Vs: Ylioppilas Liian tiukka rajaus sivuttaissuunnassa. Näyttää siltä, että on surullinen ylioppilaaksi tulostaan. T Jukka
Vs: Ylioppilas Mun mielestä rajaus on ihan just kohdillaan surullisuutta en havaitse, jos jätetään huomioimatta puuttuva jakoavainhymy
Vs: Ylioppilas En mäkään tässä surullisuutta näe. Enemmänkin nöyrää ylpeyttä ja ihmettelyä, et mitäs tulikaan tehtyä. Rehellisiä tunteita tässä on mukana. Hyvä kuva.
Vs: Ylioppilas Lakin lippa, silmäripset, huulet, leuka, kaulakoru.....kutrit kehyksinä, muotokieli kantaa tätä kuvaa.
Vs: Ylioppilas Eikös mietiskelevä ja sisäänsuuntautunut ole aika paljon osuvampia tästä välittyviä asioita kuin surullisuus. Mielestäni hyvää on nimenomaan harvinaisempi näkökulma ylioppilasjuhlaan. Ja kuinka tavallista on että niitä juhlitaan ulkonaisista syistä eikä omasta halusta!
Vs: Ylioppilas Minua hiukan häiritsee toi osittainen rakeisuus tai kohina kun sitä ei ole kaikkialla kuvassa tai jotenkin se että se rakeisuus on hyvin epämääräisesti kuvassa mukana. Johtuuko se kuvankäsittelyn puutteesta vai onko se tyyliseikka jonka kuvaaja haluaakin pitää mukana?
Vs: Ylioppilas Kuvahan on ihan hyvä, mutta vangitusta hetkestä väkisinkin tulee mieleen sanonta "leuka kiinni rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"...Kai sitä projisoi omia tuntemuksiaan noilta vuosilta =)
Vs: Ylioppilas Vaikka kuvaaja on tietoisesti valinnut juuri tuon rajauksen, itse olisin valinnut toisin. 1) vielä tiukempi rajaus, jolloin vasemmalta olisi lähtenyt hieman pois. Samoin alareunasta. Silloin hiukset olisivat olleet kasvojen kehyksenä. Kasvot ovat hieman kääntyneinä, ja tuolla rajauksen muutoksella lakki ja kasvot olisivat siirtyneet kuva-alalla hieman eri paikkaan ja luoneet ikään kuin tilaa nurukaisen katseen suuntaan. Kuva olisi ollut sen jälkeen mielestäni tasapainoisempi. 2) löysempi rajaus oikealta. Nyt kauniit ja hyvin valaistut kiharat leikkautuvat turhaan pois. Nyt tehty ratkaisu antaa ymmärtää että oikeassa reunassa on ollut jotakin sopimatonta mikä on pitänyt saada rajatuksi kuva-alan ulkopuolelle.
Vs: Ylioppilas Kiitos, täytyy katsoa mitä voi tehdä. Oikealta tulee käsivarsi vastaan, en halunnut sitä näkyviin, mutta voisihan tuota tietysti hieman tiukentaa vielä?
Vs: Ylioppilas Tykkään. Omaan silmääni oikein onnistunut otos. Ei niiden kaikkien kuvien joissa on ylioppilas tartte olla perinteisiä pönötyskuvia.