Vs: Suljinaikojen mittauskoe Sanotko kaverini miten nämä vaikuttaa käytänönnön kuvaukseen.?..kerro sinä kun muut ei kerro.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe On kuvaajia jotka keskittyy nysväämään ja jotka keskittyy olennaiseen, näin yleisesti.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe Luin tämän ja ensimmäinen fiilis oli +1. Toisella ajatuksella kuitenkin tuli jo mieleen että ihmiset ovat erilaisia ja sanomastasi voi olla perustellusti eri mieltä. Markku laittoi muutama sivu sitten tämän jutun joka räjäytti pankin. Vaikka vertaukseni on melko kehno, totuuden nimessä sanon että luin sen tuoreeltaan ja olin siitä innoissani että siinä käytetään heti termiä polttopiste, jolloin suhtauduin siihen ikäänkuin vakavasti. Kuitenkaan en tajunnut jutusta juuri mitään vaan jouduin miettimään, onko kyseessä sittenkin jokin suljinaikojen mittauslaitteeseen liittymätön juttu. Kuten olikin. Silti en tajunnut juuri mitään siitä, mutta syy selveni aika äkkiä että polttopiste olikin hänelle tuntematon. Vaan mistä johtuu, että yhdestä väärästä termistä syntyy kymmensivuinen polemiikki. Kysymys on retorinen ja vastaus ilmiselvä.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe Näitä vastakommentteja voi jatkaa vaikka ikuisuuteen, tajusit kyllä. En tosiaan halua riitaa haastaa mutta on kuvaajia ja " kuvaajia" . Toiset makoilee kotona katsomassa käyriä ja jotkut touhuaa vaikkapa metsässä jne.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe Kulta pieni.. tarkoitin että jotkut kuvailee tarvittavilla perustiedoilla ilman käppyröiden tarkastelua. Ymmärrän kyllä nippelimiehiäkin, se on harrastus sekin.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe Hyviä kysymyksiä. Linssin eteen laitettu este varjostaa sillä etäisyydellä, kun pisteestä lankeava valo ei enää osu millekään linssin osalle. Kamerassa käytännössä kuva-alan rajaamalle linssistä (lue objektiivista) taittuvan valon alalle.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe Nyt loppuu se vittuilu ja muu paskanjauhaminen. Pysytään aiheessa. Teen kyllä noi teille kun lupasin mutta en ole vaan ehtinyt tällä viikolla, lisäksi olen vuorotöissä, palataan ensi viikolla asiaan.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe Kyllä ymmärsin, sinä taas et ymmärtänyt minun tekstiä, onneksi Vinski ymmärsi.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe En voi olla ihailematta sinun arvokasta ja merkittävää osuutta tässä surkuhupaisassa keskustelussa.
Vs: Suljinaikojen mittauskoe Minusta SakkeM kirjoittaa hyvin, en osaa itse lähellekään noin hyvin ilmaista samaa ajatusta. Minusta AnteroP osti toimivan laitteen, jolla tuollaiset peruskamerat saa näköjään hyvin testattua, kunnes tässä ketjussa alkoi tämä normaali tietämättömien häröily, jota tietäjät (esim. nimimerkki hm) ovat oikaisseet ja varoitelleet terminologian sekoittamisesta ja väärien termien käytöstä. Kameralaukkua pitkään seuranneena ja muistakin yhteyksistä tiedän, että Anselilla ja Sakella on alan tätäkin puheenaihetta koskeva alan korkeakoulutus. Siksi minusta on surkuhupaisaa seurata kaikkien alojen asiantuntijoiden jankuttamista - tässäkin ketjussa. T Jukka
Vs: Suljinaikojen mittauskoe (Joku pedagogiikkaan perehtynyt voisi ottaa asian selittämisen ymmärrettävästi vain ihan ammatillisena haasteena.)