Voi olla puhkikeskusteltu aihe, mutta en ainakaan nopealla haulla löytänyt, myöskään KVG-menetelmä ei tuottanut tulosta joten tietämätön kysyy: - tekisi mieli saada muutama kuva seinälle jollain muulla menetelmällä kuin Anttilan tarjouskehys ja BH paspis. Luovassa näyttävät myyvän sekä Kapalevyä (jonka nimen olen joskus kuullut) sekä Dibondia, liimapinnalla ja ilman. Kumpi lie parempaa? Kannattaa ottaa liimapintaista, jottei tarvi sprayn kanssa tuhria, vai? Ja mites sitten kun kuvan on saanut tuohon aseteltua - lasia en ajatellut laittaa, joten pannaanko siihen joku lakka tms. Ja millä sitä Kapaa tai mitä se nyt sitten onkin on tapana työstää?
Vs: Kapa ja muuta Kapa-levy leikkaantuu hyvin mattoveitsellä, jopa se alumiinivahvisteinen. Levyn ongelmana on herkkyys taipumiseen. Jos päätyy kapaan, niin suosittelen alumiinivahvisteista ja taakse liimataan u-kiskot jäykistämään. Ripustus tapahtuu sitten helposti parilla naulalla, joissa kanta. Mielestäni Dipond on parempi vaihtoehto. Siihen kanssa taakse u-kiskot. Lakkaus ei ole välttämätön, mutta uv-suojalakkaus ei ole haitaksikaan, päinvastoin. Mattapaperille mattalakka ja kiiltävälle... Tuosta valmiiksi liimatusta ei ole kokemuksia, miten kestää kuva kiinni ajan kanssa. kapa
Vs: Kapa ja muuta En halua maalata piruja seinälle, mutta kun viimeksi paspiksia leikatessa hankin mattoveitsellä viikon sairasloman, päätin, että se paspisleikkuri on kuiteskin aika halpa. Yksi valmiiksi liimattu on mulla kestänyt nyt vissiin 3-4 vuotta.
Vs: Kapa ja muuta Kiitokset. Unohtui mainita se tähdellinen tieto, että kuvat ovat siinä 18x24 kokoa, ei ainakaan juuri suurempia. Pitänee sitten hakea joku levy tuolta Luovasta ja katsoa miten se käyttäytyy.
Vs: Kapa ja muuta Mä suosittelisin kanssa tota dipondia. Pieniin riittää varmaan 2mm. Ehdottomasti joko liimapintaista tai sitten liimakalvoa. Noi ruiskutettavat ei ole oikein hyviä IMHO.
Vs: Kapa ja muuta Ei mattoveistä ole tarkoitettu sormen leikkaamiseen, eikä 2-3 vuotta ole vielä mitään. Vaan tietääkö tuosta DiPond-levyn valmiista liimasta kukaan enempää. Onko arkistokelpoista? kapa
Vs: Kapa ja muuta Tähän mennessä ole pohjustuttanut DiPondille muualla ja on pirun kallista. Kävin tänään hakemassa vastaavaa kolmemillistä (Samanlaista levyä myydään eri nimillä. Kai eri valmistaja? DiPond tehdään tietääkseni Kiinassa.) Kokeilin kuumaliimausta prässissä, ja hyvin kesti sisus. Paperina mattapintainen lumppupaperille tehty mustevedos. Vaan mites tuon levyn leikkaus? Ei onnistu mattoveitsellä. Alumiinivahvisteinen Kapa-levy onnistui, mutta sitä en halua käyttää. kapa
Vs: Kapa ja muuta Menee sirklaushommiksi, ei tosiaan onnistu mattopuukolla (tai onnistuu, mutta on pirun työlästä ja tulee rumaa leikkuujälki). Mä olen standardoinut noihin peruskokoihin ja tilannut levyä valmiiksi sahattuina paloina. Monet isommat myyjät sahaa melko pienellä hinnalla, jos ostaa kokonaisen levyn tai pari. Eli sen 150x305cm.