Ei stadissa joulunpyhinä mitään ruuhkaa ole. Täällä on vain stadilaisia paikalla, hesalaiset ovat kaikki Savossa.
No Juhannuksena tulee tänne "takki auki" jopa stadilaisia. Olin yhden juhannuksen Helsingissä, oli todella hiljaista.
Junan tuomat ovat paniikissa, kun tiellä on muitakin autoja, tilanne eskaloituu, kun tulee vähän lunta.
SeppoR tein virheen kun en kysynyt lupaa laittaa kuvaa toisen ketjuun. Saanko sen jälkikäteen vai poistanko?
Älkää nyt leikistä suuttuko,olihan stadi joku vuosi sitten lumisin koko suomessa ja hyvin pärjäsitte . Pysäköidyt autot ahtailla kaduilla oli varmasti haaste.
Toivottavasti ne avustajat eivät tule täältä. Lumiaura tökkäsi maahan kesken ajon – kuski lensi ikkunan läpi
Joskus, kun olin nuori, stadissakin tehtiin lumitöitä. Kadut olivat toimintakuntoisia aamun valjetessa. Nykyisin kadulla on lappu: "Auraus kuukauden ensimmäisenä maanantaina" tms. Jos lunta sataa kuukauden ensimmäisenä tiistaina, niin..... Ainoa paikka, jossa olen nelivetojeepin kuskina joutunt lapioimaan irti päästäkseni, oli Helsingissä, linjoilla kaupunginteatterin takana. (Nykyisin käynkin teatterissa Turussa - kahdesta syystä: paremmat ohjelmat, ja parkkipaikat aurattu.)
Sakken viestiin viitaten väittäisin, että ainoa paikka, jossa Suomessa todellakin tarvitaan nelivetomaastoautoja, on Helsingin kantakaupungissa kunnon pöppötalvena. Pöppöä on niin, että jää pohjasta kiinni, kun pulkka pysähtyy. Nuorempana tuli käytyä pari talvea metsäliiton hommissakin keskisuomessa ihan kunnon lumitalvina ja aina pääsin kohteeseen takavetoisella Sierralla, kun päästeli Mäkisen tapaan. Täällä takavetoiset kannattaa jättää Ruoholahden parkkiin.