Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Liike-epäterävyyden vähentäminen?

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana valtsu, 31 Maaliskuu 2009.

Itse olen aina ajtellut, ettei onnistu, mutta onnostuukohan jos pinta on selkeä vähän sementtiseinän tapainen ja siinä pyörehähköt pisteet menny soikeiksi?

1. Vs: Liike-epäterävyyden vähentäminen?

.

2. kb

kb

2 235
    0
    0
    Vs: Liike-epäterävyyden vähentäminen?

Mun mielestä photoshopissa on joku suora vastaus tähän.

guugl kertoo:

"You could however try to identify the main motion direction and try to fix that first. Once you've opened the file in Photoshop go to Filter -> Sharpen -> Smart Sharpen and choose motion blur. You'll have to play around a bit. Also you could repeat the process as long as you don't degrade the quality of the image for additional directions.
    As an alternative you could try a plug-in called Focus Magic. However for this type of images Photoshop will do."

3. kb

kb

2 235
    0
    0

Lue pelkkä otsikko :) Lisäys: ja katso millä alueella tämä viesti on.

4. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113

www.focusmagic.com
    Taitaa maksaa nykyisellä dollarikurssilla hiema yli 30 euroa. Siitä on saatavissa kokeiluversio, jolla toimivuutta voi kokeilla kymmenkunta kertaa. Olen käyttänyt sitä lähinnä skannattujen diojen tarkuuden parantamiseen, mutta siinä on mukana on myös tuo liike-epäterävyyden "poisto"-ominaisuus. Homma kannattaa ehdottomasti tehdä omalla tasolla vain haluttuun kohtaan, toteutustavasta riippumatta.

5. Vs: Liike-epäterävyyden vähentäminen?

Kiitti vastauksista. Koklasin CS3:n smarttifiltteriä jo ennen tänne kirjoittamista, mutta ei se tunnu toimivan toivotulla tavalla.