Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sous Vide sirkulaattori värikehityksessä

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana forestgrapher, 20 Toukokuu 2020.

  1. forestgrapher

    forestgrapher Active Member

    163
    25
    28
  2. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Pitää puolen asteen sisällä asetetun lämmön ja alue on valittavissa 20-100 astetta väliltä ainakin omassani. 39 euroa tuo nettikaupassa maksoi, halvin sirkulaattori minkä löysin ja pari-kolme vuotta se on hyvin vörkkinyt ruuanlaitossa, 1500 w tehoa ja isompikin kattila pysyy lämpimänä. eniten olen käyttänyt alueella 55-65 astetta. Mutta yhden lisäavun laitteelle olen kehittänyt, olen lämpöeristänyt uretaanilla kattilan jolloin tuo laite ei kummemmin edes sähköä vie, vaikka vähän pidempään kierättäisikin.
     
    forestgrapher tykkää tästä.
  3. forestgrapher

    forestgrapher Active Member

    163
    25
    28
    Kiitos. Eli halpakin voi olla hyvä! Olen suunnitellut allasta jossa kemiat ja kehitystankki mahtuvat seisomaan. Varmaan 5-10 litran välillä tilavuus. Luuletko, että riittää teho tuollaiseen vesimäärään?
     
  4. forestgrapher

    forestgrapher Active Member

    163
    25
    28
    Kiitos. Eli halpakin voi olla hyvä! Olen suunnitellut allasta jossa kemiat ja kehitystankki mahtuvat seisomaan. Varmaan 5-10 litran välillä tilavuus. Luuletko, että riittää teho tuollaiseen vesimäärään?
     
  5. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    tupla
     
  6. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Kyllä riittää kevyestikin, vaikka triplamäärään! Riittää 15 litraan kiehuvana, joten ehkä asteiden suhde vesimäärään 38 asteisena voisi olla aika suuri, uskoisin, että 50 litran saunapaljullakin menisi
     
    forestgrapher tykkää tästä.
  7. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    122
    63
    Minäkin sanoisin että riittää nätisti. Anovassa on vain 900W tehoja, mutta lupailevat että riittäisi 22 litran vesimäärän tasaiseen lämmittämiseen. Omat sirkulaattorit ovat JPu:n tapaan hieman tehokkaampia (1500W ja 1800W) ja noilla saa tasaisen 80C lämmön 30 litran astiaan jossa ei ole minkäänlaista eristystä. Tasaisella tarkoitan sitä, että lämpö voi heittää 0.2 - 0.3C halutusta.

    Anovalla pärjää varmasti pienemmillä lämmöillä ja jos astiaa lähtee eristämään (laittaa esim. styroksiastiaan, tai haudutusastiaan esim. pleksistä tehdyn kannen päälle johon on leikattu sirkulaattorille reikä), niin pääsee vähemmällä sähkönkulutuksella ja lämpötilakin pysyy tasaisempana.
     
    JPu ja forestgrapher tykkäävät tästä.
  8. forestgrapher

    forestgrapher Active Member

    163
    25
    28
    Käväisen tämän perusteella keittiökone osastolla mutkan. Kiitos kokemuksien jakamisesta!