Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lapsikuva (ks2)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana matti, 18 Heinäkuu 2006.

1. ...reissukuvia, todella...

2. Teknisesti molemmissa sävyt miellyttää mua älyttömästi. Ekasta mulle tulee jotenkin mieleen vakuutusyhtiön mainos, sellaiseen se sopis ku nyrkki silmään.

Toisessa on sitten huomattavasti enemmän elementtejä jotka nostaa mieleen kaikenlaista. Muksun varsin ahdistunu ilme yhdistettynä siihen et se pomppaa tossa vahvasti etualalle jo ihan taustan (heinän) tekstuurin ansiosta aiheuttaa sellasen tosi jännittävän tunnelman. Lisäks toi valkonen hevonen tuola taustalla on jotenkin sellanen satumaisen utuinen, vähän kun se ei ois todellinen vaan enemmän koko kuva ois vähän niinku ton lapsen mielikuvituksen tuottama tilanne, josta se ei oo ihan varma osaako se käsitellä tilannetta.. Vähän silleen neverending story tyyliin...

Piirun verran rajaus ois voinu antaa siihen alemman kuvan alareunaan lisää. Jotenkin ton muksun jalat hukkuu nyt tohon alareunan sekasortoon joka ei oikeen oo tekstuuria vaan jotain sekavaa.

3. Papu

Papu

789
    0
    0
    Kivoja lapsikuvia. Alempi aika jännä juuri tuon valkoisen hevosen ja surkean ilmeen tuomien mielikuvien vuoksi.

4. Pidän etenkin ensimmäisestä. Sommittelu ja tilanne ovat kivat. Jälkimmäisestä en osaa sanoa oikein muuta, kuin että ehkä liian lämminsävyinen kuvan tunnelman huomioiden. Oletko sävyttänyt pimiössä vai photarilla?

5. Nämä on kuvattu digillä ja sävytetty photarilla. Alemman kuvan kohdalla visio syntyi n. 3 sekuntia ennen kuin otin kuvan - aivan kuvan vasemmalla puolella oli helvetin iso hevonen, josta johtuu jännittynyt ilme. Valkea ratsu taustalla oli aidan takana, mutta aita ei kuulunut visiooni, joten poistin sen photoshopissa. Itse pidän sommittelusta ja kuvasta muutenkin ja halusin tehdä siitä erittäin lämminsävyisen - se vaan on jotenkin niin ristiriitainen kuva.

Sävyttämisestä vielä sen verran, että en tee sitä pimiössä :) Ostin tänään kuitupaperia ja vessan lattialla on juuri pari vedosta saamassa hieman punaista seleenistä - hyi vittu se haisee pahalle! ...voi tosin johtua viimeaikoina herkistyneestä hajuaististani ;)

6. Ylempi on upea ja varmaan paranee vielä vuosien vieriessä. Hyvä idea. Hyvä sommittelu. Tunnelma tallennettu erinomaisesti.

7. Aischa

Aischa

22
    0
    0
    Tykkään tuosta ylemmästä enemmän, ehkä juuri siksi että satun tietämään, että tämä samainen kuvissa esiintyvä poika pelkäsi joskus kameraa. (Matti, korjaa jos olen kauheasti väärässä.) Nyt asenne on muuttunut, ja jotenkin ylempi kuva vain korostaa sitä. Ihanan luonnollinen lapsen ilme!

8. Jep.

Kuvan kummipoikani oli saanut kamerakammon valokuvaajalta, jolla oli ollut töissä huono päivä.

Kuva vuoden takaa: