Villakoirahan se siinä Valkotasapaino ei kohdallaan,vois säätää. Terävyysalue on taas mielestäni aika kohdallaan eli kirsu,kuono ja silmät ovat terävähköt, muutenkin värisäätö korjais kuvaa ihan mukava(sti)ksi. Terotusta vois vähän kuitenkin suorittaa sai tuon kirsun pinnan ja kuonokarvat paremmin esille. Kuva testattu JiiPeen "koekeittiössä" eli tein nämä edellämainitut säädöt omalla koneellani,ennenkuin rupesin kirjoittelemaan.
Kiva hauva, olisi ollut miellyttävämpi jos se olisi ollut sängyn alla makoilemassa kuten yleensä villakoirat tuntuvat monessa huushollissa olevan. Hiukan kuva kärsii tylsyydestä ja sellaisesta perhe albumimaisesta olemuksesta. Ilmeisesti tässä on jotakin teknistäkin korjattavaa kun edellä sellaista todettiin. Ihan ok kuva.
Eikös näitä mitäänsanomattomia koirakuvia vois postailla jonnekki koirat.comiin tai johonki muualle. Koitappas perustella itse jotenkin mikä tästä tekee valokuvausfoorumilla julkaistavan arvoisen.
Joo muutetaan samantien foorumin nimi pörröinenkoiralattiallapistekomiksi ja lisätään sääntöihin että kaikkien pitää sanoa jokakuvasta että: ihqu ihana lutunen mullakin on koira ja lopetetaan turhanpäiväinen puhuminen valokuvauksesta
Eikö tänne jätettyjä kuvia olekin tarkoitus kommentoida !! Kohta vissiin fangio pyytää nieppiä pyytämään anteeksi yksärinä. Vai onko kenties tarkoitus piehtaroida hyvä sanoissa, kun postaukseen on tullut kymmenes hyvä kommentti niin sitten laitetaan ne hyvät lattialle ja kieritään niissä sillälailla että ne tarttuu ympäri kehoa. Mulla vissiin taitaa olla jossain läppärin kätköissä Wilman silloin 6v ottama täysin vastaavanlainen räpsäys PilluAllusta. Jos tänne laittaa kuvia niin kai se sillälailla on että sitä saa mitä tilaa. Kyllä kai se niin on että taiteilija joka julkaisee teoksiaan vastaa niiden laadusta ja samalla kantaa kritiikin. Tai voittehan te tonne tutoriaalipuolelle laittaa ohjeet miten kommentoida kuvia. editti: Kyllähän kyseisen kommentoijan kuvia kommentoi tyyliin mä vihaan lapsia joka ei liity mitenkään kuvaukseen. Varsinkin se on hiukka noloa kun kommentoijana on nulikat jotka asuu kotona kaikkine kolmine ja nimettyine pippelikarvoineen..
Välitetään tieto sitten Teemulle että Nieppi haluaa foorumille uuden nimen. Olin itse kyllä tyytyväinen tähän hiukan huvittavaankin nimeen. Toisekseen jokainen voi sanoa mielipiteensä vaikkapa pelkällä "ihqu" jos sikseen tulee. Kolmanneksi, jos puhutaan valokuvauksen aiheesta puhumisesta niin silloin kannattaa myös katsoa peiliin. Aika turhaa mässyttää turhaa kun itse ei osaa muuta vastaavaa skeidaa heittää. Kuten moni muukin. Neljänneksi. Joku aamu vitutuksen purku? Kun ruvetaan provosoimaan? Ei voisi turhempaa juttua heittää joka on täysin ohi kuvan vielä. Viidenneksi. Täysin henkilökohtainen mielipide. Kuvien yhteyteen mieluiten kuvasta ja siihen liittyvää tekstiä. Jos näet ongelmia kuvassa niin koeta neuvoa ja ohjata niin että kuvasta saisi paremman. Eiköhän jokaisella ole halua oppia paremmaksi kuvaajaksi. Ja minusta se ei onnistu turhalla vittuilulla. Kuudenneksi. Hyvä läppä tai huonokin on mukava lisä vaikka ei aina liitykään aiheeseen. Minusta tämän foorumin suurin plussa on se ilmapiiri joka on hyvin ystävällinen. Uusia kasvoja jaksaa tulla kanavalle ja ehkä uskaltavat laittaa sen ensimmäisen kuvan joka ei ehkä ole mikään taide elämys mutta ehkä vuoden päästä kyseinen ihminen voi heittää sellaista kuvaa joka on seinät kaatavaa. Kaikki me joudumme lähtemään alhaalta ja oppimaan kuvaamisesta asioita. Seitsemäksi. Lähden nyt ulos ulkoiluttamaan ihqua koiraa ja en jaksa aiheesta inistä aikuisen miehen kanssa enempää.
OK Nyt ymmärsin siis ei saa sanoa: Koska valokuvan esillelaittaja joutuisi itse kriittisesti ajattelemaan kuvaansa ja sehän ei sovi koska ajatteleminen on vittumaista. Sen sijaan sopii sanoa: Tästä aloitteleva kuvaaja voi helposti lukea että kehittyäkseen kuvaajana pitää olla sopivan kokoinen koira. Niin ja kameralaukku.com on tosiaan vähän hassu nimi foorumille sillä sehän ikävästi viittaa valokuvaukseen eikä koiriin. Pointti mitä hain oli että kuvaajat ajattelesivat miten kuvaavat ihan sama onko kuvassa auto, koira, lapsi, munanjatke tai alaston nainen. Mutta lähtökohtava pitäisi minusta olla että kuva on visuaalisesti katseen kestävä. Ja kuva ei kestä katsetta jos edes kuvanottaja ei pysty sitä perustelemaan. Uskon kyllä että emerik pystyy perustelemaan tarkoituksen kaikille koirakuville, mutta entäs sellaiset ihmiset joilla ei ota eteen aina kun näkevät koiran? Heille ei riirä että kuvassa on koira ja koska tämä on valokuvausfoorumi eikä koirafoorumi niin haluaisin että koirankin omistajat edes yrittäisivät ajatella...
