Vs: Steissi ...täs jotain noit tält illalt, ku oli kaikki taas liikkeellä... hitto, kaikkii uusii tyyppei noist junist tonne tunki kokoajan... ei auttanu ku kuvaa...
Vs: Steissi No jopas... pöntönpäällä koisaava, kaikkine kaltereineen, oikein mainio. Samoin viilettävä ylioppilaspoika lakkiaisykkösissään. Mitkään tekniset seikat eivät vähennä tai laimenna kuvien autenttista tunnelmaa. Päinvastoin: Lievät suttuisuudet, digisössöisyydet ja keskiörajaukset (siis ns. tönkkösommitelmat) ymv. vain eduksi tässä lajissa. Muuta on kenenkään turha väittää. OK. - E Edit: Lisäsin lievän provokatiivisen, höppänähkön ajatuksen, mutten jaksanut korjata epätäsmällistä väittämääni kirjallisesti, valvottuani koko yön ja puurtaen kuvallisen ilmaisuni kehittämiseksi yksinäisessä, masentuneen tunkkaisessa kammiossani. - Sama
Vs: Steissi Joo, Tossa jutskasin pekka lehdon kanssa ja se sano että olen "valokuvauksen martti talvela", ainakin yhtä iso ja läski...
Vs: Steissi tönkkösommitelmat... höh... nyyh... ja kun mä niin noita tolla dokkariteemalla tohon keskelle oon sihtaillu... (toisaalt ku lonkalt kuvaa, on ihan jees jos ne osuu ees suunnilleen hollille... ala siin sit viel sommittelemaan )) höh, mut nyt sit tulee kunnon neliöpommitus, kun ton uuden neliöketjun jäljiltä ooooon niin neliöhuuuuumassa
Vs: Steissi hiiiitttsssiiiii..... kaikki tonne vaalipäivän aattona tunkeekin, mut on toi Ben Z vaan niin reipas tyyppi, ja uskallusta riittää... meikälle se sano, et alkaa vissiin väellä promillet olla sellasissa lukemissa, ettei ehkä kandeis tääl luuhailla, mut kyl se viel puol yheltätoista jako noit lappusii... vissiin joku kokoomuksen kellokas tyrkyllä... noh, kyl mä sitä voisin äänestää, jos se ois niinku eri puolueessa... mut noille lokeille sentään maistu toi demareiden teltanviereinen kattaus...
Vs: Steissi ton edellisen kuvan tekee koskettavammaksi se traaginen tosiseikka, että noissa pulloissa on noi korkit paikallaan :-((( ...mutta jukka veen uuuuupeista kuvista alan pikkuhiljaa vasta toipua ja oon jo putsannu pölyt tosta pienemmästä Nikonista, saa nähä, jos oikeeta filmii taas uhrais taiteen alttarille, mut kyl tää digitouhu on siitä siistii, ku voi tulittaa sataviiskyt kuvaa illassa, ja jos niistä ne ykstoista on ihan kivoi, se tietty meinaa ettei oo "ihan ehkä funtsannu joka ruutuu..." mut kumminkin on ne tilanteet tallessa... mut tässä ihan läppänä muutama testikuva, eli kun lähtee mustavalkoseks säädetyllä digillä liikkeelle, ja viel säätöinä asat tonne neljäänsataan, ja yrittää ajatella "mustavalkoisesti", niiiin hauskaa... mut hitto nää kyl vois sopii ennemminkin tonne ayloon tai sit vaan iiiiiiiiiihan vaaaaaan tonne aaarkistoooon... mut peeässänä; tosta jukan toivoo-kuvasta mieleen tulleista teineistä; täs pari kuvaa tuolt huhtikuult; tää karanneen näkönen tapaus jäi vaivaamaan... kun näin ton alimman kuvan mustan tyypin taluttavan sitä kohti kaisaniemen puistoo ja olin just koputtamassa kyttäauton ikkunaa, likka tulikin järkiin, käänty takas ja meni johonkin paikallisjunaan... juma, et mä kolusin noit lehtii seuraavina päivinä...
