Tätä olisi tarkoitus viikonloppuna kokeilla parin rullan verran ja kysynkin nyt hieman vinkkejä/neuvoja ko. kameran käytöstä. Tarkennus käsittääkseni menee järjestyksessä symbolien mukaan 1m,1,5m,3m,ääretön. Onko tuo kuinka tarkka? Kaiken muunhan tämä hieno pokkari hoitaa itsekseen.
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Juuri noin. Zonefocus perustuu siihen, että panet riittävän herkän filmin jotta kamera voi käyttää mahdollisimman pientä aukkoa ja syväterävyys riittää. Siinä asteikossa on merkitty yksi symboli eri värillä, eli tarkennus siihen ja trixia ISO250 mukaan sisään, ja sitten kuolemattomia streetshotteja poimimaan!
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Jep, samoin toimin kuin jesalonenkin. Nelisatasta filkkaa sisään ja ISO arvoksi 250 (Tripissä on vielä ASA asteikko mutta se on sama kuin ISO) ja tarkennus siihen punaiseen IiI kohtaan. Tarkennusasteikon ikonit näkyy etsimessä mutta eipä sitä usein tarvitse muutella ellei nyt ihan metriin kuvaa.
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Ainakin mun versiossa siellä alapuolella lukee tarkennusetäisyys ihan metreinäkin.
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Tosiaan provia 400 ajattelin laukoa. Aluksi kunnianhimoinen ajatukseni oli kuvata Velviaa 50... Omassa versiossa ei metrejä näy. Siispä asetus "3m" ja vähän ylivalotusta kehiin. Kiitoksia!
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Woops... älä ylivalota diafilkkaa! negafilminkin ylivalotusohje oli ehkä vähän turha kun eihän sitä tiedä miten kukin kehittelee ja millaisesta jäljestä tykkää.
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Aivan, pääsi aivan unohtumaan. Negaa olen vain tähän asti kuvaillut ja väriä muutenkin aika vähän. värinegassa olen ylivalotusta käyttänyt Säädetään trippiin siis normi iso kun dialla mennään
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Noniin monologini jatkuu... Trippi oli siis ensimmäistä kertaa mukana ja kiva matkakumppani se olikin. Ensimmäinen rulla meni kivasti nousuhumalassa kuvaillen ja kaikilla oli hauskaa. Takaisinkelausvaiheessa filmi jumittui ja jäi kameran sisään, joten fiksuna poikana oletin sen olevan kelautunut jo takaisin (vaikka tyhjää se polkikin) ja avasin luukun. Filmi lensi siis ärräpäiden saattelemana pitkin nurmikkoa. Toinen rulla sisään ja homma jatkui. Tässä alkupään onnistunut otos. Loppupäässä kuvat alkavat muituttamaan todella huonosti valotettua Vistaa. Tiedä sitten oliko kehityksessä jotain...
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Tuota noin... onko sulla joku erityinen syy kuvata diaa juuri Tripillä? Meinaan vaan, että kun se dia on tiettävästi aika nuuka valotuksen suhteen ja Tripin seleenimittari ei toimiessaankaan täysin vastaa modernia Nikonin tms. 51-segmenttistä matriisivalotusmittaria niin... pane sinne koneeseen negaa, mustavalkoista tai värillistä, ja nauti tuloksista!
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Minä oon ainakin kuvannut trip 35:lla enimmäkseen diaa. Hyvin toimii, vaikka valotus ei toki aina ole täydellinen. Syynä on se, että 35mm kuvista saan lähinnä fiiliksiä diasta projisoituna. Vedostettaessa ja skannattaessa käytän miltei aina keskikoon kameraa.
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Ei ole erityisesti mitään syytä, ihan vaan fiilistelyn vuoksi tuli otettua. Vista kyllä onnistui täydellisesti. Ehkä seuraavaksi sitten MV filkkaa, kun provian ruudut loppuu kamerasta...
Vs: Olympus trip 35 kokemuksia Tripin suurin vika mun mielestä on kaksilehtinen, salmiakin muotonen himmennin. Epätarkat alueet eivät näytä erityisen houkuttelevilta...