Tumma ja tuhmuinen, kuvataksti ei jotenkin sovi unikekoon. Jotenkin mittakaavakin on epäselvä, vaikka kuvassa olevasta otuksesta sen joku ehkä osaa päätellä. Nenä on terävä ja erottuu edukseen.. Jos kuvan olisi blurrannut totaalisesti muualta ja jättänyt vain tarkan nenänpään tää voisi olla jopa hauska kuva. Nyt en syttynyt minäkään tähän kuvaan.
minusta tämä on varsin mainio kuva, siksi sen laitoin. Kuvattavan ilme ja asento ovat mielestäni kuvaukselliset ja todella afromainen luukki oli tässä jonkinlainen taivoiteltava asia. Uupuneet silmät teki kuvasta hassun.. wb-hieman ehkä vinossa, mutta mielestäni muuten ihan haukska kuva, siksi laitoin. Miten perustelet omat "pärstäkuvasi" yhtään parempiarvoisiksi? Eiköhän tässä ole kyse makuasioista... kuka lopulta on oikeutettu sanomaan mikä kuva on perhealbumikamaa ja mikä ei, minkä saa laittaa esille ja minkä ei..!? Noh, näköjään sinä niin voit sanoa.. joten pyydän nörimmin anteeksi jos laitoin näin mitäänsanomattoman kuvan esille tänne foorumille ja tuhlasin vain muiden serveri tilaa.. pyrin siihen, etten enään jatkossa näintä paskoja kuviani esille laita.. anteeksi..!
Emerikkinä olisin ihan hiljaa. Muistan erään kommentin, jossa ehdotit, että "näille kuville voisi perustaa oman räpsytopicin". Erään toisen kuvan kohdalla poistuit oksentamaan ja teksti oli muutenkin kuvailevaa . No, tämä kuva eittämättä kuuluisi tuohon Emerikin haluamaan topicciin.
Tietysti saat sanoa mutta myös silloin on varauduttava että takaisinkin sanotaan. Muutenkin saivartelet. Ilmeisesti et ole tavannut irlanninsusikoiraa? Totta, koiraa hankittaessa on hankittava sopivan kokoinen koira. Myös luonteeltaan ja itselle sopiva. Mutta kehittyäkseen kuvaajana? Sinä voit vaikuttaa siihen enemmän, eikä näsäviisaus tässä auta. Hieno oivallus. Menikö pitkä aika tähän päätelmään? Monesti tavalliset kuvaajat eli harrastelijat kuvaavat lähipiirissä ja omansa elämänsä läheisyydessä olevia asioita. Oli ne mitä oli. Kuvat voivat olla vaihtelevia ja erilaisia ja kaikki eivät niistä voi pitää. Ehkä kuva ei ole sanomaltaan tai sisällöltään ihmeempi se voi olla vain räpsy mutta joskus se vain riittää. Varsinkin jos kuvaaja itse on siinä kokenut onnistumisen riemua ja nauttinut. Ja hän haluaa sen esittää muille ja ehkä kuulla ajatuksen muiltakin. Ehkä silloin riittää että yksi ainut ihminen voi pitää siitä ja haluaa kommentoida vaikka kuva ei olisikaan hänenkään mielestä mitenkään erityisen hyvä. Mutta tietty harkinta on aina hyvästä, sitä en kiistä. Minusta kuitenkin foorumin kuvaus osio on pysynyt hyvässä kokonaisuudessa jossa on eri tasoisia mutta vaihtelevia kuvia joissakin on enemmän ideaa ja joissakin ei yhtään.
En minä sitä tiedä. Kysy Emerikiltä, hän tuntuu tietävän. Jos se kännykamerakuva oli räpsy, minusta tämä on samaa tasoa.
minusta valokuvassa on kyse vain ja ainoastaan yksilöiden mielipiteistä, ja niitä tunnetusti on monia... kuva joka on sinulle räpsy ei minulle välttämättä sitä ole ja toisinpäin. Tästä syystä tuollainen niepin kaltainen kuvien "mollaaminen" vähintäänkin ala-arvoista. Se on eriasia jos foorumille tehdään tarkat säännöstely kuvien teknisestä laadusta ja sisällöstä ym. mutta kukapa niihinkään voi ikinä absoluuttista totuutta antaa!? ... no jokatapauksessa, tämä on vain minun mielipide ja näiden saamieni kommenttien jälkeen olen jatkossa paljon "valaistuneempi..."
Olen kanssasi samaa mieltä. Toisaalta olen sitäkin mieltä, että vastakkaisia mielipiteitä tulee sietää ja niistä voi joskus jopa oppia. Kommentoijakin voi tietysti käyttää harkintaa. Emerikin vaahtoamisesta taas tulee mieleen sanonta: "Pata kattilaa soimaa".
Pääs sitten unohtumaan se vammaisaspekti tai ruma arpi naamassa... noooooh sellaista se joskus on, mutta IHANAA pitkästä aikaa rivakkaa keskustelua . Tällaiset tekee foorumista foorumin eikä mitkään 8X peräkkäin IhQU, Hyvä tai <3