Vs: II En sanoisi leikittelyksi. Pidän tälläistä vakavasti (en kuolemanvakavasti) otettavana valokuvataiteena. kapa
Vs: II Hei Kasimir, Aivan vilpitön kysymys oppimismielessä; oma silmäni näkee tässä kuvassa diagonaalin rännin ja roskalavan välillä, muuta en kykene huomaamaan. Kerrotko, mitä sinä näet tässä kuvassa? T: Tomi
Vs: II Vaikea kirjoittaa, kun kuva häviää edestä. Muistikuvana ensin tulee mieleen värien harmonia, taivas, roskalava, ruoste ja markiisikankaassa oleva puna. Kompositio hyvin harkittu, silmälle miellyttävä, ehkä liiankin. Tietoinen rikko olisi voinut tuoda kuvalle lisää voimaa? Tälläisessä kuvassa tulee linjojen olla suorassa, muuten katsoja kokee kuvan huolimattomasti tehtynä näppäilykuvana. Markiisin, vai lippuko on, outo lento katolle luo mielleyhtymän odottamattomasta tapahtumasta, joka ei ole tietenkään kuvaajan ansiota, mutta tallennus kyllä on. Nähdä pieniä asioita ympäristöstämme ja taito välittää niitä muille on asia, jota arvostan. En ole kriitikko, joten olkoon tämä nyt ainakin aluksi tässä. Tälläisen kuvan edessä viihdyn. Kapa
Vs: II Kokeile ensi kerralla "avaa uuteen välilehteen" siitä pikkukuvan päältä hiirellä, niin on helppo välillä vilkaista sitä kirjoittaessa. Kuvasta sanon että miellyttävät värit koska väriä on ikäänkuin sopivasti kuva-alalla. Toki aika pikkunätti, mutta kaikella on paikkansa. Taito näkyy. (Muuten mielessä erinomainen jatkumo Rurikin kuvia eikä jokaista tarvitse jokaisen hehkuttaa.) ed. Hän on erinomaisen tarkkanäköinen sommittelija, suorastaan nerokas. Tämän havainnon olen tehnyt pitkältä ajalta.
Vs: II Heh, "Open link to the new window" Nyt näkyy toisella näytöllä. Hölmöhän tässä ollaan oltu, mutta eikös tällä iällä jo kuulu ollakin Kapa p.s. Nuo varjot. Rännin varsinkin. Mistä tuo juurakko on tullut? Mielikuvitus liikkeelle.
Vs: II Vain lievällä mielikuvituksella juurakosta saa ristin ja taas kuva antaa entisestään tilaa tulkinnalle. Hyvä kuva.
Vs: II Onhan tämä hyvän näköistä sommittelua ja näistä Rurikin kuvien väreistä olen pitänyt lähes poikkeuksetta. Kaiken muun ohessa minusta tässä kuvassa on kuitenkin parasta tuo markiisin/lipun taitokseen tunkeutuva räystäsputken varjo, josta tuleekin jotain fyysistä kankaan verhoamana. Sama juttu käänteisenä juurakossa, joka työntyy roskalavan alle ja morfautuu varjoksi kuvan alakulmaan. .v.
Vs: II Tästä löytyy vaikka mitä: - Rännistä valuu jotain, mutta miten se on sijoittunut keskelle? Oikealle ja varjoon? Vai keskelle? -Toisessa ketjussa täällä on puhuttu 3D efektistä ja liitetty se filmiin. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa. Tässä on 3D-efekti näkyvissä rätin ja sen varjon muodostamassa kolmiyhteydessä. Olkoon diaa, negaa tai vaikkapa digiä. Olisi muuten mukava nähdä samasta kohteesta samalla rajauksella kuva, jossa ollaan hämärän rajamailla ja lampussa valo. Kapa
Vs: II Hienoa on se että jotkut näistä kuvista tykkää ja ne joillekin antaa jotakin. Mä en todellakaan löydä mitään. Ymmärrän eri alueiden väritoistot ja muut sommitelmalliset asiat. Mielellään kuulen myös muiden mielipiteitä miksi kuva on hyvä. Ainostaan selittämällä kuva voi aueta minullekin Katsomalla se ei aukea. Olen joskus nähnyt "demokraattista kuvausta" ja ymmärtänyt mitä se on. Jollakin tasolla voisi luulla että tämäkin on sellaista. Ei vaan taida olla.
Vs: II Tarkasti ja mielenkiintoisesti sommiteltu, hyvät värit. Enemmän näissä Herra Pallon kuvissa yleensä kuitenkin kiinnostaa absurdi, outo ja surrealistinen fiilis. Tässäkin lähtee ajatus tarinaa ja merkityksiä hakemaan. Aina ei selvää tule, mutta pitää vaan kestää. Jos kuvaa joutuu tuijottamaan minuuttikaupalla, ei se ihan huono voi olla.
Vs: II Kourat elämää nähneet, ahavoituneet, periksi antaneet Kylmissään makaavat, epätoivo ja rappeus kalvaa Jälkeen epäonnistumisen ja tuskan, nousee uusi päivä Kaikessa komeudessaan Kiitos
Vs: II Mä näen tässä ansioiksi muutaman hyvän diagonaalilinjan, komposition tasapainon. Syvempi kuvan sisältönä ehkä oleva merkitys/osoittavuus ei nouse minun tajuntaani (umpiluuhuni)..
Vs: II Kiitoksia Kasimir ja kaikki muutkin, harvoin saa Kameralaukussa lukea näin hyvin kirjoitettua kritiikkiä. T: Tomi