yikes. tää on hyvä ekaks tuli mieleen että heppu on kieroutunut, mutta eiköhän se ole tämä maailma joka on ihan kieroutunut. suoritus hyväksytty. (ja kostokin näköjään jo tuli.. )
Kiitos kiitoos Aihe oli sellainen että siihen ei oikein saanut otetta, lähestyin sitä sitten ajatuksella 'vain kieroontunut ihminen kieroontuneessa maailmassa tekee näitä hommia' Tässä on kieroontuneet myös Espoo ja Sipoo
Muikea toteutus aiheesta... Penkillä kyykkivän miehen kieroutuneen mielen luoma maailma. Ainoa mikä tässä alkaa arveluttaa on se että ainakin mä olen mieltäny haasteen sellaiseksi joka toteutetaan yhdestä kuvasta ja vain yhtä kuvaa shoppaamalla mikäli siihen tarvetta. Mielestäni tällainen 2 tai useamman kuvan yhdistäminen helpottaa liiaksi haasteen suorittamista ja antaa oikotien onneen. Tämä ei ollu mitenkään kohdistettu Juicelle jonka kuva on mielestäni hieno oivallus annetusta aiheesta vaan yleinen pohdinta siitä millainen haastekuvan pitäisi olla. Joten jatkossa siis kun vaikkapa annetaan aiheeksi esimerkiksi UFO niin eikun kuva tyhjästä taivaasta ja toinen kuva sopivan UFOsta kohteesta ja se lentämään taivaalle? Pikkaisen ehkä kärjistetty esimerkki mutta toivottavasti joku sai kiinni pointista jota ajoin takaa... -B-
Mun mielestä ei pitäisi ruveta ajattelemaan tai luomaan kauheasti rajotteita. Itse mielellään editoin ja käytän photaria runsaasti koska kuitenkaan haaste kuvat ei ole silleesti tärkeitä. Kuitenkin siinä on mahdollisuus käyttää luovuutta ja mielikuvitusta. Erilaisuus on valttia ja jokainen tavallaan.
Täytyy myöntää että funtsin tuota pitkään ennenkun päädyin siihen ideaan että otan 2 hyvin erilaista kuvaa ja shoppaan ne ristiin. Mielessä kävi juuri tuo raja sallitun ja kielletyn välillä, mutta kun sitä ei ole erikseen kielletty niin uskalsin tuota kokeilla. Sekin vaikutti mun päätökseeni että täällä ei ole erikseen 'kuvat' ja 'muokatut' osastoja kuten valokuva.net -vainaassa oli...
Hyvällä maulla manipuloitu kuva on mielestäni ok. Tämä edustaa sellaista. Sitten kun aletaan tempomaan aivan älyttömiä päällekkäin niin ettei edes kameraan kosketa ollaan väärällä alueella. Rajanveto äärimmäisen hankalaa. Mitä se alaston äijä muuten kyykki siinä? Katseli valkeaa seinää? Sekin olisi jo melkein riittänyt Tämmöinen maisema voisi hyvin olla Linnuradan käsikirjassa... Epätodennäköisyyden mahdottomuus
Ja onhan se niinkin että kun "annetaan lupa" shoppailla isollakädellä niin syntyyhän siitä laajempi skaala erillaisia tuotoksia ja mielenkiintoisia toteutuksia. Tuskin tää haasteosasto täällä kuitenkaan kovinkaan helposti muuttuu miksikään shoppaa aiheesta- palstaksi. Itteäni kevyesti toistaen sitä vaan jostain oli sellanen kuva syntyny että toteutus yhdellä kuvalla mutta hyvä näinkin. Jokainen toteuttakoon haasteensa tavallaan, liialliset rajoitukset eivät ole koskaan olleet hyväksi (melkein) missään asiassa. -B-
jos minulta kysyy niin ainut vaatimus on että kyseessä on valokuva joka on otettu haasteen annettua, ja toteutettu aikarajan sisään. Kyseinen kuva on omasta mielestäni aivan ookoo, koska kyseessä on taiteilijan näkemys aiheesta, ilmaistu valokuvin. Tässä editoinnin tarkoitus ei ollut "huijata" katsojaa, vaan kyseessä oli selvä manipulaatio. Toisaalta, ei silläkään taida olla paljon väliä.