En ole juuri perehtynyt studiosalamoiden käyttöön, joten kokeneemmat osannevat kertoa ongelmani aiheuttajan heti. Eli käytössäni on Bowensin Esprit 250 -mallinen studiosalama, mallia vanha. Kameran runko on Canon 5D mk2 ja triggerit YongNuo RF-602 -malliset. Salama välähtää synkkapiuhalla ja orjakennolla normaalisti. En saa sitä kuitenkaan välähtämään triggereillä. Vastaanottimen synkkapiuhassa on 3,5 mm:n plugi, ja sen mukana alunperin toimitettua studiosalama-adapteria minulla ei ole, joten olen kokeillut käyttää adapterina ihan tavallista kuulokkeille tarkoitettua 3,5 -> 6,3 mm:n adapteria (eli tällaista: http://www.onyougo.com/hama-audio-a...reo---63-mm-male-plug-stereo_iph3w1815289.jpg, myös monomallia on kokeiltu). Onko vika vääränmallisessa adapterissa vai jossain muussa kokoonpanon ominaisuudessa? YongNuon lähettimiä minulla on kaksi ja vastaanottimia kolme, synkkapiuhojakin pari, ja koska ne toimivat pikkusalamoiden kanssa, voidaan olettaa, ettei niissä ole vikaa.
Vs: Halpistriggeri ei laukaise studiosalamaa Jos tuossa sotkee tuon adapterin stereo-tyyppi. Muistaakseni 602:n mukana tuleva adapteri on mono. Stereopiuhat ei toimi kaikissa soittovehkeissäkään. Laitteen sisällä saattaa olla stereopistoke ja kun sinne törkkää monopiuhan (tai adapterin) niin sitä käytetään kytkimenä mikä yhdistää yhden piuhan maihin (miinukseen, laitteen runkoon) ja stereopiuhaa käytettäessä tuota kytkentää ei tapahdu. Etsi monoadapteri tai vaihda johdon päähän valmiiksi oikea liitin. Useamman salaman kanssa olen 602:sta käyttänyt ja hyvin on pelittänyt.
Vs: Halpistriggeri ei laukaise studiosalamaa Kuten mainitsin aloituksessa, sekä mono- että stereoadapteria on kokeiltu.
Vs: Halpistriggeri ei laukaise studiosalamaa Mikä lie vanhan salaman laukaisu jännite? Voi olla ettei noi halpist laukasimet tuota kuin muutaman voltin jolla pikkutuikut (joille ne on tarkoitettu) välähtävät.
Vs: Halpistriggeri ei laukaise studiosalamaa Dokumentaatio kertoo, että "Sync Volts 15 V". Voiko todella vaatia noin suuren jännitteen, ennen kuin laukeaa? Ymmärtääkseni tuon jännitteen pitäisi kuitenkin olla huomattavasti suurempi että olisi syytä peljätä taikasavun tuprahdusta digirungosta?
Vs: Halpistriggeri ei laukaise studiosalamaa Jotkut puolijohdekytkimet toimivat vain toiseen suuntaan, salamalaitteissa napaisuus on miten sattuu. Vaihda plugin johdot keskenään.