Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana Linssilude, 10 Huhtikuu 2010.

On edessä kokeiluprojekti, jossa yritän muuntaa Polaroid 900 kameran takaosaa 120-puolalle sopivaksi. Toisaalta kiinnostaisi modata kamera kerralla 9x12 koolle...
    Onkohan kellään Pelle Pelottomalla ollut vastaavaa projektia? Yhden amerikkalaisen sivun löysin netistä, jossa kaveri tietysti sikäläiseen tyyliin yritti tehdä bisnestä idealla. Hieno oli vaaleanpunainen Cadillaciin verrattu kamera, josta löytyivät myös jopa etulaudan säädöt.
    Mutta näin kotitarpeiksi riittäisi vinkkejä kokeneemmilta.
    T: Ari
    PS. Googlettamalla Polaroid 900 conversion löytyy jotain.

1. kb

kb

2 235
    0
    0
  2. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Kiitokset!
    Hyötyä on varmasti, koska kaikki käyttökokemukset ja kuvalliset ohjeet ja rakennekuvat auttavat. Tuohon Polaroidin 900-malliin on istutettu jopa Schneider-kreutznach nokalle jossain versiossa!
    Kallistuksineen kaikkineen etulevyssä. Katsotaan nyt miten äijän tässä käy...

3. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Tsemppiä projektiin! Itse modasin juuri pathfinder 120:n 4x5 kaseteille (matala profiili, toteutuva kuva-ala 8,5x11,5 cm) ja kaveri parhaillan puuhastelee 900:n kanssa. Siitä tulee kiva käyttöpeli ja halvalla kun itse tekee. Rullafilmimodauksen kanssa en tosin osaa auttaa :-(

4. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Moro!
    Olen jättämässä mielestäni sen rullafilmin. Parempi kerralla hyödyntää koko nega-ala ja tehdä 4x5 kokoon. Sopivan pidikesysteemin miettiminen on joka tapauksessa edessä.
    Etulaudan kohdalla täytyy myös harkita vaihtaako alkuperäisen linssin tilalle toisen...? Riippuu täysin siitä löytyykö kotuuhintaan jostain mukavasti piirtävä objektiivi.

5. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Helpompi se on 4x5 kasetille modata! Jos jotenkin voin auttaa, niin sopii laittaa yksäriä asian tiimoilta :)

6. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Kiitos. Katsotaan kuinka projekti lähtee liikkeelle. Varmaan kysymyksiä ja päänvaivaa tulee.

7. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Tällainen on siis alkuperäisrunko. Objektiivi ja suljin ovat heikoin lenkki. Mittaetsin toimii hyvin. Täytyy miettiä sopivaa etulevyä ja objektiivia. Olisiko sopiva polttoväli vähintään 105mm??? Vihjaiskaa, jos on tietoa! T: Ari

8. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Tässä säikeessä Dean Jones (se razzle guru) suosittelee 150mm lasia 900:lle. Olet varmaan jo käynyt hänen sivuillaankin. Byronin (salihonba) blogia kannattaa myös inspiraation vuoksi kahlata.

9. Vs: Polaroid 900 kameran modaaminen rullafilmille.

Jep. Olen näköjään jo katsonut kyseisen sivuston. Ei muuta kuin etsiskelemään sitä linssiä mieluusti sulkimella varustettuna. Tosin tuon 900:sen omakin suljin toimii ainakin manuaaliasennolla. Sen alkuperäistä patteriahan ei enää saa, mutta ilmeisesti korvaavia löytyy, jos aikoo kokeilla ensin tuolla alkuperäislasilla. Katselin photobattery.comin sivut, mutta sielläkään ei mainittu erikseen Polaroid 900 mallia. Tuossa salamassahan oli sisällä ilmeisesti alkuperämallia patteri, jonka volttimäärä oli 45V!!! Sen etsimisen voinee unohtaa. Tuohon salamakenkään voi kiinnittää jonkun nykyaikaisemmankin salaman. T: Ari