Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tästä kyllä pitäisin...

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 12 Tammikuu 2010.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Vs: Tästä kyllä pitäisin...

Yllättävän suolainen hinta..

2. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Näyttäisi olevan Hasselblad XPan runko.

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
  4. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Tässähän olisi äänestyksen paikka.Mikäli saisit ilmaiseksi,tämä kamera vai saman hintainen digijärkkäri.Toisaalta jos tädillä ois m...t ,se ois setä.

5. Mirrored

23 779
    749
    113

Niin.  Ja olisiko se digikin 'kaksineuvoinen'?  Minua ei ole koskaan stereokuvat kiinnostaneet, joten mieluiten jotain muuta.

6. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Ikävän hankala tekniikka esittää suurelle yleisölle, ainakaan helposti. Hienojahan ne ovat, mutta usein se stereokuvan juttu on valitettavasti suureks osaks vaan se itse "ilmiö".

7. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

ehkä en lukenut tarkasti,tosiaan pelkkä stereokuva ei kovin mielenkiintoinen ole,käsitin jotain muuta.

8. Mirrored

23 779
    749
    113

Mikä estäisi suunnittelemasta X-Paniin stereo-objektiivin?  Eikö tuon suljinkin ole nimenomaan sama?  Olisiko rungon jakaminen kahteen erilliseen porttiin turhan vaikeaa.

9. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Tarvitseeko edes erillisiä portteja, säteenjakaja (stereolisäke) vaan nokalle... Vaan mahtais vaatia omanlaisensa jakajan kun on vähän laajempi ruutu? Kuvat eivät tietty tuolla tavalla ole ehkä aivan yhtä laadukkaita. Staattisia kohteita voisi tietysti kuvata ihan vain jalustaltakin sillä Xpanilla.

10. Vs: Tästä kyllä pitäisin...

Minua miellyttää erityisesti valmis toimiva paketti. Olen nähnyt ja kokeillut Hampurissa toimivan (toimineen ?) yrityksen kameroita, eivätkä ne olleet tuolloin aivan tätä luokkaa.

Toki voi yhdistellä perinteisiä kinokameroita rinnakkain jos haluaa, mutta vaikein pala on täsmälleen sama valotus ja ennen kaikkea yhtä aikaa (mikäli haluaa kuvata vähänkin nopeampaa liikettä). Jos itse rakentelee  esim. 2 Rolleifelxiä tai Hasselia tuottaa aivan fantastisen tuloksen kahdella 6x6 projektorilla esitettynä, eikä esitykseen tai katseluun käyetetä mitää viher/punasuotimia vaan polarisaatiosuotimia.