Vs: Steissi Hauska ja ilmeikäs on tämä jossa japanilainen kysyy ja suomalainen vastaa. Tätä ketjua on muutenkin mukava seurata.
Vs: Steissi Juu kyl mä tonne omaankin jotan vielä laitan, nyt on 20mm ja 50mm koluttu , oisko 35mm obiskan vuoro ??
Vs: Steissi joo, ei hitsi, nyt meni kyl överiks!!?! toi lokkikuva sotii jotenkin kaikkee logiikkaa vastaan... okei se lens kohti (tai paikallaan?) , mut haloo, puolen sekunnin valotus optisella vakaimella,... ei sen tossa pitäs näkyy (mä kyl toivoin et se näkys)... mut kiva et kumminkin näkyy )) mut jotain tosiaan tohon linssin eteen tänä yönäkin osu, vaik en ehtiny ku pikasesti pyrähtää tuolla aamuyöstä... mut joo, konfliktinpoikasta oli vähän välii ilmassa kun kuvasin sillä Nikonin FMkakkosella, vaik se onkin aika snadi vehje, mut se kuvausasento herättää kyl huomioo... mut ehjin nahoin tällä kertää selvisin... eli nää on tolt digilt, saa nähäsit myöhemmin, tarttuks tohon filmille mitään järkevää... hitsi ku se Minoxi putos mereen tossa takavuosina, se ois niin kätsä ton filkan kaa, mut se taitaa olla entinen :-( ...noh tällasta tältä yöltä, Steissi kuittaa...
Vs: Steissi Tästä viimeisestä setistä mä tykkään jo aikalailla, onko se sitten tuo "värirae" eli kohtuullinen pointillistinen kohina vai tietty jatkuvuus, eli ei ihan sinne-tänne. Tästä näkee että tietty skabafiilis nostaa kyllä suoritustasoa. Perässä tullaan, mutta rima alkaa jo olla kohtuullisen korkealla...
Vs: Steissi Mua suurimmassa osassa tän ketjun kuvia vaivaa se, että ne on niin etäältä otettuja. Liian 'toteavaa' kuvaustyyliä. Nuo muutamat, joissa kohde täyttää suuren osan kuvan pinta-alaa, niistä pidän, niissä kuvaajakin on enemmän osa tapahtumaa. T Jukka
Vs: Steissi ...eeeeei hitsi, ai vai viel lähemmäks... ku meikä liikkuu tuolla ja yrittää ölla koskematta koko mestaan ja avaan ovetkin nahkarotsin hihalla... no, niin se menee, niinku se meneeeee... täs jotain täniltasii... hitsi, mut kai tänne saa tällast postaa??!? ei kaits levyt ihan tukkoon mee parist kuvast ??!?
Vs: Steissi Kyl sä sniperi voisit jotakin "käsikirjoitusta" ruveta kehitteleen, se ikäänkuin ryhdittäis tota vyöryä. Mutta mikä mä oon neuvomaan, tarttis vaan leicaan tarttua ja tehdä itse...
Vs: Steissi >kuvia vaivaa se, että ne on niin etäältä otettuja joo, onhan nois monis noi kohteet vähä pienii, tos meikäl on kyl kehittämist ja noit tulee napsittuu välil aika holtittomasti ku hengaa siin hallis kamera hihan suojassa jemmassa ja kattelee ohikulkijoit, ni toi 35 millinen (siis kinovastaavuus, tietty) on aika laaja... ja kyl noi Jukkiksen neuvot oli tos eilen jo mielessä... mut nyt oon kehitelly tota pystykuvaust ja kun tsekkaa mihin suuntaan tyyppi on menossa ja notkuu siin sen reitillä, ni siin pääsee aika lähelt tulittaan kehitys kehittyy, tos pari noit eilisii viel... mut ei oo hajuukaan mistään käsikirjoituksesta, ei oo oikeen ideoita tai mitä se täs ees meinaa, pitäskö kuvaa vaan noit spugei vai stevareita ja kyttii vai teinei vai maalaisii vai rotuja... vai sit jotenkin kuvaa vaan ihan kaikkee ja osastois ne sit jotenkin... editari kuvaa otettu veks