' jännitettä tasapainottaen kokonaissommittelua ja erottaen tämän edukseen sellaisesta tyypillisesti rajatusta kuvasta (vain taulu ja ihmiset). Tämä sillaisesti, mitä osaan analysoida, mutta fiilispohjalta: harvinaisen onnistunut tilannekuvana ja kuvana millä tahansa mittapuulla mitattuna. T jukka
Vs: Scent of a Woman Edelliseen viitaten: Kuva toimii nähdäkseni enemmän biologian kuin estetiikan pohjalta. Kuvan kiehtovuus johtuu paljolti tuosta asetelmassa, joka on täynnä seksuaalista jännitystä ja suvunjatkamisen biologiaa. Mieskatsojat ovat tilanteessa, jossa taulun uros meinaa valloittaa kaikki naaraat. Tai heidän kehojensa asentojen perusteella on jo valloittanut. Katsojalla ja miehellä on lisäksi suora yhteys, ja yhteenotto leijuu ilmassa. Naiskatsojat taas pääsevät osaksi kuvassa olevien naisten joukkoa, koska se kasvaa kolmiulotteisesti katsojaan päin. Tämä "mittasuhteiden" maailma ei siis ole luonteeltaan graafinen, vaan toiminnallinen.
Vs: Scent of a Woman hmmm, asiallista analyysiä, mvuoren juttu varsinkin avaa näköalaa... hmmm, just noin... just sellasta juttua mitä ei ite nää, kiittää vaan sitä sattuman jumalaa jos kuva toimii... hehheee, itse oon ihmetelly tota keskimmäistä naista, sen lantion asentoa, ja sitä miten se haukkaa osan tosta maalauksesta jalkojensa väliin... ihan tulee suolainen tuoksu nenään kun sitä kattoo; siitä kuvan nimikin... P.S. ...toi lonkalta kuvaaminen on kyllä niin tätä päivää! on tota aina tullu harrastettua, mutta ei helvetissä ollu joka päivä varaa sillon kaheksankytluvulla niillä filmihinnoilla... ja kun sillä Minoxilla piti saada joka rullalle jotain, ettei turhaan tarvinnu kehitellä...