Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Stopmotionin tekeminen

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana tonilehto, 2 Kesäkuu 2016.

  1. tonilehto

    tonilehto Member

    214
    8
    18
    Terve Tuli seinä vastaan.
    Teen stopmotion videota photoshopilla. n 3000 kuvaa on tuotu kuvasarjana ja yritän saada vietyä sitä ulos photoshopista.
    Pelkkä Renderöi video painiketta painaminen aiheuttaa vain loputtoman lataus rinkulan pyörimisen eikä kone päästä edes nimeämään leikettä saati sitten renderöimään. miten saisin tuon videon ulos koneelta jotenkaan järkevästi
     
  2. motris

    motris Well-Known Member

    4 793
    749
    113
    Vs: Stopmotionin tekeminen

    Moi.

    Voi tulla fiksumpiakin vastauksia, mutta omia ajatuksia... (olen lähinnä omaksi huviksi tehnyt vastaavia kokeilun ja erehdyksen kautta... :) )

    <LIST>

    • <LI>
    • Photoshop ei ole paras mahdollinen työkalu. Yleensä joutuu kuitenkin jälkikäsittelemään pätkää, joten vähintään premiere elements voisi olla paikallaan.</LI>
      <LI>
    • Rendereröinti vie oman aikansa. Oletko kokeillut vaikka sadalla kuvalla? Loputon aika kun on suht suhteellista. Missä formaatissa ja koossa tuodut kuvat on? (Mulla ei ole ps:ää, niin en tiedä, mutta jos stop motionin tekemiseen voi tuoda raw-kuvia, niin veikkaisin koodauksen vievän todellakin ikuisuuden 3000 kuvalle normikoneella.)</LI>
      <LI>
    • Ajurit? Codecit? Ristiriitoja tms? Näistä en ymmärrä mitään, joten en osaa mitään sanoa.</LI>
      <LI>
    • Mun poika käytti joskus animaatioiden tekoon ilmaista MonkeyJam-ohjelmaa. Oli tuolloin 8-vuotias, joten sen käyttö on suht helppoa siltäkin pohjalta. Ohjelma tosiaan ilmainen, eikä siitä kai koskaan tule beta-versiota kehittyneempää, mutta simppeli kuin mikä. Ja toimii. Eli siis ensin vaikka photoshopilla eräajolla kuvat sopivaan resoluutioon jne.</LI>
    </LIST>

    Tässä jotain ajatuksia, jotka äkkiä tuli mieleen.