Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sumuinen Kallahti

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Anssi, 28 Lokakuu 2013.

1. Anssi

Anssi Member

139
    0
    16

2. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Sumuinen Kallahti

Aamusumun tunnelma tulee hyvin esille.  Muina huomioina sanoisin, että maiseman ollessa kuvan pääasiana tuo kuvakulma on aika matalalta parissa kohden, etuala korostuu.  Siihen sitten sopii epäterävyys erinomaisen huonosti, joten jalustaa ja pieniä aukkoja olisi hyvä käyttää. Viimeinen kuva on vekkuli, mutta ehkä keskeissommitteluna kummiskin hiukan tylsä. 

3. Anssi

Anssi Member

139
    0
    16

Kiitti kommentista! Tarkoituksella säädin etualan epäteräväksi, mutta täytyypä koittaa noita sun vinkkejä ku on seuraavaks tilaisuus. Kalastajakuvaa täytyy koittaa rajata uudestaan illemmalla.

4. Vs: Sumuinen Kallahti

Onko siellä joku tosiaan tyrskytaimenta yrittämässä? Hyvä kuva.

5. Anssi

Anssi Member

139
    0
    16
  6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Taimen tulee näihin aikoihin ihan matalaan, puoli metriä on jo vettä.  Hakisko kutupaikkoja, vai sapuskan perässäkö olis.  Tyynellä kelillä olen saanut monta ihan vesirajasta, tosin aina veneestä heittämällä.  Kyllä tuolta hyvällä tuurilla kalan saa, mutta hiljaa on liikuttava.

Niin juu kuva;  ehkäpä toi uusi rajaus on kivempi.  Makuasia, sanoi koira....

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minua miellyttää tuo kolmas kuva paljon.
    Olen itsekin käynyt pari kertaa Pieksämäellä suolla kuvaamassa iltahämärässä ja yöllä, muttei ole oikein kelvollisia tallentunut.
    T Jukka

8. Vs: Sumuinen Kallahti

Parempi on tuo uusi rajaus. Suokissa tuli itse teininä käytyä tyrskytaimenta pyytämässä.

Sumu on mielestäni yksi vaikeimpia kuvauskohteita.

9. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63

Jep, kolmonen tarttui pidemmäksi aikaa verkkokalvoon minullakin. Sommittelu on onnistunut.