Vs: Stubbin koukerot Korjaan lausumaani, miksi kaikki idästä tuleva on propagandaa ja heidän toimintansa omien etujensa varjelemiseksi on kategorisesti väärin?
Vs: Stubbin koukerot Jaa, en ole kyllä tuollaistakaan väittämää täällä nähnyt. Propaganda muuten alunperin on kirkollinen termi ja tarkoitti vain uskon vahvistamista. Propaganda ei siis (kai nykyajattelunkaan mukaan) välttämättä ole valhetta. Jos ajatellaan alkuperäisen merkityksen mukaan (mikä tietysti sisältää pyrkimyksen vaikuttaa), niin tottakai (vain esimerkkinä) niin Putinin kuin Obamankin julkiset puheet ovat väistämättä ja tarkoituksella propagandaa. Osavastuu on tietysti kuulijalla. Kaikki valtiot toimivat aina omien etujensa varjelemiseksi. Eettistä elementtiä voidaan yrittää hahmotella vaikka suhteuttamalla tuon oman edun varjelun ihmisille aiheutettuun lisäkärsimykseen. Sekään ei aina ole helppoa: mitkä seuraukset ovat olleet päättäjien ennalta nähtävissä ja mitkä eivät. Väistämättä ymmärtääkseni joudutaan samalla myös arvioimaan intentioita, ne taas vastapuoli (etenkin voittanut, vahvempi osapuoli) mieluusti esittää mustempina kuin mitä ne ehkä ovatkaan. Niin että en minä kyllä tuota "kategorisesti väärin" allekirjoittaisi.
Vs: Stubbin koukerot Jos otsikon aiheeseenkin poiketaan aina välillä, niin Stubb on onnistunut johtamaan joukkonsa kolmanneksi mittauslistoilla. Vaaleihin mennessä saattaa vielä saada kokoomuksen oikealle paikalleen, kisaamaan nelossijasta Vihreiden ja Vasemmistoliiton välissä.... http://yle.fi/uutiset/kokoomus_romahti_ ... si/7767805"]http://yle.fi/uutiset/kokoomus_romahti_kolmoseksi/7767805
Vs: Stubbin koukerot En minä ainakaan osaa vastata tuohon. Samanlaiset oikeudethan heillä on kuin muillakin. Miksi suhtaudut noin negatiivisesti idästä tuleviin asioihin?
Vs: Stubbin koukerot Etelärannan terveisten juoksuttajana toimiminen ei ole oikein tainnut vakuuttaa kansalaisia.... Mutta, vaaleihin on vielä aikaa.
Vs: Stubbin koukerot Mikäs tässä nyt enää muuttuisi. Eihän tuosta suosta nouse kuin reippaalla loanheitolla.
Vs: Stubbin koukerot Pääministeri parka, osoittakaa nyt vähän myötätuntoa kun miesparka ei ole nukkunut ollenkaan puoleen vuoteen: "– Me hallituksessa – ja minä pääministerinä viimeisen kuuden kuukauden aikana – olemme tehneet 24 tuntia vuorokaudessa töitä Suomen eteen. Me olemme ajaneet Suomen intressiä ympäri maailmaa ja myös täälläpäin." http://yle.fi/uutiset/stubb_kannatuksesta_tulemme_kaantamaan_taman/7769426
Vs: Stubbin koukerot Nato-sopimus on antautumissopimus. Ruotsi ei ole hyväksynyt isäntämaasopimusta. Suomi allekirjoitti Naton isäntämaasopimuksen 4.9.2014. Sopimusta ei ole käännetty suomeksi ennen kuin Itsenäisyyspuolue (IPU) on sen nyt tehnyt. NATON YHTEISYMMÄRRYSSOPIMUS (MOU) suomeksi
Vs: Stubbin koukerot Lätisin kuukausi sitten erään geenitutkijan kanssa niitä näitä geneettisten polkujen ja linjojen seuraamisesta. Hän oli sitä mieltä, että miesten geenit tulevat idästä ja naisten lännestä. Tämänkin olisi Aisopos melko varmasti veikannut? Tarkemmin kun asiaa nimittäin tarkastelee, niin eihän tuon selvittämiseen tarvita geenitutkimusta ensinkään
Vs: Stubbin koukerot Taas voitaisiin pitää perusfaktat suorassa. Suomi ja Ruotsi allekirjoittivat samassa tilaisuudessa: http://www.aco.nato.int/finland-and-sweden-signing-a-memorandum-of-understanding-with-nato-for-operational-and-logistic-support.aspx Tämä isäntämaasopimus käsittelee sitä, miten toimitaan sellaisten Suomen isännöimien harjoitusten yhteydessä, joihin osallistuu jonkin/joidenkin Nato-maiden joukkoja. Mitä fasiliteetteja Suomi tarjoaa, kuka maksaa ja mitä. Pidetäänkö tällaisia harjoituksia on Suomen päätettävissä.
Vs: Stubbin koukerot Taas sää pilaat tylsillä faktoilla kaikki lennokkaat salaliittoteoriat ja luovat tulkinnat. Ilonpilaaja...
Vs: Stubbin koukerot Juu, jos täällä kaikki salaliittojutut tolleen ikävästi hei niinku dissataan silleen ni tässä ei jää kohta enää muuta luettavaa kun Seiska ja sitten toi Minä Olen. Ja Alibi juu hei. EDIT: Ultra tietysti vielä, Ultra on ykkönen jee.
Vs: Stubbin koukerot Teillehän sopisi tuo Putinin hallinto tänne oikein hyvin, koska tuo luottamus poliitikkojen toimintaan on niin saumatonta, että sitä yksimielisyyden määrää pitää keskinäisellä vitsailulla viestittää viimeistään joka toisessa lauseessa.
Vs: Stubbin koukerot En tiennytkään, että viestiin siteeraten reagointi on jotenkin "keskinäistä". Vitsailu on tietysti paha asia, sen toki ymmärrän. Mutta miten pari aiempaa viestiä liittyvät luottamukseen poliitikkojen toimintaan, sitä taas en ihan täysin ymmärrä. Tietysti, my bad.
Vs: Stubbin koukerot En ole katkera mutta kuitenkin... Erikoista, että luet noin nurinpäin. Itse en todellakaan halua putinilaista hallintoa vaan tämän demokratian sekasotkun. Sen, että puhuvia päitä on paljon ja niillä on omat juttunsa. Demokratian heikkous ja vahvuus on sen epämääräisyydessä. Ei ole itsevaltiasta johtajaa, joka saa lampaansa juoksemaan typerien oikkujensa mukaan yli jyrkänteen reunan, kuten Venäjällä nyt tapahtuu. Demokratia haahuilee saamattomuuttaan, kuten Suomessa nyt, mutta ainakin saamme itse valita ne pienet askeleet taas seuraavissa vaaleissa. Poliitikot olemme me. Me heidät valitsemme. He ovat yhtä luotettavia kuin naapurisi.